Hvis nu man skulle lave noget lækkert til at have al det digitale musik tilgængelig for alle enheder i hytten, hvor skal man så kigge hen?
-
@aj42 Modtaget! Den kigger jeg på - Tak!
-
Hvis nu man skulle lave noget lækkert til at have al det digitale musik tilgængelig for alle enheder i hytten, hvor skal man så kigge hen? Jeg har nok hardware der kan stå og snurre, men det skal selvfølgelig være Linux-baseret.
Pt. har jeg øjnene på Jellyfin, men ved ikke om det er mere egnet til film
.@tofticles Jeg har skævet til Navidrome, men spekulerer samtidig på at lægge både film og musik over på Jellyfin. Men der er kun så mange timer i døgnet

-
@tofticles Hvilket format har I valgt?
@holsta Pt. .ogg, men jeg kan nå at ændre mening.
-
@tofticles Jeg bruger musicpd.org på min OpenBSD NAS, og der er klienter i alle former til alle platforme.
@holsta Den vil jeg kigge på! Tak!
-
@tofticles Jeg har skævet til Navidrome, men spekulerer samtidig på at lægge både film og musik over på Jellyfin. Men der er kun så mange timer i døgnet

@fanden Må have kigget på Navidrome - vores udgangspunkt var også Jellyfin for at have begge dele der - men jeg kan egentlig godt lide tanken om at bruge to forskellige.
-
Hvis nu man skulle lave noget lækkert til at have al det digitale musik tilgængelig for alle enheder i hytten, hvor skal man så kigge hen? Jeg har nok hardware der kan stå og snurre, men det skal selvfølgelig være Linux-baseret.
.@tofticles Jeg har både film, serier og musik liggende på Jellyfin, og det virker ganske godt. Lydbøger holder jeg på audiobookshelf, men det er det eneste.
-
@fanden Må have kigget på Navidrome - vores udgangspunkt var også Jellyfin for at have begge dele der - men jeg kan egentlig godt lide tanken om at bruge to forskellige.
@tofticles Bitter erfaring siger mig, at det er smart at have flere funktioner samlede ét sted... indtil det ikke er det længere. Så vupti, der gled mine Jellyfin-overvejelser lige ned ad den prioriterede liste igen

-
@tofticles Bitter erfaring siger mig, at det er smart at have flere funktioner samlede ét sted... indtil det ikke er det længere. Så vupti, der gled mine Jellyfin-overvejelser lige ned ad den prioriterede liste igen

@fanden @tofticles altså, icecast kan både audio og video, jeg overvejer selv at sætte en icecast-server op (til min Jazz-podcast, der sover lige nu... Shhh 🤫)
Jeg skal bare lige have det "perfekte" setup udtænkt
🫣🥳 -
@fanden @tofticles altså, icecast kan både audio og video, jeg overvejer selv at sætte en icecast-server op (til min Jazz-podcast, der sover lige nu... Shhh 🤫)
Jeg skal bare lige have det "perfekte" setup udtænkt
🫣🥳@aj42 @tofticles Så vidt jeg kan se, understøtter icecast ikke video *officielt*? Eftersom MP4/h264 er proprietært...
Selv har jeg mest kigget på alternativer der er kompatible med Subsonics API, fordi der er så mange (FLOSS, android-)apps der kan bruges med det. Men det kommer helt an på hin enkeltes behov og krav.
-
@tofticles Jeg har både film, serier og musik liggende på Jellyfin, og det virker ganske godt. Lydbøger holder jeg på audiobookshelf, men det er det eneste.
@fritjof Det kan godt være jeg skal prøve det i første omgang - det store 'arbejde' ligger jo i at få lavet biblioteket, så kan der nørdes TTM efterfølgende.
-
@aj42 @tofticles Så vidt jeg kan se, understøtter icecast ikke video *officielt*? Eftersom MP4/h264 er proprietært...
Selv har jeg mest kigget på alternativer der er kompatible med Subsonics API, fordi der er så mange (FLOSS, android-)apps der kan bruges med det. Men det kommer helt an på hin enkeltes behov og krav.
@fanden @tofticles ja, det er rigtigt. Icecast er en åben platform med åbne for matter. For eksempel kører den primært med .ogg til audio. Med icecast2 kan man godt køre proprietære formatter.
-
.@tofticles jeg har jellyfin til film, og kan også spille musik via det. Rhythmbox kan også dele ens musik via en Apple-protokol (glemt navnet), og det har jeg også brugt en del. Samme musik kan jo godt deles via flere protokoller samtidig

-
@tofticles jeg har jellyfin til film, og kan også spille musik via det. Rhythmbox kan også dele ens musik via en Apple-protokol (glemt navnet), og det har jeg også brugt en del. Samme musik kan jo godt deles via flere protokoller samtidig

-
.@tofticles jeg tror Jellyfin er fin til at starte med, så vidt jeg husker er der endda dedikerede musik-apps der virker med JF.
Men altså, det allervigtigste er at rippe og tagge så grundigt og konsekvent man kan, så er software mere noget man kan prøve sig frem med, hvis man finder begrænsninger i det man bruger. -
@tofticles jeg tror Jellyfin er fin til at starte med, så vidt jeg husker er der endda dedikerede musik-apps der virker med JF.
Men altså, det allervigtigste er at rippe og tagge så grundigt og konsekvent man kan, så er software mere noget man kan prøve sig frem med, hvis man finder begrænsninger i det man bruger.@infonauten Den ripper jeg bruger (Asunder) jeg bruger er ret dygtig til at hælde metadata på
. (Og jeg er helt enig i din approach). -
.@tofticles De andre forslag er sikkert også super. Men hvis det KUN er til musik vil jeg anbefale #Lyrion Music Server, som jeg har brugt i umindelige tider.
- Synkroniseret afspilning på tværs af enheder.
- Softwareafspillere til computere og telefoner.
- Hardwareafspillere til stereoanlæg eller køkkenbord (#Squeezebox, der ofte dukker op på DBA til fornuftig pris).
- Et væld af plugins.
- Hack dit eget lort sammen oven på flot Telnet-interface.
- Fri software. -
@tofticles De andre forslag er sikkert også super. Men hvis det KUN er til musik vil jeg anbefale #Lyrion Music Server, som jeg har brugt i umindelige tider.
- Synkroniseret afspilning på tværs af enheder.
- Softwareafspillere til computere og telefoner.
- Hardwareafspillere til stereoanlæg eller køkkenbord (#Squeezebox, der ofte dukker op på DBA til fornuftig pris).
- Et væld af plugins.
- Hack dit eget lort sammen oven på flot Telnet-interface.
- Fri software.@decibyte Nu har jeg lige prøvet at spinne den op...
Hvad silvan gør man for at få lov at afspille musikken? Jeg kan fint browse musikken.
-
@decibyte Nu har jeg lige prøvet at spinne den op...
Hvad silvan gør man for at få lov at afspille musikken? Jeg kan fint browse musikken.
@tofticles der skal du have en afspiller. Enten installeret på din computer/tlf eller finde noget af det gamle hardware på fx DBA.
-
@tofticles der skal du have en afspiller. Enten installeret på din computer/tlf eller finde noget af det gamle hardware på fx DBA.
@decibyte Nu fumlede jeg lige lidt rundt - jeg ville egentlig bare gerne have en player på serveren, så man kan åbne dens hjemmeside og starte musikken derfra.
Det tog mig lidt for lang tid at fatte at jeg blot skulle installere (og afvikle..
️) squeezelite på host-maskinen og så er den tilgængelig som afspiller på serveren.Skal have fumlet lidt mere med det, så ting starter automatisk og flytte installationen til en lille boks, som kan køre uafhængigt på en statisk intern IP.
Men! Win! 🥳
-
@decibyte Nu fumlede jeg lige lidt rundt - jeg ville egentlig bare gerne have en player på serveren, så man kan åbne dens hjemmeside og starte musikken derfra.
Det tog mig lidt for lang tid at fatte at jeg blot skulle installere (og afvikle..
️) squeezelite på host-maskinen og så er den tilgængelig som afspiller på serveren.Skal have fumlet lidt mere med det, så ting starter automatisk og flytte installationen til en lille boks, som kan køre uafhængigt på en statisk intern IP.
Men! Win! 🥳
@decibyte Ok, det her var jo så lige en tand smartere end jeg fattede 🤯.
Jeg forstod ikke hvorfor musikken fortsatte efter jeg lukkede browseren...
(til dem for hvem det ikke er indlysende: squeezelite -er- afspilleren, man tilgår den 'blot' via serverens interface via.. jeg gætter på magi..).Kan godt mærke min egernhjerne ikke helt kan følge med på hvor gennemførte de her løsninger er...

.