Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. 🐷 Dyrenes Detektiv har modtaget en øjenvidneberetning fra en person, der var med en skoleklasse på besøg på en gård i Midtjylland.

🐷 Dyrenes Detektiv har modtaget en øjenvidneberetning fra en person, der var med en skoleklasse på besøg på en gård i Midtjylland.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
2 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D This user is from outside of this forum
    D This user is from outside of this forum
    dyrenesdetektiv@veganism.social
    wrote sidst redigeret af
    #1

    🐷 Dyrenes Detektiv har modtaget en øjenvidneberetning fra en person, der var med en skoleklasse på besøg på en gård i Midtjylland.

    Det er den første øjenvidneberetning vi bringer, men vi vil også meget gerne læse din øjenvidneberetning, og dele den med alle dem, der læser Dyrenes Detektiv. Vi ved, at der er mange historier derude!

    Her kommer den meget voldsomme beretning.

    ‘Jeg har været på besøg på en gård i Midtjylland med en skoleklasse. Flere af vores elever blev dårlige og græd under denne “oplevelse”. Det var en frygtelig dag, og jeg måtte selv være den voksne, så at sige. Men oplevelsen har efterfølgende sat dybe spor i mig.

    De fikserede mor-grise havde store sår på skuldre, de havde dårlige ben, og de havde sår mange steder. Der var små grise, der var tynde og afmagrede alle steder. Mor-grisene var spændt hårdt fast og kunne ikke bevæge sig. De lidt større grise i andre stalde stod mast ind i stierne. De var beskidte, lå i deres eget lort, og var fyldt med sår og havde afbidte haler.

    Alle grise var tydeligt bange.
    Der lå døde grise mange steder.
    Flere elever kastede op og græd, men personalet virkede stolte over deres stalde, og de mente, at de gjorde alt det rigtige. Jeg mener virkelig, at dette sted skulle meldes!!
    Jeg kunne skrive meget mere om stedet, men mener, at dette tegner et overordnet billede af det forfærdelige sted. Det er et ægte billede på en svinefabrik, hvor kolde mennesker uden sjæl arbejder.

    Mvh en bekymret borger med hjerte for dyrene.’

    Billedet er taget af Fødevarestyrelsen under et tilsyn. Det er fra en anden besætning i Danmark, end den der omtales i øjenvidneberetningen.

    Læs mere på Dyrenes Detektivs hjemmeside, hvor du selv kan sende os en øjenvidneberetning.

    https://dyrenesdetektiv.dk/2026/06/23/elever-graed-og-kastede-op-under-besoeg-paa-svinefabrik/

    pelle@veganism.socialP 1 Reply Last reply
    1
    0
    • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social shared this topic
    • D dyrenesdetektiv@veganism.social

      🐷 Dyrenes Detektiv har modtaget en øjenvidneberetning fra en person, der var med en skoleklasse på besøg på en gård i Midtjylland.

      Det er den første øjenvidneberetning vi bringer, men vi vil også meget gerne læse din øjenvidneberetning, og dele den med alle dem, der læser Dyrenes Detektiv. Vi ved, at der er mange historier derude!

      Her kommer den meget voldsomme beretning.

      ‘Jeg har været på besøg på en gård i Midtjylland med en skoleklasse. Flere af vores elever blev dårlige og græd under denne “oplevelse”. Det var en frygtelig dag, og jeg måtte selv være den voksne, så at sige. Men oplevelsen har efterfølgende sat dybe spor i mig.

      De fikserede mor-grise havde store sår på skuldre, de havde dårlige ben, og de havde sår mange steder. Der var små grise, der var tynde og afmagrede alle steder. Mor-grisene var spændt hårdt fast og kunne ikke bevæge sig. De lidt større grise i andre stalde stod mast ind i stierne. De var beskidte, lå i deres eget lort, og var fyldt med sår og havde afbidte haler.

      Alle grise var tydeligt bange.
      Der lå døde grise mange steder.
      Flere elever kastede op og græd, men personalet virkede stolte over deres stalde, og de mente, at de gjorde alt det rigtige. Jeg mener virkelig, at dette sted skulle meldes!!
      Jeg kunne skrive meget mere om stedet, men mener, at dette tegner et overordnet billede af det forfærdelige sted. Det er et ægte billede på en svinefabrik, hvor kolde mennesker uden sjæl arbejder.

      Mvh en bekymret borger med hjerte for dyrene.’

      Billedet er taget af Fødevarestyrelsen under et tilsyn. Det er fra en anden besætning i Danmark, end den der omtales i øjenvidneberetningen.

      Læs mere på Dyrenes Detektivs hjemmeside, hvor du selv kan sende os en øjenvidneberetning.

      https://dyrenesdetektiv.dk/2026/06/23/elever-graed-og-kastede-op-under-besoeg-paa-svinefabrik/

      pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
      pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
      pelle@veganism.social
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @dyrenesdetektiv
      skræmmende! men nok den bedste måde at lære om kødproduktionen. håber læreren har kunnet vejlede børnene til at vælge #vegansk.

      1 Reply Last reply
      0
      Svar
      • Svar som emne
      Login for at svare
      • Ældste til nyeste
      • Nyeste til ældste
      • Most Votes


      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      Powered by NodeBB Contributors
      Graciously hosted by data.coop
      • First post
        Last post
      0
      • Hjem
      • Seneste
      • Etiketter
      • Populære
      • Verden
      • Bruger
      • Grupper