Fucking landmænd.
-
@tanyakaroli @infonauten Arh, vi kan da godt lade dem nappe Frederik Lind Køppen, kan vi ikke?
@nerdd
Mere påtrængende: Hvor har de gjort af dem?
@tanyakaroli @infonauten -
@tanyakaroli @infonauten Arh, vi kan da godt lade dem nappe Frederik Lind Køppen, kan vi ikke?
@nerdd jo tak, ud til grisene med ham
@infonauten -
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
Fucking landmænd.
@ Vi tager dem altid, når de bliver 27. Det er godt landmandskab.
-
@nerdd jo tak, ud til grisene med ham
@infonauten@tanyakaroli Vi må hellere undersøge, om det er dyreplageri at fodre svin med radikaliserede digtere

-
Fucking landmænd.
-
Fucking landmænd.
@infonauten jeg husker at min morfar beskrev for mig hvordan han havde været med til at pløje gravhøje ned...
-
@infonauten jeg husker at min morfar beskrev for mig hvordan han havde været med til at pløje gravhøje ned...
@eskealler ja, der er gået så meget kulturarv (og natur) tabt.
-
@eskealler ja, der er gået så meget kulturarv (og natur) tabt.
@infonauten jeg husker at han selv var noget bitter over det, det havde været inden han kom på højskole, men han beskrev det som "vi ikke vidste bedre", og de bare stod i vejen. Æv.
-
Artikel efter fejlen blev rettet: https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/landmaend-har-i-15-aar-ulovligt-fjernet-diger-vi-vidste-ikke-de-var
@infonauten “Alle Danmarks 33.000 kilometer diger er fredet ved en lov, som blev vedtaget i 1992, fordi op mod 70 procent af de gamle diger var forsvundet.
Men dengang fik den enkelte landmand ikke besked om detaljerne i fredningen, lyder det fra Landbrugets Videncenter Seges.”Det lyder ellers som en oplagt opgave for et Videncenter at sprede den viden.

-
@infonauten jeg husker at han selv var noget bitter over det, det havde været inden han kom på højskole, men han beskrev det som "vi ikke vidste bedre", og de bare stod i vejen. Æv.
@eskealler @infonauten min far havde ofte sure landmænd stående i sin døråbning fordi han havde meldt dem for at pløje gravhøje, å-brinker etc. ned. Han var lokalformand for naturfredningsforeningen i Ringkøbing Amt og cyklede pligtskyldigt rundt og holdty øje med så meget han kunne.