Microsoft finally admits almost all major Windows 11 core features are broken:
-
https://www.neowin.net/news/microsoft-finally-admits-almost-all-major-windows-11-core-features-are-broken/ -
https://www.neowin.net/news/microsoft-finally-admits-almost-all-major-windows-11-core-features-are-broken/@fanden Shit manner - det forklarer -så- mange ting med det jeg bøvlet med min universitetsudleverede pc...

-
@fanden Shit manner - det forklarer -så- mange ting med det jeg bøvlet med min universitetsudleverede pc...

@tofticles Jeg mener, Windows har været malware i de sidste tre versioner... det er bare sjældent de kommer ud og indrømmer det så klart.
-
https://www.neowin.net/news/microsoft-finally-admits-almost-all-major-windows-11-core-features-are-broken/@fanden Holy (en)shit(tification) altså, jeg kan ikke lade være med at grine over hvor vanvittigt det er med tanke på at stort set al (i hvert fald) offentlig digital infrastruktur vel kører med Microsoft

Altså, det er på ingen måder sjovt, det er bare så absurd ...
-
@fanden Holy (en)shit(tification) altså, jeg kan ikke lade være med at grine over hvor vanvittigt det er med tanke på at stort set al (i hvert fald) offentlig digital infrastruktur vel kører med Microsoft

@svedigtype Det er helt vanvittigt. Og man ved et eller andet sted, at næste gang der skal forhandles leasing af infrastruktur, er der et bundt sysadmin-chefer som vil tænke, "Aj. Det der Microsoft er ik så godt. Vi går over til Google i stedet
" -
@svedigtype Det er helt vanvittigt. Og man ved et eller andet sted, at næste gang der skal forhandles leasing af infrastruktur, er der et bundt sysadmin-chefer som vil tænke, "Aj. Det der Microsoft er ik så godt. Vi går over til Google i stedet
"@fanden Arj, det må du ikke engang sige for sjov

-
@fanden Holy (en)shit(tification) altså, jeg kan ikke lade være med at grine over hvor vanvittigt det er med tanke på at stort set al (i hvert fald) offentlig digital infrastruktur vel kører med Microsoft

Dette indlæg er slettet! -

De har jo support på det!!!!111
Altså de betaler noget ekstra for den del, men om det løser problemet - nej
Det er så vildt at høre, men I mange år har jeg sagt noget i stil med:
Jeg er forundret over så mange der prøver at bruge Microsoft Windows i produktion
Open Source med samme problem ville altså have løst det på mindre end 4mdr!
-
De har jo support på det!!!!111
Altså de betaler noget ekstra for den del, men om det løser problemet - nej
Det er så vildt at høre, men I mange år har jeg sagt noget i stil med:
Jeg er forundret over så mange der prøver at bruge Microsoft Windows i produktion
Open Source med samme problem ville altså have løst det på mindre end 4mdr!
@kramse @svedigtype Det er jo det klassiske administrationsgreb: man vil have nogen ekstern som skal løse problemer og, frem for alt, som man kan skyde skylden på, når lortet går ned.
Det forekommer mig, at in-house sysadmins er et problem i den sammenhæng, fordi det er bøvlet og dyrt at fyre dem, når HR skal genbesætte deres plads... Også fordi man nu er på fornavn med vedkommende, og har været til bowling med dem.
Så lad hellere Microsoft fyre en eller anden i Indien! Dem kender vi ikke

-
@kramse @svedigtype Det er jo det klassiske administrationsgreb: man vil have nogen ekstern som skal løse problemer og, frem for alt, som man kan skyde skylden på, når lortet går ned.
Det forekommer mig, at in-house sysadmins er et problem i den sammenhæng, fordi det er bøvlet og dyrt at fyre dem, når HR skal genbesætte deres plads... Også fordi man nu er på fornavn med vedkommende, og har været til bowling med dem.
Så lad hellere Microsoft fyre en eller anden i Indien! Dem kender vi ikke

@fanden @kramse I dag har jeg til alt andet end at grine. Det er så ulækkert og klamt og bare helt igennem lortet.
Min bedste ven var in-house sysadmin i, eh, 25 år I guess, og så ja, vi outsourcer det. Mon medarbejderne får bedre og mere effektiv hjælp nu? AHAHAHAHA!
Han er stadig i samme virksomhed, anden funktion, men blev dog fyret først og søgte så anden stilling efter en periode, så hut jeg hvisker.
Men altså. Uanset, lige nu ved jeg ikke hvordan jeg skal eksistere i al det her.
-
@fanden @kramse I dag har jeg til alt andet end at grine. Det er så ulækkert og klamt og bare helt igennem lortet.
Min bedste ven var in-house sysadmin i, eh, 25 år I guess, og så ja, vi outsourcer det. Mon medarbejderne får bedre og mere effektiv hjælp nu? AHAHAHAHA!
Han er stadig i samme virksomhed, anden funktion, men blev dog fyret først og søgte så anden stilling efter en periode, så hut jeg hvisker.
Men altså. Uanset, lige nu ved jeg ikke hvordan jeg skal eksistere i al det her.
@svedigtype @kramse Altså, jeg har også set eksempler på sysadmins som har regeret helt egenrådigt i en virksomhed, fordi ingen afløser vil kunne sætte sig ind i et system, de har bygget op over — lad os sige 25 år. Og på den underforståede trussel, at "siger I mig op, så kan jeg da lige komme til at trække det forkerte stik på vejen ud"…
Men outsourcing giver jo bare samme magt til én stor, udenlandsk koncern. Som f eks kan få indfald om at implementere deres "AI" i hele infrastrukturen.
-
@svedigtype @kramse Altså, jeg har også set eksempler på sysadmins som har regeret helt egenrådigt i en virksomhed, fordi ingen afløser vil kunne sætte sig ind i et system, de har bygget op over — lad os sige 25 år. Og på den underforståede trussel, at "siger I mig op, så kan jeg da lige komme til at trække det forkerte stik på vejen ud"…
Men outsourcing giver jo bare samme magt til én stor, udenlandsk koncern. Som f eks kan få indfald om at implementere deres "AI" i hele infrastrukturen.
-
@svedigtype @kramse Der sætter jeg grænsen. Det kam godt være, "AI" er trukket ud af en eller andens klovns røv, men det gør det ikke til donormateriale for fækal transplantation.
Sorry, det var måske mere fri association end I havde behov for.