Hvordan holder man op med at købe nye broderi-mønstre og istedet går i gang med at få lavet noget af alt det man gerne vil?!
-
@svedigtype Jeg havde det sådan med øreringe. Jeg var nødt til at stoppe med at følge den butik på insta, hvor jeg købt øreringe. Jeg har flere øreringe end jeg nogensinde kommer til at få gået med....
@hunspirillen Hahaha, ja, de kan også være meget lokkende, der er mange flotte farver også!
Vil du have alle dem jeg har tænkt mig at give væk fordi jeg altid bare har de samme på altid
?Just kidding!
-
Jeg tror det er hobbyernes natur - jeg køber i hvert fald mange brætspil, specielt når jeg ikke har tændstikker nok til faktisk at lære og spille brætspil.
Jeg ved ikke hvordan man skal håndtere det
Skabe et rum for at man har tid og overskud til at prioritere det, men det ser nok forskelligt ud fra person til person.@CarstenBoll Ja, det er det måske nok, og så den der underlige trang til at erhverve sig ting, som lader til at bo i det fleste af os, sikkert installeret af kapitalistisk kultur ... eller måske er det almenmenneskeligt, who knows ...
Jeg overvejede om jeg skal skabe et rum for at få lavet noget af det sammen med andre .. sådan en uegentlig meetup hvor vi rent faktisk laver noget af det vi forestiller os vi gerne vil
Men det kræver også lige skeer jo.
-
Hvordan holder man op med at købe nye broderi-mønstre og istedet går i gang med at få lavet noget af alt det man gerne vil?!
Jeg tror jeg har mønstre nok til at holde mig beskæftiget de næste ti år, men jeg bliver ved med at købe (og selv lave) flere 🫣
Jeg tror der skyldes kombinationen af 1) jeg er en farveskøge, der begejstres af farverige, smukke (i min optik) visuelle ting og 2) der er instant gratification i at købe noget, men en del mere tid og proces involveret i at skabe/lave noget ...
@svedigtype Spørger du ægte om råd?
Jeg kender i hvert fald godt det der med at købe hobbyting.
Jeg finder ro i tanken om, at jeg ved jeg får det brugt. Jeg styrer også mine impulser ved, at jeg jeg ikke må købe ting, jeg ikke kan visualisere en specifik brug til.Det virker for det meste.
Og så køber jeg stort set intet over nettet.
Men altså… strikkemaskiner. Jeg har ikke BRUG for så mange strikkemaskiner.
-
@hunspirillen Hahaha, ja, de kan også være meget lokkende, der er mange flotte farver også!
Vil du have alle dem jeg har tænkt mig at give væk fordi jeg altid bare har de samme på altid
?Just kidding!
@svedigtype Nope. Men jeg overvejer at få sorteret i dem og måake få min nevø eller niece til at sælge dem. Altså den unge får slf selv pengene.
-
Jeg tror jeg har mønstre nok til at holde mig beskæftiget de næste ti år, men jeg bliver ved med at købe (og selv lave) flere 🫣
Jeg tror der skyldes kombinationen af 1) jeg er en farveskøge, der begejstres af farverige, smukke (i min optik) visuelle ting og 2) der er instant gratification i at købe noget, men en del mere tid og proces involveret i at skabe/lave noget ...
@svedigtype Jeg kan ikke se problemet. Kh hende, der har købt bøger nok til de næste ti år (mindst) - og jo ikke har tænkt sig at hiólde op
-
@svedigtype Jeg samler mest på træ fra storskrald.
Og da jeg nu lavede seng med og til den store var det stort set kun en rulle lameller og lidt småting jeg kom af med fra det jeg har samlet.
Resten var desværre købt konstruktionstræ.Men nu kan det være jeg snart skal lave en højere enormt smal bogreol. Men der kommer jeg sikker heller ikke af med det jeg har samlet ind, kun det jeg har købt.
-
@svedigtype Jeg samler mest på træ fra storskrald.
Og da jeg nu lavede seng med og til den store var det stort set kun en rulle lameller og lidt småting jeg kom af med fra det jeg har samlet.
Resten var desværre købt konstruktionstræ.Men nu kan det være jeg snart skal lave en højere enormt smal bogreol. Men der kommer jeg sikker heller ikke af med det jeg har samlet ind, kun det jeg har købt.
@svuorela Wood hoarder 🪵! Oh shit, jeg bliver inspireret til at lave flere broderi-mønstre 🫣
Ret ærgerligt det ikke var mere brugbart det du havde fået samlet

-
@svedigtype Jeg kan ikke se problemet. Kh hende, der har købt bøger nok til de næste ti år (mindst) - og jo ikke har tænkt sig at hiólde op
@Camlarsch Book Hoarder
! -
@svedigtype Spørger du ægte om råd?
Jeg kender i hvert fald godt det der med at købe hobbyting.
Jeg finder ro i tanken om, at jeg ved jeg får det brugt. Jeg styrer også mine impulser ved, at jeg jeg ikke må købe ting, jeg ikke kan visualisere en specifik brug til.Det virker for det meste.
Og så køber jeg stort set intet over nettet.
Men altså… strikkemaskiner. Jeg har ikke BRUG for så mange strikkemaskiner.
@Trine_DK Det er en god ide det med ikke at købe noget over nettet, så vil jeg klart minimere det jeg køber
Det vil dog ikke forhindre mig i at lave mine egne mønstre, men det er jo også en kreativ proces og udtryk, så det er måske anderledes okay ...
-
@svuorela Wood hoarder 🪵! Oh shit, jeg bliver inspireret til at lave flere broderi-mønstre 🫣
Ret ærgerligt det ikke var mere brugbart det du havde fået samlet

@svedigtype men det handler også lidt om hvad produktet er.
Jeg lavede et legekøkken stort set kun af indsamlet træ.
Vi har også lavet fødselsdagsgaver til børnehavekammeraterne ud af klunset træ.Men lange længder er svære at skaffe som villa-storskrald - og det er jo ofte en vigtig del af en seng.
Så jeg må bare finde på flere projekter (og få tid til at lave dem)
-
@svedigtype Hah! Melder mig på team farveskøge

Har også problemer med indkøb af tegnegrej og bøger. De lokker!
-
@Camlarsch Book Hoarder
!@svedigtype Book hoarder and proud.

Jeg tænker, at det kun er lavpraktiske omstændigheder som fx pladsmangel, der skal spænde ben for den slags hobby-slagsider. 🫣 -
@svedigtype Hah! Melder mig på team farveskøge

Har også problemer med indkøb af tegnegrej og bøger. De lokker!
@BogWitch @svedigtype Jeg har SÅ svært ved at modstå store pakker med tuscher. Jeg køber dem stort set aldrig, men hvis jeg ser en, skal jeg altid lige have en lang indre monolog med mig selv om, hvorfor jeg ikke skal have dem med hjem.
Alle de farver?! Mulighederne! 🤩 -
@Trine_DK Det er en god ide det med ikke at købe noget over nettet, så vil jeg klart minimere det jeg køber
Det vil dog ikke forhindre mig i at lave mine egne mønstre, men det er jo også en kreativ proces og udtryk, så det er måske anderledes okay ...
@svedigtype Det er helt tilladt. Det er jo også at fremstille noget og en kreativ udtryksform.
Hvis du skulle stoppe dig selv i at gøre det, ville det i min optik være det samme som at sige, at jeg ikke skal lave flere tegninger, fordi jeg ikke har brug for dem/har vægplads.