Jeg gad godt have en #fredagsbog - men jeg er desværre/heldigvis i den altopslugende fase af en ny hobby, så det eneste jeg laver er at bladre i GURPS regelbøger og skrive ting selv.
-
Jeg gad godt have en #fredagsbog - men jeg er desværre/heldigvis i den altopslugende fase af en ny hobby, så det eneste jeg laver er at bladre i GURPS regelbøger og skrive ting selv.
Men jeg har fundet er virkeligt genialt værktøj til at generere semi-random rumskibslayouts, hvis det kan interessere? Nej, det er ikke en generativ AI.
-
Jeg gad godt have en #fredagsbog - men jeg er desværre/heldigvis i den altopslugende fase af en ny hobby, så det eneste jeg laver er at bladre i GURPS regelbøger og skrive ting selv.
Men jeg har fundet er virkeligt genialt værktøj til at generere semi-random rumskibslayouts, hvis det kan interessere? Nej, det er ikke en generativ AI.
@EvilCartyen *rækker hånden op* Jeg er interesseret.
Og altså, fredagsbog er ikke forbeholdt skønlitteratur IMO, GURPS regelbøger er fuld valid læsning.
-
@EvilCartyen *rækker hånden op* Jeg er interesseret.
Og altså, fredagsbog er ikke forbeholdt skønlitteratur IMO, GURPS regelbøger er fuld valid læsning.
Ja, men jeg skriver mere end jeg læser
Anyway - her: https://www.rolegenerator.com/en/module/spaceship
Det er seriøst et GENIALT værktøj, det eneste der mangler er at man kan styre typen man genererer lidt mere.
-
Ja, men jeg skriver mere end jeg læser
Anyway - her: https://www.rolegenerator.com/en/module/spaceship
Det er seriøst et GENIALT værktøj, det eneste der mangler er at man kan styre typen man genererer lidt mere.
@EvilCartyen superfedt, tak!
-
@EvilCartyen superfedt, tak!
@infonauten velbekomme, der er mange andre værktøjer derinde man kan bruge, specielt hvis man spiller fantasy
-
@EvilCartyen *rækker hånden op* Jeg er interesseret.
Og altså, fredagsbog er ikke forbeholdt skønlitteratur IMO, GURPS regelbøger er fuld valid læsning.
Skal jeg være stolt over at jeg ved hvad GURPS refererer til uden at slå det op?
-
Skal jeg være stolt over at jeg ved hvad GURPS refererer til uden at slå det op?
@folfdk @infonauten det må du gerne være
men det er altså også ok at slå ting op, det gør jeg hver eneste dag... Og gurps er et ok obskurt rollespilssystem.
-
@folfdk @infonauten det må du gerne være
men det er altså også ok at slå ting op, det gør jeg hver eneste dag... Og gurps er et ok obskurt rollespilssystem.
@EvilCartyen @folfdk jeg var mest sådan "... GURPS ... now there's a name I haven't heard in a long time"
-
@EvilCartyen @folfdk jeg var mest sådan "... GURPS ... now there's a name I haven't heard in a long time"
@infonauten @folfdk jeg gider bare ikke spille fantasy, og jeg gider ikke spille med klasser, synes det er så kedeligt og giver dårligt rollespil... Så et points buy system hvor man kan købe de skills man bruger, det passer bedre til mig.
Ville ønske combat ikke var så laaaangsomt, men jeg laver nok en lite udgave som jeg gider være dm for.
-
@infonauten @folfdk jeg gider bare ikke spille fantasy, og jeg gider ikke spille med klasser, synes det er så kedeligt og giver dårligt rollespil... Så et points buy system hvor man kan købe de skills man bruger, det passer bedre til mig.
Ville ønske combat ikke var så laaaangsomt, men jeg laver nok en lite udgave som jeg gider være dm for.
Heh - jeg er i samme båd som @infonauten. Jeg husker det som vanvittig fleksibelt og at jeg slet, slet ikke kunne overskue konsekvenserne af det
.
Hvis jeg skal DM'e så ender jeg som regel i noget systemløst eller hvor rammeværket er noget D20 noget-noget.
-
Heh - jeg er i samme båd som @infonauten. Jeg husker det som vanvittig fleksibelt og at jeg slet, slet ikke kunne overskue konsekvenserne af det
.
Hvis jeg skal DM'e så ender jeg som regel i noget systemløst eller hvor rammeværket er noget D20 noget-noget.
@tofticles @infonauten @folfdk jeg tror tricket er at vælge de regler ud man gider. Grundprincippet er jo at man altid skal rulle under sin skill med 3xd6, og det er jo super simpelt.
Så er standard combat så lavet rigtigt realistisk, det kan jeg egentlig godt lide, men det må ikke sætte alting i stå... Så det er en afvejning.
Så jeg tror egentlig at når man lige er over den hurdle det er at lære systemet, så er det simplere at arbejde med end d&d. Men der er en stejl læringskurve.
-
@tofticles @infonauten @folfdk jeg tror tricket er at vælge de regler ud man gider. Grundprincippet er jo at man altid skal rulle under sin skill med 3xd6, og det er jo super simpelt.
Så er standard combat så lavet rigtigt realistisk, det kan jeg egentlig godt lide, men det må ikke sætte alting i stå... Så det er en afvejning.
Så jeg tror egentlig at når man lige er over den hurdle det er at lære systemet, så er det simplere at arbejde med end d&d. Men der er en stejl læringskurve.
Jeg er jo nok også farvet af at have spillet DnD siden jeg fik den blå kasse med grundreglerne i. (og har sænket et sted mellem 15 og 20 tusind timer i Neverwinter
).
cc: @infonauten @folfdk
-
Jeg er jo nok også farvet af at have spillet DnD siden jeg fik den blå kasse med grundreglerne i. (og har sænket et sted mellem 15 og 20 tusind timer i Neverwinter
).
cc: @infonauten @folfdk
@tofticles @infonauten @folfdk
Hvis du skal have en parallel til NWN for GURPS, så er de første Fallout-spil bygget på systemet
-
@tofticles @infonauten @folfdk
Hvis du skal have en parallel til NWN for GURPS, så er de første Fallout-spil bygget på systemet
@EvilCartyen Oooooh - jeg elskede den første Fallout
.