Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum.
-
@nerdd yes, den er et godt bud , den havde jeg lige glemt. Tak.
@infonauten Velbekomme. Når de andre ikke gider, er det godt, vi kan hjælpe hinanden.
-
@siggi @infonauten Jeg har lige opsagt mit Kagi-abn. Det virkede som en endnu dårligere version af Bing end DDG er.
@decibyte Hvad går galt når du bruger Kagi? Jeg er selv meget tilfreds, især med at man kan op- og nedprioritere sider @siggi @infonauten
-
Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum. Jeg leder efter en oversigt over de bedste proteinkilder som vegetar - man kunne jo være heldig - og .... intet. Søgning kan ikke kende forskel på vegetar og veganer og giver resultater for begge, og det lidt jeg finder som ligner noget brugbart, er enten fejlagtigt eller ufuldstændigt (INGEN har f.eks. seitan med).
Vi finder bare noget i en bog, men manner, det er alligevel vildt.@infonauten Måske er der noget på gastrolex?
-
@infonauten Måske er der noget på gastrolex?
@malte måske, ja. Tak.
-
@decibyte Hvad går galt når du bruger Kagi? Jeg er selv meget tilfreds, især med at man kan op- og nedprioritere sider @siggi @infonauten
@malte @siggi @infonauten Synes bare det ofte er intetsigende og/eller få resultater. Især sammenlignet med samme søgning hos DDG. Måske dine interesser er bedre dækket end mine

Men jeg har heller ikke gjort alt muligt for at tune resultaterne, som du tydeligvis har. Så måske min egen skyld.
-
@malte @siggi @infonauten Synes bare det ofte er intetsigende og/eller få resultater. Især sammenlignet med samme søgning hos DDG. Måske dine interesser er bedre dækket end mine

Men jeg har heller ikke gjort alt muligt for at tune resultaterne, som du tydeligvis har. Så måske min egen skyld.
@decibyte Jeg synes også der er virkelig meget spam. Det er sjældent at jeg får resultater, hvor jeg ikke skal blokere et par sider. Indtil videre synes jeg DDG har været endnu dårligere. Oplever du at DDG har bedre resultater sådan på default? (Uden at tune resultaterne). Det er god data, når folk de spørger efter nemt gratis alternativ @siggi @infonauten
-
@infonauten jeg har også forsøgt at finde ud af hvordan jeg gør 'tørrede, halverede hestebønner' brugbare. Jeg finder kun steder med tydeligt AI præg og ingen forskel på enten friske og tørre hestebønner eller ingen forskel på tørrede heste eller kidneybønner.
@svuorela hestebønner: der står en lille smule på Linser for livet https://linserforlivet.dk/butik/afskallede/afskallede-fuego-boenner/ @infonauten
-
@decibyte Jeg synes også der er virkelig meget spam. Det er sjældent at jeg får resultater, hvor jeg ikke skal blokere et par sider. Indtil videre synes jeg DDG har været endnu dårligere. Oplever du at DDG har bedre resultater sådan på default? (Uden at tune resultaterne). Det er god data, når folk de spørger efter nemt gratis alternativ @siggi @infonauten
@malte @siggi @infonauten Ja. Og jeg synes deres DK-filter fungerer bedre. Min største anke er at DDG er gratis, så jeg er på en eller anden måde produktet.
-
Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum. Jeg leder efter en oversigt over de bedste proteinkilder som vegetar - man kunne jo være heldig - og .... intet. Søgning kan ikke kende forskel på vegetar og veganer og giver resultater for begge, og det lidt jeg finder som ligner noget brugbart, er enten fejlagtigt eller ufuldstændigt (INGEN har f.eks. seitan med).
Vi finder bare noget i en bog, men manner, det er alligevel vildt.Jeg er helt enig, det er gået i stykker.
Jeg får også ofte kun ligegyldige tekster som er automatisk generede, åbenbart ofte med en indholdsfortegnelse i toppen af siden.
Det er frustrerende.
Man skal til at bruge bogmærke samlinger eller lave en fællesskabs oprettet database? 🫣
-
Jeg er helt enig, det er gået i stykker.
Jeg får også ofte kun ligegyldige tekster som er automatisk generede, åbenbart ofte med en indholdsfortegnelse i toppen af siden.
Det er frustrerende.
Man skal til at bruge bogmærke samlinger eller lave en fællesskabs oprettet database? 🫣
@folfdk eller bøger.

-
Jeg er helt enig, det er gået i stykker.
Det er frustrerende.
Dette indlæg er slettet! -
@svuorela hestebønner: der står en lille smule på Linser for livet https://linserforlivet.dk/butik/afskallede/afskallede-fuego-boenner/ @infonauten
@Koefoed @svuorela @infonauten de er gode til falafel, som suppefyld og til humus.
-
@Koefoed @svuorela @infonauten de er gode til falafel, som suppefyld og til humus.
@svuorela @infonauten @Koefoed og til dal
-
Vi finder bare noget i en bog, men manner, det er alligevel vildt.@infonauten Det er fuldstændig vanvittigt! Her i løbet af sommeren har jeg flere gange villet undersøge forskellige destinationer eller finde spisesteder eller den slags. Og der kommer bare stribevis af sider op som indeholder en uendelig strøm af ligegyldigt pladder om fx stemningen på stedet, hvorfor folk kommer der eller lignende. Som regel intet om det jeg egentlig ledte efter - eller også en masse falske eller unyttige oplysninger (fx ville jeg vide om der stadig afgår en færge fra Esbjerg til England og fik bl.a. en masse bras om hvad fordelene er ved at tage færge frem for fly - præsenteret i listeform!).
-
@infonauten Det er fuldstændig vanvittigt! Her i løbet af sommeren har jeg flere gange villet undersøge forskellige destinationer eller finde spisesteder eller den slags. Og der kommer bare stribevis af sider op som indeholder en uendelig strøm af ligegyldigt pladder om fx stemningen på stedet, hvorfor folk kommer der eller lignende. Som regel intet om det jeg egentlig ledte efter - eller også en masse falske eller unyttige oplysninger (fx ville jeg vide om der stadig afgår en færge fra Esbjerg til England og fik bl.a. en masse bras om hvad fordelene er ved at tage færge frem for fly - præsenteret i listeform!).
@tanyakaroli jeg har mere eller mindre droppet at søge efter ting på nettet bredt. Jeg bruger mest kun enkeltkilder, som jeg ved at jeg kan stole på.
-
@tanyakaroli jeg har mere eller mindre droppet at søge efter ting på nettet bredt. Jeg bruger mest kun enkeltkilder, som jeg ved at jeg kan stole på.
@infonauten Det er virkelig frustrerende! Når jeg skal lede efter spisesteder, ender det mest troværdige nogle gange med at være … TripAdvisor?? (Arghhhhh)
-
@pms men hvor meget af sætte-i-blød-natten-over-koge-kaste-kogevand-dansen skal man i gennem? Jeg søger tørrede bælgfrugter a la linser som man bare kan drysse i retten 30 minutter før og så bliver alt godt - men ville gerne noget andet end linser en gang i mellem @Koefoed @infonauten
-
@infonauten Det er virkelig frustrerende! Når jeg skal lede efter spisesteder, ender det mest troværdige nogle gange med at være … TripAdvisor?? (Arghhhhh)
@tanyakaroli @infonauten joiner lige tråden for også at råbe AAaaaAAAARRRGHHHHhhhh!!
Det er jo ufatteligt! Jeg plejede at kunne finde det meste. Hurtigt og effektivt. Jeg føler mig mere og mere dum for hver ubrugelig side af søgeresultater.
Jeg har selvfølgelig også kilder jeg stoler på til nogen emner. Men så snart jeg skal lede efter andre ting står jeg i en sump af AI slop

Det er meningen det her skal drive mig til at spørge chatGPT, right? Det skal fandeme blive løgn!
🤬
-
B bogwitch@social.data.coop shared this topic
-
@tanyakaroli @infonauten joiner lige tråden for også at råbe AAaaaAAAARRRGHHHHhhhh!!
Det er jo ufatteligt! Jeg plejede at kunne finde det meste. Hurtigt og effektivt. Jeg føler mig mere og mere dum for hver ubrugelig side af søgeresultater.
Jeg har selvfølgelig også kilder jeg stoler på til nogen emner. Men så snart jeg skal lede efter andre ting står jeg i en sump af AI slop

Det er meningen det her skal drive mig til at spørge chatGPT, right? Det skal fandeme blive løgn!
🤬
-

🤬
@BogWitch @tanyakaroli i mine mere positive øjeblikke tænker jeg at dette var det los i røven vi havde brug for, for at indse værdien af opslagsværker og viden og biblioteker og sådan.
I mine mere negative øjeblikke tænker jeg at vi er fucked.