Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Den seneste måned er jeg blevet ringet op flere gange af ukendt nummer.

Den seneste måned er jeg blevet ringet op flere gange af ukendt nummer.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
11 Indlæg 3 Posters 2 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Den seneste måned er jeg blevet ringet op flere gange af ukendt nummer. Efter opslag på nettet viste det sig at tilhøre vores udlejer, men når jeg ringede tilbage var der intet svar.

Så jeg sendte i dag en email til forvalteren, ligesom "er alt okay? I fik seneste måneds leje, ikke?" plus et spørgsmålstegn omkring de der opkald.

Får svaret, "Nå, det er fordi vi har koblet din dørtelefon til det mobilnummer, vi havde på dig". Så når folk ringer på ved gaden går det til min telefon.

1/2

fanden@helvede.netF reynir@social.data.coopR 2 Replies Last reply
    1
    0
    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

Den seneste måned er jeg blevet ringet op flere gange af ukendt nummer. Efter opslag på nettet viste det sig at tilhøre vores udlejer, men når jeg ringede tilbage var der intet svar.

Så jeg sendte i dag en email til forvalteren, ligesom "er alt okay? I fik seneste måneds leje, ikke?" plus et spørgsmålstegn omkring de der opkald.

Får svaret, "Nå, det er fordi vi har koblet din dørtelefon til det mobilnummer, vi havde på dig". Så når folk ringer på ved gaden går det til min telefon.

1/2

fanden@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

Der er to ting i det her:

1. Så længe jeg har boet her har fremmede ringet vilkårlige lejligheder op fra gadedøren for at fuske sig ind. Hvorfor kan jeg ikke regne ud, men det er disse irriterende, og ikke en trafik jeg vil bære rundt på i baglommen.

2. Det her er blevet gennemført uden at spørge eller informere os. Udlejer har bare besluttet at dørtelefonen skal gå til lejernes mobilnumre. Og så er det sådan 🤯

2/2

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
      0

Der er to ting i det her:

1. Så længe jeg har boet her har fremmede ringet vilkårlige lejligheder op fra gadedøren for at fuske sig ind. Hvorfor kan jeg ikke regne ud, men det er disse irriterende, og ikke en trafik jeg vil bære rundt på i baglommen.

2. Det her er blevet gennemført uden at spørge eller informere os. Udlejer har bare besluttet at dørtelefonen skal gå til lejernes mobilnumre. Og så er det sådan 🤯

2/2

fanden@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

Det skal siges, at når folk ringer fra gaden til f eks vores dørtelefon, kunne vi låse gadedøren op med et tryk på en knap. Når nu opkaldene omdirigeres til mobilen... duer det jo ikke.

På den anden side, fordi der ikke har været nogen slags information om den her "tjeneste", er det måske muligt, men hvordan ved jeg af samme årsag ikke 🤷

Ikke at jeg ser nogen bonus i at kunne lukke folk ind i opgangen, når jeg ikke er hjemme.

3/2

0

1/2

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
          reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
          reynir@social.data.coop
          wrote sidst redigeret af

@fanden wat!

1 Reply Last reply
          0

Det skal siges, at når folk ringer fra gaden til f eks vores dørtelefon, kunne vi låse gadedøren op med et tryk på en knap. Når nu opkaldene omdirigeres til mobilen... duer det jo ikke.

På den anden side, fordi der ikke har været nogen slags information om den her "tjeneste", er det måske muligt, men hvordan ved jeg af samme årsag ikke 🤷

Ikke at jeg ser nogen bonus i at kunne lukke folk ind i opgangen, når jeg ikke er hjemme.

3/2

fanden@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

Svar fra forvalteren af vores boligblok:

"Jeg har bedt vores samarbejdspartner om at fjerne dit navn og nummer fra porttelefonen, så du ikke bliver ringet op på din mobil, når folk ringer på".

Mig: " Jo, men den telefon vi har monteret i entréen bliver så ringet op i stedet, ikke? Vi vil stadig gerne kunne slippe gæster ind".

(Fortsættes 🧵)

0

Svar fra forvalteren af vores boligblok:

"Jeg har bedt vores samarbejdspartner om at fjerne dit navn og nummer fra porttelefonen, så du ikke bliver ringet op på din mobil, når folk ringer på".

Mig: " Jo, men den telefon vi har monteret i entréen bliver så ringet op i stedet, ikke? Vi vil stadig gerne kunne slippe gæster ind".

(Fortsættes 🧵)

fanden@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

Forvalter: "Den ældre version fandtes desværre ikke på bestilling, så vi måtte tage den model, hvor lejerne bliver ringet op på mobilen".

Mig: "HAR I DELT ALLE LEJERES MOBILNUMRE MED TREDJEPART UDEN AT SPØRGE?" 🤯😱🤡

Jeg brugte måske udtryk som "personfølsomme data" og "GDPR" i mit videre svar...

🧵

1
              0

Forvalter: "Den ældre version fandtes desværre ikke på bestilling, så vi måtte tage den model, hvor lejerne bliver ringet op på mobilen".

Mig: "HAR I DELT ALLE LEJERES MOBILNUMRE MED TREDJEPART UDEN AT SPØRGE?" 🤯😱🤡

Jeg brugte måske udtryk som "personfølsomme data" og "GDPR" i mit videre svar...

🧵

fanden@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

Selv har jeg bedt om at mit nummer holdes hemmeligt fra telefonsælgere og andre hucksters. Det er kun en lille ting, der bliver sat i risikozonen, hvis udlejer og deres "samarbejdspartner" begynder at dele (evt handle med) mine og andre lejeres kontaktinformation.

Jeg tænker ikke der er nogen i min opgang der er under vidnebeskyttelsesprogram... Men hvad med folk som har hemmeligt nummer, f eks på grund af stalkers eller voldelige partnere? 🤷

🧵

0

Selv har jeg bedt om at mit nummer holdes hemmeligt fra telefonsælgere og andre hucksters. Det er kun en lille ting, der bliver sat i risikozonen, hvis udlejer og deres "samarbejdspartner" begynder at dele (evt handle med) mine og andre lejeres kontaktinformation.

Jeg tænker ikke der er nogen i min opgang der er under vidnebeskyttelsesprogram... Men hvad med folk som har hemmeligt nummer, f eks på grund af stalkers eller voldelige partnere? 🤷

🧵

fanden@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

Derudover... lad dog være med at erstatte infrastruktur, der lader os slippe venner og bekendte ind i trappen, med direkte opringning er til personlige enheder. Særligt når *der er et allerede monteret, internt telefonsystemer i huset*. 🙄

Hold da kæft, en tanketorsk.

jwcph@helvede.netJ 1 Reply Last reply
                  0
                  • mthaastrup@helvede.netM mthaastrup@helvede.net shared this topic

Derudover... lad dog være med at erstatte infrastruktur, der lader os slippe venner og bekendte ind i trappen, med direkte opringning er til personlige enheder. Særligt når *der er et allerede monteret, internt telefonsystemer i huset*. 🙄

Hold da kæft, en tanketorsk.

jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
                    jwcph@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af

@fanden - og også: Hvis man taler i telefon, så er der optaget når folk ringer på, men det kan den der ringer på ikke se & beboeren ved ikke at nogen har prøvet at ringe på.

Og hvis batteriet er fladt eller man taber sin telefon i toilettet eller whatever, så kan man ikke høre at der bliver ringet på eller lukke folk ind.

Det er verdens absolut mest stupide dørtelefon-løsning, designet af folk med hovedet & begge skuldre langt oppe i røven.

jwcph@helvede.netJ 1 Reply Last reply
                    0
                    • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic
                    • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net

@fanden - og også: Hvis man taler i telefon, så er der optaget når folk ringer på, men det kan den der ringer på ikke se & beboeren ved ikke at nogen har prøvet at ringe på.

Og hvis batteriet er fladt eller man taber sin telefon i toilettet eller whatever, så kan man ikke høre at der bliver ringet på eller lukke folk ind.

Det er verdens absolut mest stupide dørtelefon-løsning, designet af folk med hovedet & begge skuldre langt oppe i røven.

jwcph@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af

@fanden - og også-også: Svært ikke at tænke over, hvorfor leverandøren ikke vil sælge den "gammeldags", almindelige model 🤔 det skulle vel aldrig være noget med, at de er blevet lovet en eller anden ekstra indtægtskilde, relateret til at dette system giver dem adgang til folks telefoner...

0
                      • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net

@fanden - og også-også: Svært ikke at tænke over, hvorfor leverandøren ikke vil sælge den "gammeldags", almindelige model 🤔 det skulle vel aldrig være noget med, at de er blevet lovet en eller anden ekstra indtægtskilde, relateret til at dette system giver dem adgang til folks telefoner...

fanden@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@jwcph Ja, det har jeg prøvet meget på, ikke at tænke for dybt over her til aften...

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.