Okay.
-
Okay. Hmm. Nu skal jeg lige forstå det helt. Man betaler ikke moms på sit fitness abbonement? https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2025-08-11-dansk-politik/regeringen-vil-indfoere-nyt-fradrag-for-fitness-traening?entry=a8ff40a2-e6ca-42eb-83d8-d58f84d01529
-
Okay. Hmm. Nu skal jeg lige forstå det helt. Man betaler ikke moms på sit fitness abbonement? https://nyheder.tv2.dk/live/politik/2025-08-11-dansk-politik/regeringen-vil-indfoere-nyt-fradrag-for-fitness-traening?entry=a8ff40a2-e6ca-42eb-83d8-d58f84d01529
Altså, jeg tænker at det er bevist at gøre rent i hjemmet er lige så meget motion som at bruge tid i fitnesscenter. Så min tankegang er at den der spare penge og bruger energi i hjemmet burde få lidt også. Vi sparer samfundet for transport til fitnesscenter og så noget……
#dkpol -
Altså, jeg tænker at det er bevist at gøre rent i hjemmet er lige så meget motion som at bruge tid i fitnesscenter. Så min tankegang er at den der spare penge og bruger energi i hjemmet burde få lidt også. Vi sparer samfundet for transport til fitnesscenter og så noget……
#dkpol@mutter01 min hustru, der går til yoga én gang om ugen, siger at det er dem, (her et ægtepar) der kører yoga-stedet, som skulle til at betale noget ekstra moms ifølge de nye EU-regler.
Den ekstra moms ville naturligvis på sigt ramme yoga-folket i form af en prisstigning. Den udvikling synes afblæst nu, hvis lovforslaget vedtages. 🧘🧘️🧘
️
-
@mutter01 min hustru, der går til yoga én gang om ugen, siger at det er dem, (her et ægtepar) der kører yoga-stedet, som skulle til at betale noget ekstra moms ifølge de nye EU-regler.
Den ekstra moms ville naturligvis på sigt ramme yoga-folket i form af en prisstigning. Den udvikling synes afblæst nu, hvis lovforslaget vedtages. 🧘🧘️🧘
️
@anport Så det ville ramme dem der tilbyder ydelserne og til sidst ramme køberne. Men det sker så ikke nu?
-
@anport Så det ville ramme dem der tilbyder ydelserne og til sidst ramme køberne. Men det sker så ikke nu?
@mutter01 nej, sådan har jeg ihvertfald forstået det, yoga-folket slipper for en prisstigning. Min hustru bliver glad, når hun hører om dette
-
@mutter01 nej, sådan har jeg ihvertfald forstået det, yoga-folket slipper for en prisstigning. Min hustru bliver glad, når hun hører om dette
@anport Men det jo også det jeg siger. Hvis ejerne skulle betale moms/afgift så ville det i sidste end jo end hos din hustru. Men det sker jo ikke nu.
-
@anport Men det jo også det jeg siger. Hvis ejerne skulle betale moms/afgift så ville det i sidste end jo end hos din hustru. Men det sker jo ikke nu.
@anport Undskyld. Du giver mig ret. Har gang i flere samtaler lige nu.
Godt for hende og sikkert også for digpå en måde. -
@anport Undskyld. Du giver mig ret. Har gang i flere samtaler lige nu.
Godt for hende og sikkert også for digpå en måde.@mutter01 Jæs, når det regner på præsten, drypper det på degnen, som man siger
-
@mutter01 Jæs, når det regner på præsten, drypper det på degnen, som man siger
@anport Unge mennesker vil ikke ane hvad du snakker om. Men nu jeg ik ung.
Nu jeg tænker på det..
Er det ikke “trickle-down economics” der aldrig virkede nedad. -
@anport Unge mennesker vil ikke ane hvad du snakker om. Men nu jeg ik ung.
Nu jeg tænker på det..
Er det ikke “trickle-down economics” der aldrig virkede nedad.@mutter01 jow, måske, måske ‘regn på præsten/dryp på degnen’ kun fungerer i små lukkede øko-systemer … som f.eks. i et ægteskab?