Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Microsoft finally admits almost all major Windows 11 core features are broken:

Microsoft finally admits almost all major Windows 11 core features are broken:

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
13 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

Microsoft finally admits almost all major Windows 11 core features are broken:
    https://www.neowin.net/news/microsoft-finally-admits-almost-all-major-windows-11-core-features-are-broken/

S This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@fanden Holy (en)shit(tification) altså, jeg kan ikke lade være med at grine over hvor vanvittigt det er med tanke på at stort set al (i hvert fald) offentlig digital infrastruktur vel kører med Microsoft 😂😭

Altså, det er på ingen måder sjovt, det er bare så absurd ...

fanden@helvede.netF simonjust@mstdn.dkS kramse@helvede.netK 3 Replies Last reply
    0
    • S svedigtype@helvede.net

@fanden Holy (en)shit(tification) altså, jeg kan ikke lade være med at grine over hvor vanvittigt det er med tanke på at stort set al (i hvert fald) offentlig digital infrastruktur vel kører med Microsoft 😂😭

fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
      fanden@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@svedigtype Det er helt vanvittigt. Og man ved et eller andet sted, at næste gang der skal forhandles leasing af infrastruktur, er der et bundt sysadmin-chefer som vil tænke, "Aj. Det der Microsoft er ik så godt. Vi går over til Google i stedet 🤡"

S 1 Reply Last reply
      0

@svedigtype Det er helt vanvittigt. Og man ved et eller andet sted, at næste gang der skal forhandles leasing af infrastruktur, er der et bundt sysadmin-chefer som vil tænke, "Aj. Det der Microsoft er ik så godt. Vi går over til Google i stedet 🤡"

svedigtype@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@fanden Arj, det må du ikke engang sige for sjov 😵‍💫

1 Reply Last reply
        0

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
          simonjust@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af
          Dette indlæg er slettet!
          1 Reply Last reply
          0

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
            kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
            kramse@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@svedigtype @fanden

De har jo support på det!!!!111

Altså de betaler noget ekstra for den del, men om det løser problemet - nej

Det er så vildt at høre, men I mange år har jeg sagt noget i stil med:

Jeg er forundret over så mange der prøver at bruge Microsoft Windows i produktion

Open Source med samme problem ville altså have løst det på mindre end 4mdr!

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
            0
            • kramse@helvede.netK kramse@helvede.net

@svedigtype @fanden

De har jo support på det!!!!111

Altså de betaler noget ekstra for den del, men om det løser problemet - nej

Det er så vildt at høre, men I mange år har jeg sagt noget i stil med:

Jeg er forundret over så mange der prøver at bruge Microsoft Windows i produktion

Open Source med samme problem ville altså have løst det på mindre end 4mdr!

fanden@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@kramse @svedigtype Det er jo det klassiske administrationsgreb: man vil have nogen ekstern som skal løse problemer og, frem for alt, som man kan skyde skylden på, når lortet går ned.

Det forekommer mig, at in-house sysadmins er et problem i den sammenhæng, fordi det er bøvlet og dyrt at fyre dem, når HR skal genbesætte deres plads... Også fordi man nu er på fornavn med vedkommende, og har været til bowling med dem.

Så lad hellere Microsoft fyre en eller anden i Indien! Dem kender vi ikke 🙁

S 1 Reply Last reply
              0

@kramse @svedigtype Det er jo det klassiske administrationsgreb: man vil have nogen ekstern som skal løse problemer og, frem for alt, som man kan skyde skylden på, når lortet går ned.

Det forekommer mig, at in-house sysadmins er et problem i den sammenhæng, fordi det er bøvlet og dyrt at fyre dem, når HR skal genbesætte deres plads... Også fordi man nu er på fornavn med vedkommende, og har været til bowling med dem.

Så lad hellere Microsoft fyre en eller anden i Indien! Dem kender vi ikke 🙁

svedigtype@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@fanden @kramse I dag har jeg til alt andet end at grine. Det er så ulækkert og klamt og bare helt igennem lortet.

Min bedste ven var in-house sysadmin i, eh, 25 år I guess, og så ja, vi outsourcer det. Mon medarbejderne får bedre og mere effektiv hjælp nu? AHAHAHAHA!

Han er stadig i samme virksomhed, anden funktion, men blev dog fyret først og søgte så anden stilling efter en periode, så hut jeg hvisker.

Men altså. Uanset, lige nu ved jeg ikke hvordan jeg skal eksistere i al det her.

0

@fanden @kramse I dag har jeg til alt andet end at grine. Det er så ulækkert og klamt og bare helt igennem lortet.

Min bedste ven var in-house sysadmin i, eh, 25 år I guess, og så ja, vi outsourcer det. Mon medarbejderne får bedre og mere effektiv hjælp nu? AHAHAHAHA!

Han er stadig i samme virksomhed, anden funktion, men blev dog fyret først og søgte så anden stilling efter en periode, så hut jeg hvisker.

Men altså. Uanset, lige nu ved jeg ikke hvordan jeg skal eksistere i al det her.

fanden@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@svedigtype @kramse Altså, jeg har også set eksempler på sysadmins som har regeret helt egenrådigt i en virksomhed, fordi ingen afløser vil kunne sætte sig ind i et system, de har bygget op over — lad os sige 25 år. Og på den underforståede trussel, at "siger I mig op, så kan jeg da lige komme til at trække det forkerte stik på vejen ud"…

Men outsourcing giver jo bare samme magt til én stor, udenlandsk koncern. Som f eks kan få indfald om at implementere deres "AI" i hele infrastrukturen.

S 1 Reply Last reply
                  0

@svedigtype @kramse Altså, jeg har også set eksempler på sysadmins som har regeret helt egenrådigt i en virksomhed, fordi ingen afløser vil kunne sætte sig ind i et system, de har bygget op over — lad os sige 25 år. Og på den underforståede trussel, at "siger I mig op, så kan jeg da lige komme til at trække det forkerte stik på vejen ud"…

Men outsourcing giver jo bare samme magt til én stor, udenlandsk koncern. Som f eks kan få indfald om at implementere deres "AI" i hele infrastrukturen.

svedigtype@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@fanden @kramse Jeg vil hellere have en sysadmin der trækker stikket på vej ud og alt skal tilbage på papir, end at få sneget AI ind af bagdøren ( #INumsen ?)

😂

0

@fanden @kramse Jeg vil hellere have en sysadmin der trækker stikket på vej ud og alt skal tilbage på papir, end at få sneget AI ind af bagdøren ( #INumsen ?)

😂

fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@svedigtype @kramse Der sætter jeg grænsen. Det kam godt være, "AI" er trukket ud af en eller andens klovns røv, men det gør det ikke til donormateriale for fækal transplantation.

Sorry, det var måske mere fri association end I havde behov for.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.