Jeg har besluttet at bruge lidt af min barsel på at lære at hækle.
-
Hils på Scabbers. En bogmærke-rotte til min læseglade kone @SofieSallesLyng

@benjaminlj Jeg elsker ham allerede

-

@benjaminlj @SofieSallesLyng Hvor er den fantastisk

-
B bogwitch@social.data.coop shared this topic
-
@benjaminlj @SofieSallesLyng Hvor er den fantastisk

@BogWitch tusind tak

-

@benjaminlj @SofieSallesLyng Det ser fantastisk ud!

-
@benjaminlj @SofieSallesLyng Det ser fantastisk ud!

@uldkaktus tusind tak! Jeg er også meget glad for resultatet. Og så har det været sjovt at lave. Jeg var især vild med at lave ben og hale. Man bare binder nærmest bare knuder ud i luften (luftmasker) og så hækler lidt den anden vej og så får det pludselig liv på en eller anden måde. Hækling er magisk.
-

@benjaminlj @SofieSallesLyng Fantastisk. Scabbers' små poter

-
@uldkaktus tusind tak! Jeg er også meget glad for resultatet. Og så har det været sjovt at lave. Jeg var især vild med at lave ben og hale. Man bare binder nærmest bare knuder ud i luften (luftmasker) og så hækler lidt den anden vej og så får det pludselig liv på en eller anden måde. Hækling er magisk.
@benjaminlj Ja, hækling er magisk!
Hvis du har brug for en lille påske hækling, jeg kan anbefale den her guirlande: https://www.sewhistorically.com/crochet-easter-bunny-garland-free-pattern/
Der er mange forskellige typer af masker i haren, så det er måske vanskeligere end det ser ud. Men det føler virkeligt magisk at hækle og ørerne ligner rottens ben og hale. -
@benjaminlj Ja, hækling er magisk!
Hvis du har brug for en lille påske hækling, jeg kan anbefale den her guirlande: https://www.sewhistorically.com/crochet-easter-bunny-garland-free-pattern/
Der er mange forskellige typer af masker i haren, så det er måske vanskeligere end det ser ud. Men det føler virkeligt magisk at hækle og ørerne ligner rottens ben og hale.@uldkaktus de godt nok nuttede! Der er ret mange teknikker ser det ud til, og jeg skal lige finde ud af at oversætte stingene, men det kunne nok være en god udfordring til mig. Så tak, jeg tror at jeg vil prøve

-
@uldkaktus de godt nok nuttede! Der er ret mange teknikker ser det ud til, og jeg skal lige finde ud af at oversætte stingene, men det kunne nok være en god udfordring til mig. Så tak, jeg tror at jeg vil prøve

@benjaminlj Passe på, at det er amerikanske maskenavner. Britiske maskenavner er anderledes. Begge har "double crochet", men det er forskellige masker.
En "single crochet" er en fastmaske og en "double crochet" er en stangmaske her.
Udfordring er god til at lære og en enkelt hare er lille, så du skal se snart, om du har lavet fejl.
-

Min datter Ronja er en ægte læsehest (læseenhjørning?) så nu har jeg også lavet et bogmærke til hende. Den var en smule sværere end rotten, men jeg er fint tilfreds med resultatet. Og Ronja er glad, det er jo det vigtigste.
Jeg udlover en regnbue til alle der kan gætte hvilken enhjørning det er. Forventes leveret inden for de næste par år.
-
Min datter Ronja er en ægte læsehest (læseenhjørning?) så nu har jeg også lavet et bogmærke til hende. Den var en smule sværere end rotten, men jeg er fint tilfreds med resultatet. Og Ronja er glad, det er jo det vigtigste.
Jeg udlover en regnbue til alle der kan gætte hvilken enhjørning det er. Forventes leveret inden for de næste par år.
-
@benjaminlj Passe på, at det er amerikanske maskenavner. Britiske maskenavner er anderledes. Begge har "double crochet", men det er forskellige masker.
En "single crochet" er en fastmaske og en "double crochet" er en stangmaske her.
Udfordring er god til at lære og en enkelt hare er lille, så du skal se snart, om du har lavet fejl.
@uldkaktus Det var noget af en udfordring du gav mig her! Trebble crochet og half-double crochet og jeg ved ikke hvad. Det var godt at der var en video-guide, men den gik godt nok hurtigt nogle gange.
Jeg klarede det da, men jeg synes ikke helt det ligner dem på billedet. Den blev endnu mindre end jeg regnede med, og nu hvor jeg har prøvet det én gang tænker jeg at det nok går nemmere næste gang. -
@stveje ha ha, dobbelt regnbue til dig for både at gætte rigtigt og for dit svar. (Obs, der kan være længere leveringstid på dobbelte regnbuer og i nogle tilfælde leveres de separat)
-
@stveje ha ha, dobbelt regnbue til dig for både at gætte rigtigt og for dit svar. (Obs, der kan være længere leveringstid på dobbelte regnbuer og i nogle tilfælde leveres de separat)
@benjaminlj Det er altså ikke Rainbow Dash som leverer, kan jeg konkludere

-
@benjaminlj Det er altså ikke Rainbow Dash som leverer, kan jeg konkludere

@stveje regnbue DAO

-
@uldkaktus Det var noget af en udfordring du gav mig her! Trebble crochet og half-double crochet og jeg ved ikke hvad. Det var godt at der var en video-guide, men den gik godt nok hurtigt nogle gange.
Jeg klarede det da, men jeg synes ikke helt det ligner dem på billedet. Den blev endnu mindre end jeg regnede med, og nu hvor jeg har prøvet det én gang tænker jeg at det nok går nemmere næste gang. @benjaminlj Men du klarede det og resultat er en hare!

(Jeg tror, at du har glemt en maske i hovedet.) -
@benjaminlj Men du klarede det og resultat er en hare!

(Jeg tror, at du har glemt en maske i hovedet.)@uldkaktus ja, det er nok det der er sket. Men jeg er glad for at have prøvet det. Så ved jeg at jeg også kan lave andet end bogmærker. Men det er nu også sjovt, så jeg laver i hvert fald lige ét mere

-
@benjaminlj næste mission: Prøv på at stoppe hende!
-
@benjaminlj næste mission: Prøv på at stoppe hende!
@Stisen1 stoppe hende? Fra at læse? Det forsøger jeg dagligt når hun skal spise, ud af døren, i seng osv. Det er ikke altid nemt!
-
@Stisen1 stoppe hende? Fra at læse? Det forsøger jeg dagligt når hun skal spise, ud af døren, i seng osv. Det er ikke altid nemt!
@benjaminlj Gør som Mao, brænd bøger af, luk bibliotekerne! Stooooop læseren