Hvor var du, da Wordpress overlod 40+% af internettet til "AI"?
-
@fanden
Jeg har skelet lidt til ClassicPress - det er ret aktivt https://www.classicpress.net/classicpress-version-2-5-0-is-out/Truth be told: Jeg er ved at bygge min egen platform, for jeg er lidt trÊt af at skulle fÞlge andres idéer. Det er ogsÄ derfor, der ikke er sket det vilde pÄ Fediverset.dk her i 2025, for jeg regner med alt skal over pÄ den nye.
@simonjust SĂ„ dit eget projekt, er det et man skal hedde Simon og leve i kommandolinjen for at bruge, eller er det for almene brugere?
-
@fanden Jeg sidder herovre og nulrer med @bridgetown, og samtidig hÄber jeg ogsÄ pÄ at fÄ lov til at lege med @hanami pÄ et tidspunkt.
-
@tofticles @nerdd Det er Ruby-baseret, sÄ pÄ den kant ligger det nok nÊrmest Jekyll

-
@tofticles @nerdd Det er Ruby-baseret, sÄ pÄ den kant ligger det nok nÊrmest Jekyll

-

@fanden @tofticles Bridgetown startede ud som en fork af Jekyll, sÄ der er noget overlap. Men det har siden udviklet sig i en anden retning. F.eks. er det nemt at udvide et Bridgetown-site til at vÊre dynamisk.
-
@tofticles @nerdd Det burde jeg nok ogsÄ helst holde mig til

-
@fanden @tofticles Bridgetown startede ud som en fork af Jekyll, sÄ der er noget overlap. Men det har siden udviklet sig i en anden retning. F.eks. er det nemt at udvide et Bridgetown-site til at vÊre dynamisk.
-
@simonjust SĂ„ dit eget projekt, er det et man skal hedde Simon og leve i kommandolinjen for at bruge, eller er det for almene brugere?
@fanden Det bliver for almene brugere, men jeg dogfoodâer lige mig selv fĂžrst

Det bygger pĂ„ Codeigniter PHP MVC Frameworket, og administreres i en backend aâla WP. Templates opbygges med Blade, sĂ„ altsĂ„ mere stringent og ikke sĂ„ meget spaghetti som kendetegner WP
-
@tofticles @fanden Det der med at bygge ved push har jeg lÞst ved at have min server som en remote og sÄ have et post-receive git-hook pÄ serveren. NÄr jeg deployer, er det bare `git push nerdd_dk`.
https://gist.github.com/rbgrouleff/25d130e9f5a0af766985c22508e92110
-
@tofticles @fanden Det der med at bygge ved push har jeg lÞst ved at have min server som en remote og sÄ have et post-receive git-hook pÄ serveren. NÄr jeg deployer, er det bare `git push nerdd_dk`.
https://gist.github.com/rbgrouleff/25d130e9f5a0af766985c22508e92110
đ€Ż Der rĂžg sgu lige et par sikringer pĂ„ Ăžverste etage... Jeg hĂžrte en masse stavelser, som jeg er sikker pĂ„ burde give ord, nĂ„r de er sat sammen.
Jeg bliver nok nÞdt til at hyre nogen, der forstÄr noget DevOps til at sÊtte det op for et Hugo-site
. Er det noget man kan hyre dig til, eller kender du nogen? -
đ€Ż Der rĂžg sgu lige et par sikringer pĂ„ Ăžverste etage... Jeg hĂžrte en masse stavelser, som jeg er sikker pĂ„ burde give ord, nĂ„r de er sat sammen.
Jeg bliver nok nÞdt til at hyre nogen, der forstÄr noget DevOps til at sÊtte det op for et Hugo-site
. Er det noget man kan hyre dig til, eller kender du nogen?@tofticles
Det kunne vi sikkert godt finde ud af. DevOps har jeg efterhÄnden lavet lidt af. -
@tofticles
Det kunne vi sikkert godt finde ud af. DevOps har jeg efterhÄnden lavet lidt af.@nerdd @tofticles @fanden Jeg bruger app platform pÄ digital ocean, den gÞr det automatisk
-
@nerdd @tofticles @fanden Jeg bruger app platform pÄ digital ocean, den gÞr det automatisk
.
.