En af Københavns få reelle musikmiljøer findes i Ungdomshuset.
-
@chulu Godt spørgsmål. Rimelig uafhængige i hvert fald. Er der et musikmiljø?
@malte det var i hvert fald et go to sted da jeg arbejdede på the
Lake ift at mærke hvad der sker i undergrunden i Kbh, så ja, men det er ikke stedet, der er miljøet, men det er et sted hvor miljøet finder sted -
@malte det var i hvert fald et go to sted da jeg arbejdede på the
Lake ift at mærke hvad der sker i undergrunden i Kbh, så ja, men det er ikke stedet, der er miljøet, men det er et sted hvor miljøet finder sted@chulu Det lyder som præcis det vi leder efter. Må kigge mere i programmet. Sidste gang jeg var der til musik var også mega godt
-
Den grå hal også! Drift radio på øen er også et ret godt bud på et musikmiljø.
Ikke live-musik, men sådan ikke-kommercielt.
Så er der jo også en elektronisk scene med events, der også er ikke-kommercielle fx Endurance. Og så musikinitiativer, der fostrer et miljø, men som ikke er et spillested. Fx Bukhar. Men ja de fleste egentlige spillesteder er blevet spist af Live nation. Udenfor kbh findes også stadig 1000fryd i Aalborg og volume eller godsbanen i Aarhus -
En af Københavns få reelle musikmiljøer findes i Ungdomshuset. Hyggelig aften med hardcore, sludge og doom metal, fire bands, høj energi hos publikum for 50 kr. Her er et hjemmedyrket band (der øver i samme bygning). Vi snakkede om hvad der ellers findes af spillesteder der ikke er styret af store musikkonglomerater og der derfor kan være et musikmiljø. Mayhem på Bolsjefabrikken falder os ind. Hvor ellers? #musik #københavn
@malte En tommelfinger regel er vel at der ikke er en lønnet 'frivillig-koordinator'
-
M malte@radikal.social shared this topic
-
@malte En tommelfinger regel er vel at der ikke er en lønnet 'frivillig-koordinator'
@jowek Sandt, det er første glidebane
Der er et stykke hen til at Live Nation bare putter deres egne artister i programmet og spillestedet ikke engang selv bestemmer.
-
@Haena1 Den grå hal er et fedt spillested med autonomi og får ret store navne ind. Er der et musikmiljø? Jeg tænker der skal være "regulars" på en eller anden måde. Og selvfølgelig i høj grad hvis der er hjemmedyrkede bands som i Ungeren, selvom der ikke behøver være det.
-
En af Københavns få reelle musikmiljøer findes i Ungdomshuset. Hyggelig aften med hardcore, sludge og doom metal, fire bands, høj energi hos publikum for 50 kr. Her er et hjemmedyrket band (der øver i samme bygning). Vi snakkede om hvad der ellers findes af spillesteder der ikke er styret af store musikkonglomerater og der derfor kan være et musikmiljø. Mayhem på Bolsjefabrikken falder os ind. Hvor ellers? #musik #københavn
Loppen og Børneteateret på Christiania har også et musikmiljø.
-
@malte måske Super og HQ i Århus
-
@malte Det her er sjovt. https://social.wake.st/@liaizon/114241498546564218
Det kunne være sjovt at have samme overblik med dukop.dk fx.
-
@malte@radikal.social ved ikke, om det lever op til de der principper for et miljø. Grå hal har haft mange tider, men jeg var da regular der, da jeg var teenager. Er forudsætningen, at der skal være bands, som har det sådan punk / DYI agtigt?
-
@malte@radikal.social ved ikke, om det lever op til de der principper for et miljø. Grå hal har haft mange tider, men jeg var da regular der, da jeg var teenager. Er forudsætningen, at der skal være bands, som har det sådan punk / DYI agtigt?
@Haena1 Ja DIY er vel nok en ingrediens eller selvstyret ... Tænker bare på musikmiljøer hvor man kan blive en del af det miljø, der er nogle af de samme der altid kommer, nogle af de samme der ofte spiller, og folk "kommer derfra".