På Island har de en heks ved navn Grýla.
-
På Island har de en heks ved navn Grýla. Hvis børnene ikke er artige i december, kommer Grýla og tager dem med op i bjergene, hvor hun koger dem og giver dem til sine 13 børn.
… info, min mand kommer med før kl. 8 en søndag morgen. -
På Island har de en heks ved navn Grýla. Hvis børnene ikke er artige i december, kommer Grýla og tager dem med op i bjergene, hvor hun koger dem og giver dem til sine 13 børn.
… info, min mand kommer med før kl. 8 en søndag morgen.@Camlarsch koger dem? Jøsses, hvorfor skal folkesagn altid være så bestialske, lol
-
… info, min mand kommer med før kl. 8 en søndag morgen.Island har de bedste december bæster! (eller værste om man vil)
-
Island har de bedste december bæster! (eller værste om man vil)
@folfdk @Camlarsch Moesgaard har udstilling med december bæster fra hele verden i denne måned, der går folk rundt klædt ud som dem, og det er vildt godt lavet.
-
@Camlarsch koger dem? Jøsses, hvorfor skal folkesagn altid være så bestialske, lol
@anport @Camlarsch Hvorfor er det mere bestialsk end at spise dem rå? Jeg synes, det lyder som et civiliseret uhyre, der koger sine børns mad

-
@anport @Camlarsch Hvorfor er det mere bestialsk end at spise dem rå? Jeg synes, det lyder som et civiliseret uhyre, der koger sine børns mad

@hunspirillen @Camlarsch ja, okay okay, kogte børneøjne lyder da lidt som en delikatesse ... Kommer helt sikkert snart på menukortet på din lokale Noma-restaurant

-
@folfdk @Camlarsch Moesgaard har udstilling med december bæster fra hele verden i denne måned, der går folk rundt klædt ud som dem, og det er vildt godt lavet.
Vi har "hygget" os med denne bog de sidste par år
-
Vi har "hygget" os med denne bog de sidste par år
-
… info, min mand kommer med før kl. 8 en søndag morgen.@Camlarsch de 13 børn er i øvrigt de 13 julemænd der kommer med gaver (eller kul/kartofler hvis børnene ikke har været artige) i skoene i vindueskarmen. De har også hver deres personlighed: en smækker med døre, en anden slikker gryderne rene en tredje lurer på vinduer osv.
… skrækkelig?