Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Lærere erstattet af AI inden for 5-10 år fordi "AI forstår menneskelig psykologi bedre end vi selv gør fordi den har adgang til al viden".

Lærere erstattet af AI inden for 5-10 år fordi "AI forstår menneskelig psykologi bedre end vi selv gør fordi den har adgang til al viden".

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
2 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svedigtype@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Lærere erstattet af AI inden for 5-10 år fordi "AI forstår menneskelig psykologi bedre end vi selv gør fordi den har adgang til al viden".

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Tænk at nogen ægte stiller sig op og siger den slags 😳

1) AI -forstår- ikke noget.
    2) Gad vide hvad hans definition af viden er. Den må være meget snæver, måske noget i form af "den data en AI er trænet på".

Jeg læste den lille bitte post for en halv time siden og jeg er stadig i chok.

https://www.folkeskolen.dk/seneste-nyt/laerere-er-i-reel-fare-for-fuldstaendigt-at-uddoe-om-fem-til-ti-aar/

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
    0
    • svedigtype@helvede.netS svedigtype@helvede.net

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte. Tænk at nogen ægte stiller sig op og siger den slags 😳

1) AI -forstår- ikke noget.
      2) Gad vide hvad hans definition af viden er. Den må være meget snæver, måske noget i form af "den data en AI er trænet på".

Jeg læste den lille bitte post for en halv time siden og jeg er stadig i chok.

https://www.folkeskolen.dk/seneste-nyt/laerere-er-i-reel-fare-for-fuldstaendigt-at-uddoe-om-fem-til-ti-aar/

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
      tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
      tanyakaroli@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@svedigtype Det bekymrer mig virkelig meget at der er så mange veluddannede og relativt oplyste mennesker der falder for “AI”-hypen. Mit håb er at de nylige undersøgelser af hvor dårlige modellerne er til logisk ræsonnement (selv de såkaldte “reasoning”-modeller) vil bidrage til at flere indtager et kritisk perspektiv.

1 Reply Last reply
      0
      Svar
      • Svar som emne
      Login for at svare
      • Ældste til nyeste
      • Nyeste til ældste
      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.