De 4 ugers frist for at anke udløb i tirsdags.
-
Men det var altså hele tiden den her del, som har været den vigtigste for mig, og jeg vil faktisk sige at netop det at jeg vandt den del, kan få ret vidtrækkende konsekvenser for debatten i Danmark omkring transkønnede.
Ser i, transfober, terfs, gender criticals og anti trans aktivisters vigtigste budskab, og det de har brugt som argument for at fjerne eksisterende rettigheder og underminere vedtagelse af yderligere rettigheder og beskyttelse.
4/Har hele tiden været ud fra et udgangspunkt om at især transkvinder skulle være farlige for cis kvinder, med henvisning til at vi kun skulle ønske at komme ind i kvinders omklædningsrum og toiletter for at beglo kvinder, og at vores ønsker om lige rettigheder, muligheder og adgang, kun kunne være motiveret af en sexuel fetish.
De sidste par år, har det her været hovedargumentet fra anti trans bevægelsen.Med den her dom, har en dommer faktisk klokkeklart sagt,
5/ -
Har hele tiden været ud fra et udgangspunkt om at især transkvinder skulle være farlige for cis kvinder, med henvisning til at vi kun skulle ønske at komme ind i kvinders omklædningsrum og toiletter for at beglo kvinder, og at vores ønsker om lige rettigheder, muligheder og adgang, kun kunne være motiveret af en sexuel fetish.
De sidste par år, har det her været hovedargumentet fra anti trans bevægelsen.Med den her dom, har en dommer faktisk klokkeklart sagt,
5/at det at påstå at vores ønsker skulle være drevet af en sexuel interesse, eller fetish, er ærekrænkende, kort sagt, at det er altså ikke i orden at påstå om et andet menneske at de er drevet af en sexuel fetish, når det handler om transkønnede.
Det er faktisk en monumental afgørelse, for det er deres vigtigste angrebspunkt, der lige er blevet dømt til at være ærekrænkende.
Så når en transkønnet person næste gang offentligt bliver hængt ud, som en pervers fetishist,
6/ -
at det at påstå at vores ønsker skulle være drevet af en sexuel interesse, eller fetish, er ærekrænkende, kort sagt, at det er altså ikke i orden at påstå om et andet menneske at de er drevet af en sexuel fetish, når det handler om transkønnede.
Det er faktisk en monumental afgørelse, for det er deres vigtigste angrebspunkt, der lige er blevet dømt til at være ærekrænkende.
Så når en transkønnet person næste gang offentligt bliver hængt ud, som en pervers fetishist,
6/hvilket reelt var det Lotte gjorde imod mig.
Så kan man i en eventuel retssag nu henvise til den her afgørelse.
Ja, det er ikke i landsretten eller højesteret, så det er ikke en dom der kan danne præcedens.
Hvilket nok også er en stor del af grunden til at Lotte lod være med at anke den.
Men den er alligevel afgørende, da det er den første dom på det her område, omkring udtalelser om transkønnede og den vil næsten med garanti, få folk til at tænke sig om to gange,
7/ -
hvilket reelt var det Lotte gjorde imod mig.
Så kan man i en eventuel retssag nu henvise til den her afgørelse.
Ja, det er ikke i landsretten eller højesteret, så det er ikke en dom der kan danne præcedens.
Hvilket nok også er en stor del af grunden til at Lotte lod være med at anke den.
Men den er alligevel afgørende, da det er den første dom på det her område, omkring udtalelser om transkønnede og den vil næsten med garanti, få folk til at tænke sig om to gange,
7/før de kommer med ubegrundede påstande om transkønnede.
Jeg håber virkelig i alle har forståelse for, hvorfor jeg ikke tager den videre, det har bare været for voldsomt, oven i uddannelse, arbejde, dødsfald og flytning.
Jeg har virkelig været drænet og jeg har kun lige haft energi til at gøre de mest nødvendige ting efter at dommen faldt.
8/ -
før de kommer med ubegrundede påstande om transkønnede.
Jeg håber virkelig i alle har forståelse for, hvorfor jeg ikke tager den videre, det har bare været for voldsomt, oven i uddannelse, arbejde, dødsfald og flytning.
Jeg har virkelig været drænet og jeg har kun lige haft energi til at gøre de mest nødvendige ting efter at dommen faldt.
8/Jeg er på vej op igen, men det har krævet meget ro, hvile og gode snakke med gode veninder, at jeg nu er der hvor jeg kan begynde at mærke energien komme tilbage.
Og det er en ting vi alle skal huske.
Vi skal også passe på os selv, det her var et slag i krigen mod de reaktionære kræfter, men kampen er ikke vundet endnu og vi skal alle være klar til hvad end det næste bliver.
9/ -
S simonjust@mstdn.dk shared this topic
-
Jeg er på vej op igen, men det har krævet meget ro, hvile og gode snakke med gode veninder, at jeg nu er der hvor jeg kan begynde at mærke energien komme tilbage.
Vi skal også passe på os selv, det her var et slag i krigen mod de reaktionære kræfter, men kampen er ikke vundet endnu og vi skal alle være klar til hvad end det næste bliver.
9/@Nadia Al støtte herfra - synes det er sejt, at du nåede hertil! 🫂
-
@Nadia Al støtte herfra - synes det er sejt, at du nåede hertil! 🫂
@tofticles mange tak
️
-
Jeg er på vej op igen, men det har krævet meget ro, hvile og gode snakke med gode veninder, at jeg nu er der hvor jeg kan begynde at mærke energien komme tilbage.
9/@Nadia Det var en både personligt og principielt vigtig sag, du tog. At du gennemførte den med alt andet som foregik samtidigt — inkl mediecirkus — er kun ekstra imponerende.
Så jeg har 100% forståelse for at du vælger at pleje dig selv fremfor at anke sagen videre. Nogle gange må jongløren bare lade nogle bolde falde, så man ikke brænder ud. Og nogle gange er det altså de store bolde, som alle kigger på, der ryger.
Mon ikke det vil være rart at komme lidt ud af søgelyset
-
@Nadia Det var en både personligt og principielt vigtig sag, du tog. At du gennemførte den med alt andet som foregik samtidigt — inkl mediecirkus — er kun ekstra imponerende.
Så jeg har 100% forståelse for at du vælger at pleje dig selv fremfor at anke sagen videre. Nogle gange må jongløren bare lade nogle bolde falde, så man ikke brænder ud. Og nogle gange er det altså de store bolde, som alle kigger på, der ryger.
Mon ikke det vil være rart at komme lidt ud af søgelyset
-
-
De 4 ugers frist for at anke udløb i tirsdags.
Så nu er min sag endelig afgjort og jeg kan fokusere på alt andet i mit liv.Jeg ved godt at nogle måske vil være lidt skuffede over at jeg ikke ankede den, da jeg "kun" vandt delen om ærekrænkelser.
Men jeg kunne simpelthen ikke holde til en omgang mere, selvom jeg virkelig har prøvet at holde hovedet oven vandet og vise gå på mod, så har det her ligget som en dyne over mig, der hele tiden lige har lagt lidt ekstra pres og stres på mig.
1/@Nadia tillykke med at der nu er ro. Og med at du vandt.
-
@Nadia tillykke med at der nu er ro. Og med at du vandt.
@Koefoed mange tak søde
️