Hvis man skal se sit forbrug hos Energiselskabet Andel, som vel er DKs største elselskab, kan man ikke logge ind med MitID men skal oprette login.
-
Hvis man skal se sit forbrug hos Energiselskabet Andel, som vel er DKs største elselskab, kan man ikke logge ind med MitID men skal oprette login. De advarer om, at der kan gå flere dage til det virker, fordi der for tiden er mange forespørgsler på oprettelse.
Hvorfor i alverden er den slags ikke automatiseret? Eller med MitID. Det virker helt gak. #brokkerier -
Hvis man skal se sit forbrug hos Energiselskabet Andel, som vel er DKs største elselskab, kan man ikke logge ind med MitID men skal oprette login. De advarer om, at der kan gå flere dage til det virker, fordi der for tiden er mange forespørgsler på oprettelse.
Hvorfor i alverden er den slags ikke automatiseret? Eller med MitID. Det virker helt gak. #brokkerier@Koefoed eget login er gratis. Mitid koster vist penge
-
@Koefoed eget login er gratis. Mitid koster vist penge
@svuorela aha, det kunne forklare det. Det betyder bare mere bøvl for kunden.
-
Hvorfor i alverden er den slags ikke automatiseret? Eller med MitID. Det virker helt gak. #brokkerier@Koefoed Jeg ville tro at du kan bruge enhver elforbrug-app til at se forbrug uden at skulle bruge dit elselskabs egen. Alternativt kan du gå direkte til eloverblik.dk, der er Energinets egen side (officiel).
-
@Koefoed Jeg ville tro at du kan bruge enhver elforbrug-app til at se forbrug uden at skulle bruge dit elselskabs egen. Alternativt kan du gå direkte til eloverblik.dk, der er Energinets egen side (officiel).
@jesper_linnet Orv det vil jeg lige prøve. Jeg vil gerne se forbrug nogle år tilbage og helst som rådata jeg kan rode med selv.
-
@jesper_linnet Orv det vil jeg lige prøve. Jeg vil gerne se forbrug nogle år tilbage og helst som rådata jeg kan rode med selv.
@Koefoed Jeg mener helt bestemt at du kan eksportere til Excel el. CSV
-
@Koefoed Og hvis du _virkelig_ vil rode, er der et API, du kan bruge (kræver oprettelse af en token på eloverblik.dk)
-
@Koefoed Og hvis du _virkelig_ vil rode, er der et API, du kan bruge (kræver oprettelse af en token på eloverblik.dk)
@jesper_linnet tak! Jeg skal ca 10 år tilbage så API er ikke nødvendigt. Men genialt at kunne få fat i rå data (det kan man ikke på Brunata (vand og varme), hvilket er idiotisk.
-
@jesper_linnet opfølgning: for at se sin Andel-elmåler på eloverblik skal det være matchet med CPR-nummer (hvilket det åbenbart ikke er for os) eller man skal bruge en webadgangskode, som ikke fremgår af hverken Andels minside, af regninger, eller af brevet hvor man opretter sin elaftale.
Jeg er uimponeret over Andel (man kan fra deres egen minside downloade 5 års data, selvom man har været kunde i 10 år).