Dagens (tilbagevendende) kæledyrsirritation*:
-
Fuldstændig urelateret tangent - jeg gad godt vide hvad de her automatiske oversætter-dimser gør, når de støder på mine trut...
Jeg a) bruger ord forkert (nogen gange med vilje), b) undersætter engelske fraser og c) danner nye ord, der ofte ikke giver nogen mening uden for kontekst - og iv) (kun til ære for @infonauten) laver inline punkt-opstillinger med indbygget rod.
Giver de bare op? Kommer der det pureste volapyk ud? Jeg gad godt være kilden til sprogmodellernes undergang...
@tofticles @infonauten Det er oversættelsen på en anden mastodon-instans
-
@svuorela @infonauten Glorious! Det der er jo intet mindre end det perfekte resultat på min undergravende virksomhed!
🥳
-
Fuldstændig urelateret tangent - jeg gad godt vide hvad de her automatiske oversætter-dimser gør, når de støder på mine trut...
Jeg a) bruger ord forkert (nogen gange med vilje), b) undersætter engelske fraser og c) danner nye ord, der ofte ikke giver nogen mening uden for kontekst - og iv) (kun til ære for @infonauten) laver inline punkt-opstillinger med indbygget rod.
Giver de bare op? Kommer der det pureste volapyk ud? Jeg gad godt være kilden til sprogmodellernes undergang...
@tofticles jeg tænker at det må være vejen frem, eller i al fald en del af den. Neologismer. Leg. Kontekster, der ikke er åbenlyse.
Manner, det her er MIN tid!
-
@svuorela @infonauten Glorious! Det der er jo intet mindre end det perfekte resultat på min undergravende virksomhed!
🥳
@tofticles @svuorela VICTORY!
-
@tofticles det kunne være top-lira hvis nogen frembragte et script, der kunne "bombardere" alle disse AI-slop-scrapere så man kunne fodre disse med alt for forkerte oplysninger (mere slop end nu.
🫣 )
@infonauten -
@svuorela Jeg er overrakst over at den ikke kommer længere en "tangent" før oversættelsen løber ad sporet...
-
@tofticles jeg tænker at det må være vejen frem, eller i al fald en del af den. Neologismer. Leg. Kontekster, der ikke er åbenlyse.
@infonauten @tofticles dekkeda os vær manbar sguteå skriu somman snagger, devil seggertåsvær forvirrene
-
@infonauten Jeg føler mig også vældig fornøjet lige nu
.Endnu en tangent: Det der når man er tæt på lige god til to sprog - så kan min hjerne ikke altid lige 100p adskille ord der findes på begge sprog..
Jeg læste dit andet ord på engelsk, hvilket kun bidrager til forvirringen - jeg elsker det!
(Hvad mener Ulf -egentlig- med 'ben' i den her sammenhæng - er vi ude i noget postmodernistisk?! Hvor dybt stikker det her kaninhul?!)
-
@infonauten @tofticles dekkeda os vær manbar sguteå skriu somman snagger, devil seggertåsvær forvirrene
@CarstenBoll @infonauten Vendelbomål ftw!
-
@CarstenBoll @tofticles det tager jeg som en lingvistisk blåstempling.
-
@tofticles det kunne være top-lira hvis nogen frembragte et script, der kunne "bombardere" alle disse AI-slop-scrapere så man kunne fodre disse med alt for forkerte oplysninger (mere slop end nu.
🫣 )
@infonauten@aj42 @tofticles jeg er ret sikker på at jeg har set sådan nogle scripts, blandt andet et som hvis den fangede user agent som en kendt ai-bot, transformerede indhold på siden til nonsens.
Men som en eller anden skrev, så kommer de bare til at bruge endnu mere energi på træningen af modellerne. -
@tofticles Da min far døde blev datoen fejlindberettet i det spritnye Sundhedsplatformen med præcis 4 måneder. Jeg har med jævne mellemrum, siden da, forsøgt at forestille mig interfacet der leder brugeren til at vælge en måned med fejl-offset på 4, når det blot er dags dato der skal vælges.
Systemer der modtog dødsdatoen gik straks i baglås, fordi han jo nu havde været død i 4 måneder. Fx banken. Heldigvis lykkedes det at få det rettet, så jeg ikke skulle tilbagebetale 4 måneders pension.
@decibyte Dårligt UI/UX kan virkelig skabe mange problemer (ligesom decideret inkompetence også kan).
Trods alt noget, at du fik det rettet - jeg havde en kollega, der ved en fejl havde fået registreret 'Reklame' som stillingsbetegnelse i Beredskabskorpset personelsystem...
Alle hans breve var adresseret til "Hr. Reklame Jeppe..." - og efter halvandet år opgav han at få det rettet..
-
A alf149@social.data.coop shared this topic
-
@CarstenBoll @tofticles det tager jeg som en lingvistisk blåstempling.
@infonauten @tofticles dekkadu os roli gør, broski. Jaha længe vært fortaler få'å lauen staurefårm, ellåbar vær lit meå fri mæ vådan vi skriuå, lissåm i Norve vårman ofte skriuåpå dialægt
-
@infonauten Jeg føler mig også vældig fornøjet lige nu
.Endnu en tangent: Det der når man er tæt på lige god til to sprog - så kan min hjerne ikke altid lige 100p adskille ord der findes på begge sprog..
Jeg læste dit andet ord på engelsk, hvilket kun bidrager til forvirringen - jeg elsker det!
(Hvad mener Ulf -egentlig- med 'ben' i den her sammenhæng - er vi ude i noget postmodernistisk?! Hvor dybt stikker det her kaninhul?!)
@tofticles ærligt, så ville det være meget i tootets ånd at jeg skrev ben der. Hey, jeg skal bare fjerne filter når jeg er mest ADHD og bliver distraheret midt i det hele. EGERN!
-
@aj42 @tofticles jeg er ret sikker på at jeg har set sådan nogle scripts, blandt andet et som hvis den fangede user agent som en kendt ai-bot, transformerede indhold på siden til nonsens.
Men som en eller anden skrev, så kommer de bare til at bruge endnu mere energi på træningen af modellerne.@infonauten ja, det er nok rigtigt. Vi må gå efter at få folk til at bruge det mindre...
-
@tofticles ærligt, så ville det være meget i tootets ånd at jeg skrev ben der. Hey, jeg skal bare fjerne filter når jeg er mest ADHD og bliver distraheret midt i det hele. EGERN!
@tofticles sidenote: EGERN er jo en ADHD-kliche, og liiiidt træt i det.
Men altså, da jeg havde fået min diagnose for en fire år siden, så samlede jeg ungerne og fortalte dem om det og hvad det betyder og sådan ... og midt i det hele ser jeg, nå ja, et fucking egern ude i vores have, så jeg afbryder mig selv med at råbe EGERN! og pege. Og ungerne skulle lige finde ud af, at det ikke var for sjov og der faktisk var et egern ude i haven.
-
@infonauten Oooooh egern! Vi bliver desværre nødt til at afbryde den planlagte udsendelse.. der er blevet fundet et egern.
-
@infonauten @tofticles dekkadu os roli gør, broski. Jaha længe vært fortaler få'å lauen staurefårm, ellåbar vær lit meå fri mæ vådan vi skriuå, lissåm i Norve vårman ofte skriuåpå dialægt
@CarstenBoll @tofticles dee jæ rætti, rætti gla ve a du sier, ikk da.
-
@tofticles sidenote: EGERN er jo en ADHD-kliche, og liiiidt træt i det.
Men altså, da jeg havde fået min diagnose for en fire år siden, så samlede jeg ungerne og fortalte dem om det og hvad det betyder og sådan ... og midt i det hele ser jeg, nå ja, et fucking egern ude i vores have, så jeg afbryder mig selv med at råbe EGERN! og pege. Og ungerne skulle lige finde ud af, at det ikke var for sjov og der faktisk var et egern ude i haven.
@infonauten Altså, jeg er gået i stå midt-sætning, svagt savlende midt i botanisk have, fordi der var et egern, der gloede tilbage og det var første gang jeg så et 'live'...
-
Dagens (tilbagevendende) kæledyrsaversion*:
Hvem fuck er det der bliver ved med at lave (nye) dårlige datovælgere på hjemmesider?
Giv mig et fucking tekstfelt istedet for:
- at jeg skal klikke firehundrede gange for at nå tilbage til min (fiktive) fødselsdag
- mutantkvajepadder, det er meget få af jeres brugere der er født dags dato, så mon ikke det er en dårlig default.-grouf-
*ToftyNuDansk for 'pet peeve'
@tofticles Måske bare "kæleaversion"?