Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum.

Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
35 Indlæg 16 Posters 125 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum. Jeg leder efter en oversigt over de bedste proteinkilder som vegetar - man kunne jo være heldig - og .... intet. Søgning kan ikke kende forskel på vegetar og veganer og giver resultater for begge, og det lidt jeg finder som ligner noget brugbart, er enten fejlagtigt eller ufuldstændigt (INGEN har f.eks. seitan med).
    Vi finder bare noget i en bog, men manner, det er alligevel vildt.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
    folfdk@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@infonauten

Jeg er helt enig, det er gået i stykker.

Jeg får også ofte kun ligegyldige tekster som er automatisk generede, åbenbart ofte med en indholdsfortegnelse i toppen af siden.

Det er frustrerende.

Man skal til at bruge bogmærke samlinger eller lave en fællesskabs oprettet database? 🫣

infonauten@helvede.netI mthaastrup@helvede.netM 2 Replies Last reply
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@infonauten

Jeg får også ofte kun ligegyldige tekster som er automatisk generede, åbenbart ofte med en indholdsfortegnelse i toppen af siden.

Det er frustrerende.

Man skal til at bruge bogmærke samlinger eller lave en fællesskabs oprettet database? 🫣

infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
      infonauten@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@folfdk eller bøger. 😊

1 Reply Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@infonauten

Det er frustrerende.

mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
        mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
        mthaastrup@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        Dette indlæg er slettet!
        1 Reply Last reply
        0
        • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

@svuorela hestebønner: der står en lille smule på Linser for livet https://linserforlivet.dk/butik/afskallede/afskallede-fuego-boenner/ @infonauten

pms@cupoftea.socialP This user is from outside of this forum
          pms@cupoftea.social
          wrote sidst redigeret af

@Koefoed @svuorela @infonauten de er gode til falafel, som suppefyld og til humus.

pms@cupoftea.socialP svuorela@helvede.netS 2 Replies Last reply
          0
          • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

@Koefoed @svuorela @infonauten de er gode til falafel, som suppefyld og til humus.

pms@cupoftea.social
            wrote sidst redigeret af

@svuorela @infonauten @Koefoed og til dal

1 Reply Last reply
            0

Det er crazy at søgning på nettet bare er gået i stykker, punktum. Jeg leder efter en oversigt over de bedste proteinkilder som vegetar - man kunne jo være heldig - og .... intet. Søgning kan ikke kende forskel på vegetar og veganer og giver resultater for begge, og det lidt jeg finder som ligner noget brugbart, er enten fejlagtigt eller ufuldstændigt (INGEN har f.eks. seitan med).

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
              tanyakaroli@expressional.social
              wrote sidst redigeret af

@infonauten Det er fuldstændig vanvittigt! Her i løbet af sommeren har jeg flere gange villet undersøge forskellige destinationer eller finde spisesteder eller den slags. Og der kommer bare stribevis af sider op som indeholder en uendelig strøm af ligegyldigt pladder om fx stemningen på stedet, hvorfor folk kommer der eller lignende. Som regel intet om det jeg egentlig ledte efter - eller også en masse falske eller unyttige oplysninger (fx ville jeg vide om der stadig afgår en færge fra Esbjerg til England og fik bl.a. en masse bras om hvad fordelene er ved at tage færge frem for fly - præsenteret i listeform!).

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
              0
              • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

@infonauten Det er fuldstændig vanvittigt! Her i løbet af sommeren har jeg flere gange villet undersøge forskellige destinationer eller finde spisesteder eller den slags. Og der kommer bare stribevis af sider op som indeholder en uendelig strøm af ligegyldigt pladder om fx stemningen på stedet, hvorfor folk kommer der eller lignende. Som regel intet om det jeg egentlig ledte efter - eller også en masse falske eller unyttige oplysninger (fx ville jeg vide om der stadig afgår en færge fra Esbjerg til England og fik bl.a. en masse bras om hvad fordelene er ved at tage færge frem for fly - præsenteret i listeform!).

infonauten@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli jeg har mere eller mindre droppet at søge efter ting på nettet bredt. Jeg bruger mest kun enkeltkilder, som jeg ved at jeg kan stole på.

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
                0

@tanyakaroli jeg har mere eller mindre droppet at søge efter ting på nettet bredt. Jeg bruger mest kun enkeltkilder, som jeg ved at jeg kan stole på.

tanyakaroli@expressional.social
                  wrote sidst redigeret af

@infonauten Det er virkelig frustrerende! Når jeg skal lede efter spisesteder, ender det mest troværdige nogle gange med at være … TripAdvisor?? (Arghhhhh)

bogwitch@social.data.coopB 1 Reply Last reply
                  0
                  • pms@cupoftea.socialP pms@cupoftea.social

svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                    svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                    svuorela@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@pms men hvor meget af sætte-i-blød-natten-over-koge-kaste-kogevand-dansen skal man i gennem? Jeg søger tørrede bælgfrugter a la linser som man bare kan drysse i retten 30 minutter før og så bliver alt godt - men ville gerne noget andet end linser en gang i mellem @Koefoed @infonauten

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
                    0
                    • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

@infonauten Det er virkelig frustrerende! Når jeg skal lede efter spisesteder, ender det mest troværdige nogle gange med at være … TripAdvisor?? (Arghhhhh)

bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                      bogwitch@social.data.coopB This user is from outside of this forum
                      bogwitch@social.data.coop
                      wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @infonauten joiner lige tråden for også at råbe AAaaaAAAARRRGHHHHhhhh!!

Det er jo ufatteligt! Jeg plejede at kunne finde det meste. Hurtigt og effektivt. Jeg føler mig mere og mere dum for hver ubrugelig side af søgeresultater.

Jeg har selvfølgelig også kilder jeg stoler på til nogen emner. Men så snart jeg skal lede efter andre ting står jeg i en sump af AI slop 😑

Det er meningen det her skal drive mig til at spørge chatGPT, right? Det skal fandeme blive løgn! 🔥🤬🔥

fanden@helvede.netF infonauten@helvede.netI 2 Replies Last reply
                      0
                      • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop shared this topic
                      • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

@tanyakaroli @infonauten joiner lige tråden for også at råbe AAaaaAAAARRRGHHHHhhhh!!

Det er jo ufatteligt! Jeg plejede at kunne finde det meste. Hurtigt og effektivt. Jeg føler mig mere og mere dum for hver ubrugelig side af søgeresultater.

Jeg har selvfølgelig også kilder jeg stoler på til nogen emner. Men så snart jeg skal lede efter andre ting står jeg i en sump af AI slop 😑

Det er meningen det her skal drive mig til at spørge chatGPT, right? Det skal fandeme blive løgn! 🔥🤬🔥

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        fanden@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@BogWitch 🖤✊ @tanyakaroli @infonauten

1 Reply Last reply
                        0
                        • bogwitch@social.data.coopB bogwitch@social.data.coop

infonauten@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@BogWitch @tanyakaroli i mine mere positive øjeblikke tænker jeg at dette var det los i røven vi havde brug for, for at indse værdien af opslagsværker og viden og biblioteker og sådan.
                          I mine mere negative øjeblikke tænker jeg at vi er fucked.

1 Reply Last reply
                          0

cmyrland@tutoteket.noC This user is from outside of this forum
                            cmyrland@tutoteket.noC This user is from outside of this forum
                            cmyrland@tutoteket.no
                            wrote sidst redigeret af

@infonauten har du forsøkt å spørre AI? 🙃

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
                            0
                            • cmyrland@tutoteket.noC cmyrland@tutoteket.no

@infonauten har du forsøkt å spørre AI? 🙃

infonauten@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af

@cmyrland "Det største indhold af protein finder du i trælim"

1 Reply Last reply
                              0
                              • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

@pms men hvor meget af sætte-i-blød-natten-over-koge-kaste-kogevand-dansen skal man i gennem? Jeg søger tørrede bælgfrugter a la linser som man bare kan drysse i retten 30 minutter før og så bliver alt godt - men ville gerne noget andet end linser en gang i mellem @Koefoed @infonauten

koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
                                koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
                                koefoed@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af

@svuorela linsesitet siger “Tilberedning: Skylles og iblødsættes i 8-10 timer. Koges i 20-30 min.”
                                Linser for livet producenten (som jeg ikke kender af andet end navn men har konstateret at jeg skal have prøvet fordi det er fedt at de er dyrket lokalt) har flere slags afskallede ærter som bare skal koges https://linserforlivet.dk/vare-kategori/aerter/ @pms @infonauten

1 Reply Last reply
                                0
                                Svar
                                • Svar som emne
                                Login for at svare
                                • Ældste til nyeste
                                • Nyeste til ældste
                                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.