I dag har jeg været i mit barndomshjem og hente nogle ting, som jeg har arvet fra min mor.
-
I dag har jeg været i mit barndomshjem og hente nogle ting, som jeg har arvet fra min mor.
Og altså, når jeg kommer kørende og kan se ud over Sydvestfyn, føler jeg mig hjemme på en måde, jeg ikke gør andre steder. Det landskab bor i mig og jeg kan mærke landet, når jeg er der. Tror ikke jeg flytter tilbage nogensinde, men det er en vild følelse. Jeg er altid helt stille bagefter, blikket vendt indad og indstillet på uendeligt.
@infonauten Sådan har jeg det med området omkring Horsens, i særdeleshed i en 10-15 km kvart cirkel øst/nordøst målt fra torvet.
-
@infonauten Sådan har jeg det med området omkring Horsens, i særdeleshed i en 10-15 km kvart cirkel øst/nordøst målt fra torvet.
@taf nogle steder bor i hjertet, lige meget hvad man gør og hvor man er.
-
I dag har jeg været i mit barndomshjem og hente nogle ting, som jeg har arvet fra min mor.
Og altså, når jeg kommer kørende og kan se ud over Sydvestfyn, føler jeg mig hjemme på en måde, jeg ikke gør andre steder. Det landskab bor i mig og jeg kan mærke landet, når jeg er der. Tror ikke jeg flytter tilbage nogensinde, men det er en vild følelse. Jeg er altid helt stille bagefter, blikket vendt indad og indstillet på uendeligt.
@infonauten For mig er det strandene syd for Århus; bøgeskoven der når helt ud til kanten af skrænten, hvor bugten blidt har bidt sig ind i landskabet.
-
@infonauten For mig er det strandene syd for Århus; bøgeskoven der når helt ud til kanten af skrænten, hvor bugten blidt har bidt sig ind i landskabet.
@SorenMRiis det lyder også dejligt

-
@infonauten For mig er det strandene syd for Århus; bøgeskoven der når helt ud til kanten af skrænten, hvor bugten blidt har bidt sig ind i landskabet.
@SorenMRiis @infonauten Der er også ekstremt dejligt syd for Aarhus.
Og jeg har også noteret mig, at jeg skal en tur forbi Ulfs barndomsland en gang!For mig er det udsigten over Øresund fra spidsen af Kronborg, der bringer mig ind i den følelse. Der gik jeg mange ture på stenene under voldene som barn og så solen stå op som nybagt student.
-
I dag har jeg været i mit barndomshjem og hente nogle ting, som jeg har arvet fra min mor.
Og altså, når jeg kommer kørende og kan se ud over Sydvestfyn, føler jeg mig hjemme på en måde, jeg ikke gør andre steder. Det landskab bor i mig og jeg kan mærke landet, når jeg er der. Tror ikke jeg flytter tilbage nogensinde, men det er en vild følelse. Jeg er altid helt stille bagefter, blikket vendt indad og indstillet på uendeligt.
@infonauten det er simpelthen også et skønt område. En af de ferier, jeg tænker tilbage på med største glæde er den uge, vi havde ved Fåborg for 11 år siden.
-
@SorenMRiis @infonauten Der er også ekstremt dejligt syd for Aarhus.
Og jeg har også noteret mig, at jeg skal en tur forbi Ulfs barndomsland en gang!For mig er det udsigten over Øresund fra spidsen af Kronborg, der bringer mig ind i den følelse. Der gik jeg mange ture på stenene under voldene som barn og så solen stå op som nybagt student.
@tokeriis @SorenMRiis jeg giver gerne en guidet tour af barndomslandet ved lejlighed. Eller peger i nogle gode retninger.
-
@infonauten det er simpelthen også et skønt område. En af de ferier, jeg tænker tilbage på med største glæde er den uge, vi havde ved Fåborg for 11 år siden.
@klgn der er bare virkeligt dejligt. Jeg kommer fra lidt længere nordpå, men holder også virkelig meget af Faaborg-egnen.
-
@klgn der er bare virkeligt dejligt. Jeg kommer fra lidt længere nordpå, men holder også virkelig meget af Faaborg-egnen.
@infonauten generelt er der så mange skønne steder herhjemme, som vi burde markedsføre meget bedre. Måske ville det få folk til at overveje, om sommerferien partout skal gå udenlands.
-
@tokeriis @SorenMRiis jeg giver gerne en guidet tour af barndomslandet ved lejlighed. Eller peger i nogle gode retninger.
@tokeriis @infonauten Jeg kan guide på Nordøstfyn og Thyholm, hvor mine forældre voksede op og hvor jeg var på ferier 1-2 uger hvert sted hver sommer… Så det er vel logisk, jeg voksede op næsten præcist midt imellem.
-
@infonauten generelt er der så mange skønne steder herhjemme, som vi burde markedsføre meget bedre. Måske ville det få folk til at overveje, om sommerferien partout skal gå udenlands.
@klgn @infonauten Enig! Jeg vil så gerne opdage flere af de fine, fine steder der er i Danmark
️ -
I dag har jeg været i mit barndomshjem og hente nogle ting, som jeg har arvet fra min mor.
Og altså, når jeg kommer kørende og kan se ud over Sydvestfyn, føler jeg mig hjemme på en måde, jeg ikke gør andre steder. Det landskab bor i mig og jeg kan mærke landet, når jeg er der. Tror ikke jeg flytter tilbage nogensinde, men det er en vild følelse. Jeg er altid helt stille bagefter, blikket vendt indad og indstillet på uendeligt.
@infonauten
️. min hjemegn er der ikke mere. Der er regnet for meget kvælstof ned i sandet. Jeg besøger ind imellem blødenhale på Læsø i stedet. -
@infonauten
️. min hjemegn er der ikke mere. Der er regnet for meget kvælstof ned i sandet. Jeg besøger ind imellem blødenhale på Læsø i stedet.@pms åh nej, det gør mig ondt for dig.
-
@klgn @infonauten Enig! Jeg vil så gerne opdage flere af de fine, fine steder der er i Danmark
️@tanyakaroli @infonauten vi har haft to bilferier i udlandet, nu gider vi ikke det mere, vi bliver hjemme. Ikke dermed sagt, vi aldrig skal udenlands, men næppe om sommeren. Måske vi frekventerer Tyskland, hvis vi er ved grænsen
-
@tanyakaroli @infonauten vi har haft to bilferier i udlandet, nu gider vi ikke det mere, vi bliver hjemme. Ikke dermed sagt, vi aldrig skal udenlands, men næppe om sommeren. Måske vi frekventerer Tyskland, hvis vi er ved grænsen
@klgn I år tager vi en kort tur til Polen, men ellers bare staycation. (Jeg skal så også på konference i Montpellier den kommende uge, så der får jeg rigeligt med varme - 36 grader på torsdag 🥵). @infonauten
-
@tokeriis @infonauten Jeg kan guide på Nordøstfyn og Thyholm, hvor mine forældre voksede op og hvor jeg var på ferier 1-2 uger hvert sted hver sommer… Så det er vel logisk, jeg voksede op næsten præcist midt imellem.
@SorenMRiis @infonauten Jeg var faktisk tæt på at starte vandreturen for nogle uger siden i bakkerne der nord for Assens. Men det endte så med at blive Møn.
-
@klgn I år tager vi en kort tur til Polen, men ellers bare staycation. (Jeg skal så også på konference i Montpellier den kommende uge, så der får jeg rigeligt med varme - 36 grader på torsdag 🥵). @infonauten
@tanyakaroli @infonauten vi er også på staycation, mest af hensyn til vores mexicaner, som kommer hjem mandag.
Men vi får en amerikansk pige logerende fra august til november, så vi skal et eller andet med hende i efterårsferien -
@klgn I år tager vi en kort tur til Polen, men ellers bare staycation. (Jeg skal så også på konference i Montpellier den kommende uge, så der får jeg rigeligt med varme - 36 grader på torsdag 🥵). @infonauten
@tanyakaroli @klgn @infonauten
Jeg har også mest planlagt staycation, bl.a. med ringridning i Sønderborg og at bruge vores årskort.Så kom jeg så til at købe en ferie relativt spontant, så det bliver sikkert varmt, alt for solfyldt for en rødhåret (dog et sted, der kører under 30 grader normalt, også lige nu - og lavere luftfugtighed end her).
- men mit barn skulle gerne få et af sine store ønsker i livet opfyldt på turen: Delfinsafari