Jeg har leget lidt med folketingets åbne data og lavet en partitest fri for valgflæsk.
-
@kr3st3n det lyder spændende. Jeg ville gerne se/prøver.
Største problem er vel hvis afstemningerne er om love af for teknisk art, så man skal hele store lovtekst igennem, for at vide hvad man selv ville stemme? Eller har du udvalgt 'nemme' afstemninger på forhånd?Folketinget laver et resume. Jeg antager at det er lavet loyalt.
-
Jeg har leget lidt med folketingets åbne data og lavet en partitest fri for valgflæsk.
Den spørger dig om hvilke emner du synes er vigtige og stiller dig så tilfældige spørgsmål som politikerne er blevet stillet i folketinget siden sidste valg (alle afstemninger).
Så bliver dine svar sammenlignet med det politikerne har stemt og på den måde finder man sit (nærmeste) tilhørsforhold.
Men: Er det overhovedet en god idé?
@kr3st3n Jeg er enig i princippet at det skal være partiernes handling mellem valgene der bør være afgørende.
Men jeg har også læst udvalgsberetninger nok til at vide at djævlen ofte liger i de enkelte partiers udtalelse.
Så om data mining af afstemninger er "godt nok" er jeg ikke helt overbevist om. Men forsøget kunne være interressant.
-
@kr3st3n Jeg er enig i princippet at det skal være partiernes handling mellem valgene der bør være afgørende.
Men jeg har også læst udvalgsberetninger nok til at vide at djævlen ofte liger i de enkelte partiers udtalelse.
Så om data mining af afstemninger er "godt nok" er jeg ikke helt overbevist om. Men forsøget kunne være interressant.
@pmakholm Jeg ser om jeg kan få sat en server i søen i aften, jeg kan hoste det på. Så ser vi.

-
@kr3st3n det lyder spændende. Jeg ville gerne se/prøver.
Største problem er vel hvis afstemningerne er om love af for teknisk art, så man skal hele store lovtekst igennem, for at vide hvad man selv ville stemme? Eller har du udvalgt 'nemme' afstemninger på forhånd? -
Jeg kan godt lide tanken om at lave testen på baggrund af hvordan folk rent faktisk har stemt i stedet for hvordan de har svaret på nogle udvalgte spørgsmål (hvor de så efter valget kan skifte mening...)
-
Den spørger dig om hvilke emner du synes er vigtige og stiller dig så tilfældige spørgsmål som politikerne er blevet stillet i folketinget siden sidste valg (alle afstemninger).
Så bliver dine svar sammenlignet med det politikerne har stemt og på den måde finder man sit (nærmeste) tilhørsforhold.
Men: Er det overhovedet en god idé?
@kr3st3n Med reference til et udsnit af den indledende tekst
tilfældige spørgsmål som politikerne er blevet stillet
kunne det så ikke være interessant at tage udgangspunkt i hvad politikerne har stemt frem for hvad de har svaret?!
-
@kr3st3n tak!
-
@kr3st3n Med reference til et udsnit af den indledende tekst
tilfældige spørgsmål som politikerne er blevet stillet
kunne det så ikke være interessant at tage udgangspunkt i hvad politikerne har stemt frem for hvad de har svaret?!
@olepoulsen Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår korrekt.

Testen er baseret på hvad politikerne faktisk har stemt i Folketinget. Men spørgsmålene i testen bliver tilfældigt udvalgt.
Måske har jeg bare formuleret mig lidt dumt…?
-
@olepoulsen Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår korrekt.

Testen er baseret på hvad politikerne faktisk har stemt i Folketinget. Men spørgsmålene i testen bliver tilfældigt udvalgt.
Måske har jeg bare formuleret mig lidt dumt…?
@kr3st3n Nej så er det mig som misforstod det. Jeg havde læst det som svar på spørgsmål og ikke som svar på hvad de faktisk har stemt. -
@kr3st3n Nej så er det mig som misforstod det. Jeg havde læst det som svar på spørgsmål og ikke som svar på hvad de faktisk har stemt.
@olepoulsen Tjek. Jeg kigger alligevel lige på formuleringen.

-
F folfdk@helvede.net shared this topic