Thinking about the many threats to Swedish small-town working-class #masculinity.
-
Thinking about the many threats to Swedish small-town working-class #masculinity. This role rests on:
* Working for decent wages at factories that closed shortly after the Oil Crisis
* Being able to repair fossil-fuel cars
* Drinking a lot of unfashionable beverages
* Smoking which is prohibited everywhere
* Hunting the dwindling elk population
* Listening to bands whose former members are dead or in care homesBut I guess it's all the foreigners' fault.
-
Thinking about the many threats to Swedish small-town working-class #masculinity. This role rests on:
* Working for decent wages at factories that closed shortly after the Oil Crisis
* Listening to bands whose former members are dead or in care homesBut I guess it's all the foreigners' fault.
@mrundkvist sub in Canada and deer, and that's remarkably similar here.
-
-
@mrundkvist
Fixed it -
@dotmavriq
Vad heter den där snubben? -
@dotmavriq
Vad heter den där snubben?@mrundkvist
Tyler Durden? Brad Pitt? -
@mrundkvist
Tyler Durden? Brad Pitt?@dotmavriq
Aha, OK, vilka två är detta? -
@dotmavriq
Aha, OK, vilka två är detta?@mrundkvist
Bilden är bara en redigerad version av den första.
Jag hoppas innerligt att du, med löst Anarkistiska sympatier, sunda feministiska värderingar och en kritisk blick mot det generella tillståndet för samtida män vet om filmen Fight Club
.. om inte så har du hemläxa. Filmen sägs faktiskt vara bättre än boken den baseras på även om boken markerar originalalstrets avsikt tydligare.
-
@mrundkvist
Bilden är bara en redigerad version av den första.
Jag hoppas innerligt att du, med löst Anarkistiska sympatier, sunda feministiska värderingar och en kritisk blick mot det generella tillståndet för samtida män vet om filmen Fight Club
.. om inte så har du hemläxa. Filmen sägs faktiskt vara bättre än boken den baseras på även om boken markerar originalalstrets avsikt tydligare.@dotmavriq
Tack, jag är 70-talist, jag har sett Fight Club. Min fråga handlar om att båda ansiktena är utbytta och jag gissar att ditt skämt bygger på vem eller vilka de nya ansiktena tillhör. -
J jwcph@helvede.net shared this topic