Stillingstitler: viktig eller ikke?
-
Jeg har offisielt tittelen «Management Assistant», men har fått oppfordring om å be om annen tittel for å virke viktigere (
️).
Jeg kan endre tittel til «Compliance Manager».Jeg sier jeg gjør «papirarbeid», og folk tror jeg har en veldig low entry jobb. IDC. Jeg (og direkte assosierte) kjenner min verdi.
Etter IGF er det mye Linkedin-aktivitet. Jeg blir veldig bevisst hvor «norsk» jeg er med mangel på statusposering.
Er stillingstitler viktig?
#norsktut -
Jeg har offisielt tittelen «Management Assistant», men har fått oppfordring om å be om annen tittel for å virke viktigere (
️).
Jeg kan endre tittel til «Compliance Manager».Jeg sier jeg gjør «papirarbeid», og folk tror jeg har en veldig low entry jobb. IDC. Jeg (og direkte assosierte) kjenner min verdi.
Etter IGF er det mye Linkedin-aktivitet. Jeg blir veldig bevisst hvor «norsk» jeg er med mangel på statusposering.
Er stillingstitler viktig?
#norsktut@Piraya Jeg har indirekte vært i samme tenkeboks. Da vi ble kjøpt opp, kunne vi få velge tittel selv. Jeg blir kvalm av falsk oppbygging av egen stilling ved hjelp av tittel, som f.eks CEO i enkeltmannsforetak.
Jeg gikk for "Teknisk Support". Dette mener noen underselger min stilling og er dårlig for CV-en.
Men da tenker jeg, hvem er dette viktig for og hvor viktig er det?
-
@Piraya Jeg har indirekte vært i samme tenkeboks. Da vi ble kjøpt opp, kunne vi få velge tittel selv. Jeg blir kvalm av falsk oppbygging av egen stilling ved hjelp av tittel, som f.eks CEO i enkeltmannsforetak.
Jeg gikk for "Teknisk Support". Dette mener noen underselger min stilling og er dårlig for CV-en.
Men da tenker jeg, hvem er dette viktig for og hvor viktig er det?
@fiskelandslaget @Piraya Eg kunne sikkert ha kalt meg “E-post-mellomledd”, men eg plar gå for “Kommunikasjonsrådgjevar”.
-
@fiskelandslaget @Piraya Eg kunne sikkert ha kalt meg “E-post-mellomledd”, men eg plar gå for “Kommunikasjonsrådgjevar”.
@tanketom hva ville min ekvivalent være da?
«Jeg gjør papirarbeid» = Chief Administrative Officer
Ja, faktisk, egentlig kanskje spot on
-
@tanketom hva ville min ekvivalent være da?
«Jeg gjør papirarbeid» = Chief Administrative Officer
Ja, faktisk, egentlig kanskje spot on
@Piraya Den engelske lønstittelen min pleide å vere “Higher Executive Officer”, som eg synest var litt kleint. No er den heldigvis berre “Advisor”. (AKA Seniorkonsulent -> Rådgiver.)