Er i Ebeltoft til solformørkelsesarrangement af VidenskabDK.
-
Nå for dælen! Det var en god portion mennesker!
Måske vi er for sent ude så. Vi tager i Dyrehaven ved Eremitageslottet.
Men jeg tror ikke der er lovet udlevering af briller
🫣Vi har heldigvis 3 par ISO godkendte klar, så det er heller ikke nødvendigt
@folfdk dejligt. Vi havde ikke lige tænkt grundigt over det. Det løser sig. Hjemme har vi faktisk et teleskop med solfilter, så måske kører vi hjem til det. Her er bare fint på en vestvendt strand med astrofysikoplæg om lidt.
-
@Koefoed Ellers kan I låne et dørslag eller prikke et lillebitte hul i et stykke papir og kigge på skyggen, det kaster.
@nerdd ja jeg kan godt huske at jeg gjorde det sidst. Det virker fint.
-
@nerdd ja jeg kan godt huske at jeg gjorde det sidst. Det virker fint.
@Koefoed Jeps. Som regel kan skyggen fra en trækrone med løv også bruges

-
@folfdk dejligt. Vi havde ikke lige tænkt grundigt over det. Det løser sig. Hjemme har vi faktisk et teleskop med solfilter, så måske kører vi hjem til det. Her er bare fint på en vestvendt strand med astrofysikoplæg om lidt.
Det er super med interessen!!
Og ja, det er jo nok nogen der låner ud tænker jeg
-
>nu har vi hver en bajer. Den er god. Til gengæld sidder vi ved siden af to rygere, og jeg havde glemt for nederen det er at folk ryger. Jojo, vi er i det fri, men jo også helt vildt tæt. #priorities #solformorkelse
>man kan godt tage et slags foto gennem et par solformørkelsesbriller. #solformorkelse
-
>man kan godt tage et slags foto gennem et par solformørkelsesbriller. #solformorkelse
>astrofysikeren fra Aarhus Uni har taget en håndfuld SeeStar teleskoper med. De har ikke noget okular men man kigger gennem an app. Der er sort af mennesker (mænd) omkring dem alle. Det er så fint. Jeg låner naboens briller hvert 5. minut. #solformorkelse
-
>astrofysikeren fra Aarhus Uni har taget en håndfuld SeeStar teleskoper med. De har ikke noget okular men man kigger gennem an app. Der er sort af mennesker (mænd) omkring dem alle. Det er så fint. Jeg låner naboens briller hvert 5. minut. #solformorkelse
@Koefoed Havde I en god oplevelse - det lød som et rigtig fint setup
? -
@Koefoed Havde I en god oplevelse - det lød som et rigtig fint setup
?@MThaastrup ja det var en fin aften. Vi var heldigt timet med ikke at stå i kø til alting; der var god stemning (folk lånte briller til/af hinanden); dejligt vejr (trods slørskyer) og dejligt med en ekspert der ville snakke.
-
@MThaastrup ja det var en fin aften. Vi var heldigt timet med ikke at stå i kø til alting; der var god stemning (folk lånte briller til/af hinanden); dejligt vejr (trods slørskyer) og dejligt med en ekspert der ville snakke.
@Koefoed det lyder fedt!
-
>sådan ser et SeeStar teleskop ud. De stod bare rundt omkring og så kunne folk tilslutte sin egen telefon til dem. Sikke en tillid! (Sådan en koster ca 5.000kr)
Astrofysikeren viser mig her sin tablet hvor solen er allermest dækket. #solformorkelse