Så gik fruen lige i effektiv-mode og bestilte togbilletter til Prag i sommerferien.
-
Så gik fruen lige i effektiv-mode og bestilte togbilletter til Prag i sommerferien. Der har vi aldrig været før, hvad skal man se, hvor skal man bo?
-
Så gik fruen lige i effektiv-mode og bestilte togbilletter til Prag i sommerferien. Der har vi aldrig været før, hvad skal man se, hvor skal man bo?
@infonauten Jeg husker Mucha-museet og Kafka-museet som gode.
-
@infonauten I Prag skal man se slottet. og Sct Vitus katedralen. Så skal man se en forestilling i The Estates theatre. ( jeg ved ikke hvad det hedder på tjekkisk) som er det teater hvor Amadeus blev optaget og hvor Mozart selv dirigerede urpremieren på Don Giovanni.
Så skal man drikke en masse god øl og nyde det solide tjekkiske køkken. -
@infonauten I Prag skal man se slottet. og Sct Vitus katedralen. Så skal man se en forestilling i The Estates theatre. ( jeg ved ikke hvad det hedder på tjekkisk) som er det teater hvor Amadeus blev optaget og hvor Mozart selv dirigerede urpremieren på Don Giovanni.
Så skal man drikke en masse god øl og nyde det solide tjekkiske køkken.@infonauten og hvis man er film nørd som mig, så skal man i den ægte IMAX biograf. i Europa er der 3 ægte IMAX 70/15 biografer. De 2 ligger i London og den 3.. ligger i Prag
Man skal også besøge det jødiske kvarter og se det jødiske muesum. (som er en rundtur rundt i 3 (eller 4) synagoger og en kirkegård) Det er ret dyrt (i forhold til hvad ting normalt koster i prag) , men værd at se.
-
@infonauten Jeg husker Mucha-museet og Kafka-museet som gode.
@infonauten Nåja, og den jødiske kirkegård!
-
@infonauten Find et hotel på Kampa om muligt. Folk overser den lille halvø lidt, men den ligger lige ned til Moldau, nærmest under Karlsbroen og med kort gå-afstand til Karlstein og butikkerne med glaskunst og der er små udskænkningssteder på pladsen.
Jeg har selv været på hotellet Kampa Garden.
-
@infonauten Find et hotel på Kampa om muligt. Folk overser den lille halvø lidt, men den ligger lige ned til Moldau, nærmest under Karlsbroen og med kort gå-afstand til Karlstein og butikkerne med glaskunst og der er små udskænkningssteder på pladsen.
Jeg har selv været på hotellet Kampa Garden.
@MThaastrup tak!