Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Der er rigtig mange ting jeg ikke forstår med SocDem, men at Yildiz Akdogan og Mette Reissmann stiller op til kommunalvalget i København, velvidende at:

Der er rigtig mange ting jeg ikke forstår med SocDem, men at Yildiz Akdogan og Mette Reissmann stiller op til kommunalvalget i København, velvidende at:

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
12 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • klgn@expressional.socialK klgn@expressional.social

@tofticles nu er der vel ingen garanti for, at de bliver genvalgt til folketingsvalget næste gang. Akdogan er endda suppleant for Pernille Rosenkrantz-Theil. Vælgerne har valgt dem, antagelig velvidende, at dette er reglerne.

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tofticles@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@klgn Så - det jeg hører dig sige er:

De bruger kommunalvalget som en fallback-plan, når og hvis de ikke bliver genvalgt til folketingsvalget om senest et års tid? Og så er de bare på orlov indtil det sker og så er der en eller anden suppleant der holder deres sæde varmt imens?

Synes ikke lige helt det blev nævnt under valgkampen... Men ok - jeg er ikke socialdemokrat - så det må de jo så selv rode med.

klgn@expressional.socialK 1 Reply Last reply
    0
    • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

@klgn Så - det jeg hører dig sige er:

De bruger kommunalvalget som en fallback-plan, når og hvis de ikke bliver genvalgt til folketingsvalget om senest et års tid? Og så er de bare på orlov indtil det sker og så er der en eller anden suppleant der holder deres sæde varmt imens?

Synes ikke lige helt det blev nævnt under valgkampen... Men ok - jeg er ikke socialdemokrat - så det må de jo så selv rode med.

klgn@expressional.socialK This user is from outside of this forum
      klgn@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@tofticles det er jeg heller ikke, men jeg tænker, det er strategien. Om man så blæser det ud til alt og alle, ved jeg imle, men socialdemokraternes regler er ikke hemmelige, såvidt jeg husker

tofticles@helvede.netT 1 Reply Last reply
      0

@tofticles det er jeg heller ikke, men jeg tænker, det er strategien. Om man så blæser det ud til alt og alle, ved jeg imle, men socialdemokraternes regler er ikke hemmelige, såvidt jeg husker

tofticles@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@klgn Men på de interviews, TV2 har med de to, lyder de overraskede over at de ikke fik dispensation...

Sådan lidt ala: "Arj, hvor ærgerligt, vi blev fældet af en bagatel.. Anyway, ses senere, møz".

klgn@expressional.socialK S 2 Replies Last reply
        0

@klgn Men på de interviews, TV2 har med de to, lyder de overraskede over at de ikke fik dispensation...

Sådan lidt ala: "Arj, hvor ærgerligt, vi blev fældet af en bagatel.. Anyway, ses senere, møz".

klgn@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@tofticles det skal man vel, når man søger dispensation. Ellers søger man vel ikke. Jeg tænker, de har været ret velvidende om konsekvenserne.

0

@tofticles det skal man vel, når man søger dispensation. Ellers søger man vel ikke. Jeg tænker, de har været ret velvidende om konsekvenserne.

tofticles@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@klgn Okidokes - jeg må bare vende tilbage til min indledende kommentar: Jeg forstår meget lidt af hvad de har gang i 😂.

Og uanset - så er det jo dem, der ville overveje at stemme på dem, der skal afgøre om det bare er helt raket.

1 Reply Last reply
            0

S This user is from outside of this forum
              svuorela@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@tofticles @klgn jeg husker at have læst at deres plan hele tiden var dispensation og en ændring af partiets regler. Og nok har jo synes at det var en OK plan siden de blev 4 og 7 på personlige stemmer - og der har været nok i partiet der synes de skulle på listen.

Der er meget i kommunalpolitik der kam bringe mit pis i kog, men lige dette (og det at PRT skrider) kan ikke.

0
              • S svuorela@helvede.net

@tofticles @klgn jeg husker at have læst at deres plan hele tiden var dispensation og en ændring af partiets regler. Og nok har jo synes at det var en OK plan siden de blev 4 og 7 på personlige stemmer - og der har været nok i partiet der synes de skulle på listen.

Der er meget i kommunalpolitik der kam bringe mit pis i kog, men lige dette (og det at PRT skrider) kan ikke.

tofticles@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@svuorela

Heh - der er heller ikke urin på kogepunktet her - det er mest en højlydt undren.

Og enig i at der er ting i kommunalpolitik, der kan lave langt flere gullige dampskader i hytten.

@klgn

1 Reply Last reply
                0

Der er rigtig mange ting jeg ikke forstår med SocDem, men at Yildiz Akdogan og Mette Reissmann stiller op til kommunalvalget i København, velvidende at:

1. De bliver ikke overborgmester (der har de slet ikke nok andele i det sommerhus)
                  2. SocDem's regler tillader ikke dobbeltmandater

Altså, er der nogen voksne tilstede? Hvad foregår der? Havde de håbet at reglerne gjaldt mindre for dem? Stil ind i morgen for flere dumme spørgsmål om politiske svinestreger.

svuorela@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@tofticles en af dem kunne have været fagborgmester hvis PRT havde vundet overborgmesterposten - jeg tror Reissman havde været det gode bud der.

0
                  • S svuorela@helvede.net

@tofticles en af dem kunne have været fagborgmester hvis PRT havde vundet overborgmesterposten - jeg tror Reissman havde været det gode bud der.

tofticles@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@svuorela Også med det nuværende stemmetal? Min D'Hondske er ikke skarp nok til at gennemregne om der er plads til det ved en snedig konstituering.

S 1 Reply Last reply
                    0

@svuorela Også med det nuværende stemmetal? Min D'Hondske er ikke skarp nok til at gennemregne om der er plads til det ved en snedig konstituering.

svuorela@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@tofticles nej. SocDem skulle have haft det valg de satsede på da opstillingerne fandt sted.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.