Jeg har besluttet at bruge lidt af min barsel på at lære at hækle.
-
Nu er jeg i gang med mit tredje projekt og har skruet gevaldigt op for sværhedsgraden! Det er virkelig svært for mig at tælle masker og huske hvor langt jeg er kommet, men ingen kan se at det ikke følger opskriften 100%
De der ben var sjove at lave. Man binder bare en række knuder og så vupti bliver det til et ben!
@benjaminlj Du gjorde kæmpe fremskridt!

Jeg markerer begyndelserne af runderne med en stykke uld i en andre farve. At tælle masker er lettere denne måde.
-
@benjaminlj Du gjorde kæmpe fremskridt!

Jeg markerer begyndelserne af runderne med en stykke uld i en andre farve. At tælle masker er lettere denne måde.
@uldkaktus tusind tak! Faktisk er det meste præcis både samme teknikker som jeg havde prøvet inde første to projekter. Hovedet er ligesom en aflang bold og så med en stribe ligesom suttesnoren som krop. Så det er en god udfordring til mit niveau.
Jeg brugte faktisk også tricket du nævner, men pludselig manglede der alligevel et par masker i en runde. Og jeg kunne ikke gennemskue hvor det var gået galt, så jeg improviserede lidt ekstra udtagninger for at få det til at passe.
-
@uldkaktus tusind tak! Faktisk er det meste præcis både samme teknikker som jeg havde prøvet inde første to projekter. Hovedet er ligesom en aflang bold og så med en stribe ligesom suttesnoren som krop. Så det er en god udfordring til mit niveau.
Jeg brugte faktisk også tricket du nævner, men pludselig manglede der alligevel et par masker i en runde. Og jeg kunne ikke gennemskue hvor det var gået galt, så jeg improviserede lidt ekstra udtagninger for at få det til at passe.
@benjaminlj Ja, det er sandt, men det er alligevel noget anderledes at følge en opskrift.
Det vigtigste er det er morsomt at hækle og man er tilfreds med resultatet. Improvisation er altid en mulighed.
-
Nu er jeg i gang med mit tredje projekt og har skruet gevaldigt op for sværhedsgraden! Det er virkelig svært for mig at tælle masker og huske hvor langt jeg er kommet, men ingen kan se at det ikke følger opskriften 100%
De der ben var sjove at lave. Man binder bare en række knuder og så vupti bliver det til et ben!
@benjaminlj det er altså virkelig flot arbejde af en nybegynder! Glæder mig til at se den færdig

-
Jeg anede ikke at hækling var så makaber en hobby!
-
@benjaminlj Yikes, kan vi få en CW på det der obduktionsbillede!

-
@benjaminlj Yikes, kan vi få en CW på det der obduktionsbillede!

@fanden selvfølgelig, hvor ubetænksomt af mig.

-
@fanden selvfølgelig, hvor ubetænksomt af mig.

@benjaminlj Thoughts and prayers for patienten

-
Hils på Scabbers. En bogmærke-rotte til min læseglade kone @SofieSallesLyng

-

@benjaminlj Jeg elsker ham allerede

-

@benjaminlj @SofieSallesLyng Hvor er den fantastisk

-
B bogwitch@social.data.coop shared this topic
-
@benjaminlj @SofieSallesLyng Hvor er den fantastisk

@BogWitch tusind tak

-

@benjaminlj @SofieSallesLyng Det ser fantastisk ud!

-
@benjaminlj @SofieSallesLyng Det ser fantastisk ud!

@uldkaktus tusind tak! Jeg er også meget glad for resultatet. Og så har det været sjovt at lave. Jeg var især vild med at lave ben og hale. Man bare binder nærmest bare knuder ud i luften (luftmasker) og så hækler lidt den anden vej og så får det pludselig liv på en eller anden måde. Hækling er magisk.
-

@benjaminlj @SofieSallesLyng Fantastisk. Scabbers' små poter

-
@uldkaktus tusind tak! Jeg er også meget glad for resultatet. Og så har det været sjovt at lave. Jeg var især vild med at lave ben og hale. Man bare binder nærmest bare knuder ud i luften (luftmasker) og så hækler lidt den anden vej og så får det pludselig liv på en eller anden måde. Hækling er magisk.
@benjaminlj Ja, hækling er magisk!
Hvis du har brug for en lille påske hækling, jeg kan anbefale den her guirlande: https://www.sewhistorically.com/crochet-easter-bunny-garland-free-pattern/
Der er mange forskellige typer af masker i haren, så det er måske vanskeligere end det ser ud. Men det føler virkeligt magisk at hækle og ørerne ligner rottens ben og hale. -
@benjaminlj Ja, hækling er magisk!
Hvis du har brug for en lille påske hækling, jeg kan anbefale den her guirlande: https://www.sewhistorically.com/crochet-easter-bunny-garland-free-pattern/
Der er mange forskellige typer af masker i haren, så det er måske vanskeligere end det ser ud. Men det føler virkeligt magisk at hækle og ørerne ligner rottens ben og hale.@uldkaktus de godt nok nuttede! Der er ret mange teknikker ser det ud til, og jeg skal lige finde ud af at oversætte stingene, men det kunne nok være en god udfordring til mig. Så tak, jeg tror at jeg vil prøve

-
@uldkaktus de godt nok nuttede! Der er ret mange teknikker ser det ud til, og jeg skal lige finde ud af at oversætte stingene, men det kunne nok være en god udfordring til mig. Så tak, jeg tror at jeg vil prøve

@benjaminlj Passe på, at det er amerikanske maskenavner. Britiske maskenavner er anderledes. Begge har "double crochet", men det er forskellige masker.
En "single crochet" er en fastmaske og en "double crochet" er en stangmaske her.
Udfordring er god til at lære og en enkelt hare er lille, så du skal se snart, om du har lavet fejl.
-

Min datter Ronja er en ægte læsehest (læseenhjørning?) så nu har jeg også lavet et bogmærke til hende. Den var en smule sværere end rotten, men jeg er fint tilfreds med resultatet. Og Ronja er glad, det er jo det vigtigste.
Jeg udlover en regnbue til alle der kan gætte hvilken enhjørning det er. Forventes leveret inden for de næste par år.
-
Min datter Ronja er en ægte læsehest (læseenhjørning?) så nu har jeg også lavet et bogmærke til hende. Den var en smule sværere end rotten, men jeg er fint tilfreds med resultatet. Og Ronja er glad, det er jo det vigtigste.
Jeg udlover en regnbue til alle der kan gætte hvilken enhjørning det er. Forventes leveret inden for de næste par år.