Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
72 Indlæg 18 Posters 125 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

    Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.

    jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
    jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
    jrossstocholm@friendica.dk
    wrote sidst redigeret af
    #5

    @hunspirillen Firefox. Jeg har brugt den i mange, mange år som min primære browser på desktop og mobil. Jeg har en Mozilla-konto (for at kunne få synkronisering på tværs af enheder), men jeg kan ikke huske, hvor emsig den er, hvis man ikke har en konto.

    😊

    hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
    0
    • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk

      @hunspirillen Firefox. Jeg har brugt den i mange, mange år som min primære browser på desktop og mobil. Jeg har en Mozilla-konto (for at kunne få synkronisering på tværs af enheder), men jeg kan ikke huske, hvor emsig den er, hvis man ikke har en konto.

      😊

      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
      hunspirillen@helvede.net
      wrote sidst redigeret af
      #6

      @jrossstocholm Jeg droppede firefox for måske et år siden pga deres AI shit. Jeg elskede den. Men jeg elsker den ikke mere. Jeg kan ikke gå tilbage til en ex der stadig er idiot

      jrossstocholm@friendica.dkJ fanden@helvede.netF 2 Replies Last reply
      0
      • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

        Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.

        stagen@helvede.netS This user is from outside of this forum
        stagen@helvede.netS This user is from outside of this forum
        stagen@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #7

        @hunspirillen Firefox. Der er desværre ikke mange andre muligheder. Du kan bruge den uden at lave en profil, men det er faktisk ret praktisk at ha en.

        hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
        0
        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

          @svuorela Jeg var mangeårig firefoxbruger men ditchede den til fordel for duckduckgo pga deres AI lort. Firefox virkede heller ikke helt med alt. Chrome var efterhånden den, der virkede med flest ting. Jeg hader Safari af et godt hjerte. Desuden. selvom jeg pt er mac bruger bryder jeg mig ikke om at blive afhængig af mac software.

          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #8

          @hunspirillen duck duck go er jo også bare chrome eller safari alt efter hvor du kører den.
          Firefox har heldigvis indført deres AI killswitch som dog hjælper lidt.

          hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
          0
          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

            @jrossstocholm Jeg droppede firefox for måske et år siden pga deres AI shit. Jeg elskede den. Men jeg elsker den ikke mere. Jeg kan ikke gå tilbage til en ex der stadig er idiot

            jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
            jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
            jrossstocholm@friendica.dk
            wrote sidst redigeret af
            #9
            @hunspirillen Men har de ikke trukket lidt i land igen? Måske er jeg blind - men jeg oplever ikke noget AI i min Firefox?
            hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
            0
            • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

              @hunspirillen duck duck go er jo også bare chrome eller safari alt efter hvor du kører den.
              Firefox har heldigvis indført deres AI killswitch som dog hjælper lidt.

              hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
              hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
              hunspirillen@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #10

              @svuorela Men der er en masse ting, duckduckgo ikke virker ordentligt med. Den er lidt værre end firefox på den måde. I virkeligheden vil jeg gerne have to browsere til forskellige formål. En jeg er logget ind i alle mulige tig i, og en hvor jeg ikke er. Før var det firefox og chrome. Pt er det så duckduckgo og chrome.

              jhauge@mastodon.greenJ 1 Reply Last reply
              0
              • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk
                @hunspirillen Men har de ikke trukket lidt i land igen? Måske er jeg blind - men jeg oplever ikke noget AI i min Firefox?
                hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                hunspirillen@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #11

                @jrossstocholm Det har de nok. Men nu stoler jeg ikke på dem mere.

                jrossstocholm@friendica.dkJ 1 Reply Last reply
                0
                • stagen@helvede.netS stagen@helvede.net

                  @hunspirillen Firefox. Der er desværre ikke mange andre muligheder. Du kan bruge den uden at lave en profil, men det er faktisk ret praktisk at ha en.

                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #12

                  @Stagen Jeg brugte fiefox i mange år. Jeg droppede dem for duckduckgo da de gik AI crazy. Der findes en del andre muligheder, men de fleste er spinoffs af nogle af de andre.

                  stagen@helvede.netS 1 Reply Last reply
                  0
                  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                    @jrossstocholm Det har de nok. Men nu stoler jeg ikke på dem mere.

                    jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                    jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                    jrossstocholm@friendica.dk
                    wrote sidst redigeret af
                    #13
                    @hunspirillen Det er fair - jeg kan godt huske debatten. Jeg syntes dengang (og gør det stadig), at Firefox er det mindst dårlige alternativ.
                    1 Reply Last reply
                    0
                    • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                      @jrossstocholm Jeg droppede firefox for måske et år siden pga deres AI shit. Jeg elskede den. Men jeg elsker den ikke mere. Jeg kan ikke gå tilbage til en ex der stadig er idiot

                      fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #14

                      @hunspirillen På den anden side, hvad hvis du kan hjernevaske exen til ikke længere at være en idiot?
                      https://www.askvg.com/how-to-disable-and-remove-all-ai-features-in-mozilla-firefox/
                      @jrossstocholm

                      hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                      0
                      • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                        @Stagen Jeg brugte fiefox i mange år. Jeg droppede dem for duckduckgo da de gik AI crazy. Der findes en del andre muligheder, men de fleste er spinoffs af nogle af de andre.

                        stagen@helvede.netS This user is from outside of this forum
                        stagen@helvede.netS This user is from outside of this forum
                        stagen@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #15

                        @hunspirillen de er ikke mere AI crazy end nogen andres browsere, desværre. I det mindste kan man slå det fra i Firefox.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

                          @hunspirillen På den anden side, hvad hvis du kan hjernevaske exen til ikke længere at være en idiot?
                          https://www.askvg.com/how-to-disable-and-remove-all-ai-features-in-mozilla-firefox/
                          @jrossstocholm

                          hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                          hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                          hunspirillen@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #16

                          @fanden @jrossstocholm Kæmpe arbejde

                          jrossstocholm@friendica.dkJ fanden@helvede.netF 2 Replies Last reply
                          0
                          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                            @fanden @jrossstocholm Kæmpe arbejde

                            jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                            jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                            jrossstocholm@friendica.dk
                            wrote sidst redigeret af
                            #17
                            @fanden @hunspirillen Jeg tænkte det samme 😂
                            1 Reply Last reply
                            0
                            • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                              Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.

                              hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                              hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                              hunspirillen@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #18

                              Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

                              svuorela@helvede.netS oldrup@mastodon.greenO folfdk@helvede.netF wolf@helvede.netW carstenboll@mstdn.dkC 6 Replies Last reply
                              0
                              • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                @fanden @jrossstocholm Kæmpe arbejde

                                fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                                fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                                fanden@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #19

                                @hunspirillen @jrossstocholm Ikke rigtig. For mig var det fem minutters justering af indstillinger, og en "AI"-fri brugeroplevelse fremover. Det er en god investering af din tid, og du slipper for Chrome/ium.

                                hunspirillen@helvede.netH liebach@mastodon.artL 2 Replies Last reply
                                0
                                • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                  Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

                                  svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                  svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                  svuorela@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #20

                                  @hunspirillen Men er det virkelig en nichebrowser hvis det bare er firefox eller chrome med bittesmå patches ovenpå? Så kan man kalde sig librewolf eller waterfox eller konqueror eller angelfish, men ...

                                  Dem der ikke er det er jo
                                  - Ladybird som er et par unge hvide mænd der har et teknisk projekt og kun er politiske når det handler om at støtte røvhullerne
                                  - netsurf som i praksis ikke virker
                                  - servo som stadig er halvfærdig
                                  - dillo som i praksis ikke virker
                                  - lynx ...

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                    Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

                                    oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
                                    oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
                                    oldrup@mastodon.green
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #21

                                    @hunspirillen Foretrukket browser er meget individuelt.

                                    Du går ikke helt galt i byen med at afprøve en af de foreslåede fra Danmark Skifter kampagnen:

                                    https://danmarkskifter.dk/skift-platform-skiftekit-til-browser/

                                    Ecosia's browser lyder måske også som et godt valg til dig -- Chromium baseret så virker med de fleste skod sites; skånsom blokering af reklamer og tracking, men uden at alting knækker.

                                    https://www.ecosia.org/browser

                                    Selv er jeg på LibreWolf, men her skal man forvente at enkelte ting ikke spiller til gengæld for privacy.

                                    hunspirillen@helvede.netH jrossstocholm@friendica.dkJ 2 Replies Last reply
                                    0
                                    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

                                      @hunspirillen @jrossstocholm Ikke rigtig. For mig var det fem minutters justering af indstillinger, og en "AI"-fri brugeroplevelse fremover. Det er en god investering af din tid, og du slipper for Chrome/ium.

                                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                      hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                      hunspirillen@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #22

                                      @fanden @jrossstocholm Ah så du mener bare så det fra. Ikke bearbejde deres organisation. Det havde jeg jo gjort før jeg skiftede til duckduckgo.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

                                        @hunspirillen Foretrukket browser er meget individuelt.

                                        Du går ikke helt galt i byen med at afprøve en af de foreslåede fra Danmark Skifter kampagnen:

                                        https://danmarkskifter.dk/skift-platform-skiftekit-til-browser/

                                        Ecosia's browser lyder måske også som et godt valg til dig -- Chromium baseret så virker med de fleste skod sites; skånsom blokering af reklamer og tracking, men uden at alting knækker.

                                        https://www.ecosia.org/browser

                                        Selv er jeg på LibreWolf, men her skal man forvente at enkelte ting ikke spiller til gengæld for privacy.

                                        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                        hunspirillen@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #23

                                        @oldrup Tak eg vil kigge på ecosia

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

                                          @hunspirillen @jrossstocholm Ikke rigtig. For mig var det fem minutters justering af indstillinger, og en "AI"-fri brugeroplevelse fremover. Det er en god investering af din tid, og du slipper for Chrome/ium.

                                          liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                                          liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                                          liebach@mastodon.art
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #24

                                          @fanden @hunspirillen @jrossstocholm Jeg har en user.js fil jeg har lært mit dotfile installations script at smide det rigtige sted. Så har jeg ikke nogen trælse AI oplevelser i Firefox, uden at skulle slå 18 forskellige ting fra der er så langt fra hinanden som muligt.

                                          hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper