Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Da jeg gik i grundskolen i 90'erne, havde vi et computerlokale hvor vi blandt andet lærte standard tekstbehandling.

Da jeg gik i grundskolen i 90'erne, havde vi et computerlokale hvor vi blandt andet lærte standard tekstbehandling.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
11 Indlæg 6 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

Da jeg gik i grundskolen i 90'erne, havde vi et computerlokale hvor vi blandt andet lærte standard tekstbehandling.

Det handlede om at formatere tekst, indryk med tabulatorer, afstand mellem linjer og afsnit mm... Alt sammen grundlæggende færdigheder for at formatere et tekstdokument så det står rigtigt.

Det er lige præcist de ting jeg bruger når jeg laver skabeloner til dokumenter for at holde det enkelt, men af en eller anden grund, kan de fleste ikke finde ud af at bruge skabelonerne.

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
    tokeriis@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

@mosgaard Vi må holde fanen højt"Det er en ældgammel kamp for sådan nogle typer som @infonauten, @mikkelricky og jeg at arbejde for korrekt opmarkering af dokumenter.

Da jeg gik i folkeskolen, havde vi ikke computere, men der var "EDB" i gymnasiet. Desværre lærte jeg primært at hacke beskedsystemet mellem terminalerne der. Det meste IT-læring foregik på Amiga'er og C64'ere på mørke drengeværelser, herunder at tune crackede spil med skruetrækkere i huller udboret i kassettebåndoptagere.

infonauten@helvede.netI pmakholm@social.data.coopP 2 Replies Last reply
    0
    • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@mosgaard Vi må holde fanen højt"Det er en ældgammel kamp for sådan nogle typer som @infonauten, @mikkelricky og jeg at arbejde for korrekt opmarkering af dokumenter.

Da jeg gik i folkeskolen, havde vi ikke computere, men der var "EDB" i gymnasiet. Desværre lærte jeg primært at hacke beskedsystemet mellem terminalerne der. Det meste IT-læring foregik på Amiga'er og C64'ere på mørke drengeværelser, herunder at tune crackede spil med skruetrækkere i huller udboret i kassettebåndoptagere.

infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
      infonauten@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@tokeriis @mosgaard @mikkelricky min forståelse af html kommer fra "vis koder"-funktionen i WordPerfect ... var det 5.1?

Og ja, struktureret data for the win!

mikkelricky@mastodon.socialM pmakholm@social.data.coopP simonjust@mstdn.dkS 3 Replies Last reply
      0
      • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

@tokeriis @mosgaard @mikkelricky min forståelse af html kommer fra "vis koder"-funktionen i WordPerfect ... var det 5.1?

mikkelricky@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
        mikkelricky@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
        mikkelricky@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@infonauten @tokeriis @mosgaard "Vis koder" er det mest geniale der nogensinde er lavet i et tekstbehandlingsprogram! Og WordPerfect 5.1 er muligvis det sidste tekstbehandlingsprogram der nogensinde er lavet. Det har handlet om alt andet end tekst lige siden …

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
        0

pmakholm@social.data.coopP This user is from outside of this forum
          pmakholm@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@infonauten Kæft, jeg savner WP5.1's "vis koder" funktion, når jeg retter i kommentare i forskellige visuelle editore...

@tokeriis @mosgaard @mikkelricky

infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
          0
          • mikkelricky@mastodon.socialM mikkelricky@mastodon.social

@infonauten @tokeriis @mosgaard "Vis koder" er det mest geniale der nogensinde er lavet i et tekstbehandlingsprogram! Og WordPerfect 5.1 er muligvis det sidste tekstbehandlingsprogram der nogensinde er lavet. Det har handlet om alt andet end tekst lige siden …

infonauten@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@mikkelricky @tokeriis @mosgaard meget enig i begge udsagn 🙂

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
            0
            • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@infonauten Kæft, jeg savner WP5.1's "vis koder" funktion, når jeg retter i kommentare i forskellige visuelle editore...

infonauten@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@pmakholm jeg gik bare over til html og senere markdown. Der kan man se, hvad man laver.

1 Reply Last reply
              0
              • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

pmakholm@social.data.coop
                wrote sidst redigeret af

@tokeriis I folkeskolen havde vi myresnak, det var ganske fint.

Enkelte havde vist noget maskinskrivning, jeg mindes lidt at det var dem med faglige udfordringer.

Gymnasiets valgfag i computere var jeg ikke videre imponeret over, men som valgfrit projekt lånte jeg min storebrors lærebog i ML og legede lidt med MoscowML.

@mosgaard @infonauten @mikkelricky

mosgaard@uddannelse.socialM 1 Reply Last reply
                0

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                  simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
                  simonjust@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@infonauten @tokeriis @mosgaard @mikkelricky Ja, det var vist WP 5.1 på de fleste folkeskoler - og Works på IBM PS/2'ere (!)

1 Reply Last reply
                  0
                  • pmakholm@social.data.coopP pmakholm@social.data.coop

@tokeriis I folkeskolen havde vi myresnak, det var ganske fint.

Enkelte havde vist noget maskinskrivning, jeg mindes lidt at det var dem med faglige udfordringer.

Gymnasiets valgfag i computere var jeg ikke videre imponeret over, men som valgfrit projekt lånte jeg min storebrors lærebog i ML og legede lidt med MoscowML.

@mosgaard @infonauten @mikkelricky

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                    mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                    mosgaard@uddannelse.social
                    wrote sidst redigeret af

@pmakholm @tokeriis @infonauten @mikkelricky det er simpelthen dejligt ikke at være alene om det her! Tak!

1 Reply Last reply
                    0

@mikkelricky @tokeriis @mosgaard meget enig i begge udsagn 🙂

tokeriis@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@infonauten @mikkelricky @mosgaard Jeg husker min rædsel, da jeg blev sat foran en kontor-computer i mit første studenterjob. Jeg havde jo bedyret, at jeg kunne EDB. Wolfenstein gik helt fint. Men da jeg skulle skrive et referat ind og åbnede WordPerfect mødte en enigmatisk uigennemtrængelig blå fuldskærm mig… Indtil jeg fandt F11, og andre gode sager fulgte.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.