Jeg siger ikke, at jeg er ved at rydde op i køkkenet ved mine forældre.
-
@MThaastrup Fordi de er opdraget til waste not, want not. Man ved aldrig, om man en dag får brug for den dims. Så man gemmer så meget lort at man aldrig ville kunne finde dimsen den dag, man fik brug for den.
@hunspirillen Hmmm, det synes jeg faktisk ikke, at mine forældres generation er. Det var min mormor og morfars - mine forældres er dem, der har brændt kloden af med overforbrug
-
@MThaastrup Nogen skrev på et tidspunkt at de sokker der forsvinder i vaskemaskinen genopstår som plasticlåg der ikke passer på noget..
Tror det holder?
@itisiboller Lyder plausibelt
-
@hunspirillen Hmmm, det synes jeg faktisk ikke, at mine forældres generation er. Det var min mormor og morfars - mine forældres er dem, der har brændt kloden af med overforbrug
@hunspirillen Men når det er sagt, er de åbenbart også dem, der gemmer alt de har fået igennem årene. Men oprydning er godt imod stress - for mig
-
Jeg spørger bare, HVORFOR mennesker efter pensionsalderen har hele SKABE fyldt med diverse plastik - og låg der alt for ofte overhovedet ikke PASSER til de der bøtter?
Jeg er ikke færdig. Dette skal kasseres indtil videre... Og der er mere udenfor billedet. Og jeg mangler alle skufferne med gamle knive, grydeskeer, skærebrætter, grillspyd, pizzahjul og 1000 andre ting.
Melder, at jeg ud over plastik bl.a. i skuffer har fundet:
- en pakke tændstikker
- 8 meget gamle fake marmorskaft frugtknive, der ikke er brugt siden min mormor levede (hun døde i 2004). Men DE skulle altså tilbage i skuffen, fik jeg besked på
- FIRE dåseåbnere
- 3 sløve pizzahjul
- 2 fjerkræsakse - i hver sin skuffe, ingen af dem sammen med hverken sakse eller knive i øvrigt, og den ene var knækket
- 12 forskellige knive (der står to fulde sæt på køkkenbordet i knivblokke!) -
- en pakke tændstikker
- 8 meget gamle fake marmorskaft frugtknive, der ikke er brugt siden min mormor levede (hun døde i 2004). Men DE skulle altså tilbage i skuffen, fik jeg besked på
- FIRE dåseåbnere
- 3 sløve pizzahjul
- 2 fjerkræsakse - i hver sin skuffe, ingen af dem sammen med hverken sakse eller knive i øvrigt, og den ene var knækket
- 12 forskellige knive (der står to fulde sæt på køkkenbordet i knivblokke!)@MThaastrup Jeg tør ikke begynde med den slags oprydning hos mine forældre... Ret sikker på, at der er køkkenudstyr fra middelalderen gemt rundt omkring.. 🫣
-
@MThaastrup Jeg tør ikke begynde med den slags oprydning hos mine forældre... Ret sikker på, at der er køkkenudstyr fra middelalderen gemt rundt omkring.. 🫣
@tofticles Men - hvis du ikke begynder nu i små doser, kommer du bare til på et tidspunkt at skulle igennem ALT på en gang
Jeg tog alle stueskabene sidst vi var her i flere dage.
Her i ferien er det som sagt køkken - og så i morgen gæsteværelset.Og så er der pause indtil næste gang (hvor det nok bliver bryggers og entre
)
-
@tofticles Men - hvis du ikke begynder nu i små doser, kommer du bare til på et tidspunkt at skulle igennem ALT på en gang
Jeg tog alle stueskabene sidst vi var her i flere dage.
Her i ferien er det som sagt køkken - og så i morgen gæsteværelset.Og så er der pause indtil næste gang (hvor det nok bliver bryggers og entre
)
@MThaastrup Men jo alt sammen et problem for fremtids-mig.. 🫣 Og han er i forvejen sur på mig.
-
@MThaastrup Men jo alt sammen et problem for fremtids-mig.. 🫣 Og han er i forvejen sur på mig.
@tofticles For mig handler det om, at min mor nu har givet mig lov, så jeg skynder mig at få noget gjort. Hun begyndte at vænne sig til tanken, da de fik nyt tag sidste år, og min bror og jeg benyttede anledningen til at rydde loftet grundigt
-
- en pakke tændstikker
- FIRE dåseåbnere
- 3 sløve pizzahjul
- 12 forskellige knive (der står to fulde sæt på køkkenbordet i knivblokke!)@MThaastrup jeg kunne givetvis lave lignende fund hos min mor og onkel.. der er 900+ m2 under tag. Dog er det store problem i forhold til oprydning specifikt det skab jeg har med Anders And blade på mit gamle værelse.. altså ifølge mor.. jeg har muligvis et andet syn på mængden af opmagasinerede arvestykker fra bedste og oldeforældre i både den ene og anden familieretning..
-
@tofticles For mig handler det om, at min mor nu har givet mig lov, så jeg skynder mig at få noget gjort. Hun begyndte at vænne sig til tanken, da de fik nyt tag sidste år, og min bror og jeg benyttede anledningen til at rydde loftet grundigt
@MThaastrup Mine forældre er slet ikke nået til det punkt... Der bliver stadig samlet til bunke...
-
@MThaastrup jeg kunne givetvis lave lignende fund hos min mor og onkel.. der er 900+ m2 under tag. Dog er det store problem i forhold til oprydning specifikt det skab jeg har med Anders And blade på mit gamle værelse.. altså ifølge mor.. jeg har muligvis et andet syn på mængden af opmagasinerede arvestykker fra bedste og oldeforældre i både den ene og anden familieretning..
-
@MThaastrup Mine forældre er slet ikke nået til det punkt... Der bliver stadig samlet til bunke...
@tofticles Ja, så er det nok lost cause for dit vedkommende endnu.
-
Jeg spørger bare, HVORFOR mennesker efter pensionsalderen har hele SKABE fyldt med diverse plastik - og låg der alt for ofte overhovedet ikke PASSER til de der bøtter?
Jeg er ikke færdig. Dette skal kasseres indtil videre... Og der er mere udenfor billedet. Og jeg mangler alle skufferne med gamle knive, grydeskeer, skærebrætter, grillspyd, pizzahjul og 1000 andre ting.
@MThaastrup Jeg priser mig lykkelig for at mine forældre har sørget for at downsize i tide, da de flyttede fra parcelhus til rækkehus.
Og (med en let gysen) at min hustru ser den ene video efter den anden om "Swedish Death Cleaning". -
@MThaastrup Jeg priser mig lykkelig for at mine forældre har sørget for at downsize i tide, da de flyttede fra parcelhus til rækkehus.
Og (med en let gysen) at min hustru ser den ene video efter den anden om "Swedish Death Cleaning".@nichni Jeg hjælper så med at live-downsize parcelhuset
-
- en pakke tændstikker
- FIRE dåseåbnere
- 3 sløve pizzahjul
- 12 forskellige knive (der står to fulde sæt på køkkenbordet i knivblokke!)Vi tager lige de 2 skabe med makeuprester, parfumer, shampoorester osv. også, for min mor sagde IKKE nej, så jeg skynder mig at hente det hele
-
@MThaastrup Det er nok rigtigt. Mine forældre var nok lige en generation ældre
-
@MThaastrup Fordi de er opdraget til waste not, want not. Man ved aldrig, om man en dag får brug for den dims. Så man gemmer så meget lort at man aldrig ville kunne finde dimsen den dag, man fik brug for den.
@hunspirillen @MThaastrup hvis ikke jeg boede sammen med min mand ville mine skuffer kvalitativt have samme indhold, bortset fra at det ville være gemt mademballage i stedet for købte bøtter 🤪.
-
@hunspirillen @MThaastrup hvis ikke jeg boede sammen med min mand ville mine skuffer kvalitativt have samme indhold, bortset fra at det ville være gemt mademballage i stedet for købte bøtter 🤪.
@pms @hunspirillen Man må ikke gemme plastikbøtter fra mad 🫣. De er ikke godkendt til forsvarlig fødevareopbevaring efter de er tømt og rengjort.
Glas må du godt
-
@pms @hunspirillen Man må ikke gemme plastikbøtter fra mad 🫣. De er ikke godkendt til forsvarlig fødevareopbevaring efter de er tømt og rengjort.
Glas må du godt
@MThaastrup @pms @hunspirillen Orv - det anede jeg ikke 🫣.
Øjeblik, skal lige ud at smide et par ting ud..
Tak for heads-up!
-
@MThaastrup @pms @hunspirillen Orv - det anede jeg ikke 🫣.
Øjeblik, skal lige ud at smide et par ting ud..
Tak for heads-up!
@tofticles @pms @hunspirillen Jeg ved det også kun, fordi en fra min gamle folkeskoleklasse arbejder i Fødevarestyrelsens Rejsehold, og engang imellem smider påmindelser op på Facebook.