I dag fandt jeg ud af, at jeg er sådan en der kan få atrieflimmer, så nu er jeg sådan en som har betablokkere i tasken, og som ved hvor ubehageligt det er at have en puls på 150 i 9t.
-
I dag fandt jeg ud af, at jeg er sådan en der kan få atrieflimmer, så nu er jeg sådan en som har betablokkere i tasken, og som ved hvor ubehageligt det er at have en puls på 150 i 9t. Men alle har været så søde til at hjælpe, udrede og tjekke, og selvom sundhedspersonale jo får løn, så er det virkelig rart, at de også er søde.
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig. -
I dag fandt jeg ud af, at jeg er sådan en der kan få atrieflimmer, så nu er jeg sådan en som har betablokkere i tasken, og som ved hvor ubehageligt det er at have en puls på 150 i 9t. Men alle har været så søde til at hjælpe, udrede og tjekke, og selvom sundhedspersonale jo får løn, så er det virkelig rart, at de også er søde.
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig.@Koefoed sikkert noget af en forskrækkelse, godt der er styr på det!
-
@Koefoed sikkert noget af en forskrækkelse, godt der er styr på det!
@hillker kæmpeubehageligt, men ikke farligt. Og nu ved jeg det og kan gentage det for mig selv når det sker igen. Og nu er det målt og optaget, så nu ved ‘systemet’ at det ikke bare er noget, jeg bilder mig ind.
Så det blev en uventet udmattende dag, men også fint at finde ud af hvad det er og hvordan jeg kan og ikke kan gøre noget. -
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig.@Koefoed Uha, det lyder som en ubehagelig tilstand, godt at du nu kan sætte ord på og har strategier for håndtering fremover.
-
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig.@Koefoed Uha, godt, du lige fik hjælp og afklaring. Håber, det ikke gentager sig!
-
@Koefoed Uha, godt, du lige fik hjælp og afklaring. Håber, det ikke gentager sig!
@Camlarsch det gør det, siger de. Men nu ved jeg hvad det er, og jeg fik målt det på en måde hvor ‘systemet’ nu ved det (har haft det før men havde vanskeligt ved at forklare det tilstrækkeligt overbevisende uden EKG). Og det er ikke farligt nu og her, hvilket jo også er vigtigt at vide.
Men altså, det er ubehageligt at hele overkroppen vibrerer fordi pulsen er så høj og hård. Så det var dejligt at blive hørt.
-
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig.@Koefoed pyh, det lyder ubehageligt. Godt at det endte godt.
-
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig.@Koefoed respekt for kroppen og for det gode sundhedspersonale! Glad for at høre at alt er godt igen. Skal du så bare tage betablokkerne hvis du mærker pulsen stige usædvanligt igen, eller skal du tage dem fast? Min mand reagerer på meget små doser medicin, så han skal ikke have særlig meget, ellers bliver han helt sløv og apatisk.
-
@Koefoed respekt for kroppen og for det gode sundhedspersonale! Glad for at høre at alt er godt igen. Skal du så bare tage betablokkerne hvis du mærker pulsen stige usædvanligt igen, eller skal du tage dem fast? Min mand reagerer på meget små doser medicin, så han skal ikke have særlig meget, ellers bliver han helt sløv og apatisk.
@tanyakaroli kun når det kommer igen. Sidst var for halvandet år siden, så med lidt held er der længe imellem. Ideen er, at flimmeren går væk af sig selv, men betablokkerne sænker pulsen, så man ikke har det så ubehageligt og sandsynligvis kan have en helt normal dag indtil forkamrene forstår de elektriske signaler igen.
-
Det startede og stoppede af sig selv. Hjertet er ellers helt lige så rask og sundt som resten af mig. Kroppen er mærkelig. Sej, men mærkelig.@Koefoed Åh nej - det lyder forskrækkende og ubehageligt. Godt at det endte godt og at de har styr på det fremadrettet. Gode tanker sendes herfra.
-
@Koefoed Åh nej - det lyder forskrækkende og ubehageligt. Godt at det endte godt og at de har styr på det fremadrettet. Gode tanker sendes herfra.
@CiaraNi tak
Det er heldigvis ikke farligt, i hvert fald ikke lige nu. Og det er jo godt at vide.