#DanmarkSkifter
-
@SuneAuken jeg tror og håber, det bliver en stille bølge, en bevidstgørelse, om der går lidt tid endnu, så går det nok, folk skal naturligvis på sigt skifte “kanaler”, men gøre det i deres helt helt eget tempo, ingen skal stresse indefra eller stresses udefra i denne proces
Helt enig! Det er sådan et punkt, hvor alt virkelig hjælper, og hvor man pludselig passerer et tipping point og så er ting indlysende, der var umulige for to måneder siden.
-
@SuneAuken Handlinger er det der betyder noget, uanset hvor små de er. Man kan altid tage flere skridt bagefter.
Mange mennesker der gør små ting betyder ret meget.
Nu skal jeg snart bide tænderne sammen og standse youtube premium. Den kommer til at gøre ondt, men vil hjælpe på min afhængighed.FWIW, så gør vivaldi et virkelig godt job med at blokere reklamer på YouTube.
-
FWIW, så gør vivaldi et virkelig godt job med at blokere reklamer på YouTube.
@SuneAuken Det kan godt være at Vivaldi skal være mit youtube hack.
-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
Helt enig! Det er sådan et punkt, hvor alt virkelig hjælper, og hvor man pludselig passerer et tipping point og så er ting indlysende, der var umulige for to måneder siden.
@SuneAuken @anport jeg ser stadig frem til den dag i 2026 hvor jeg kan opdage nogen jeg kender i den virkelige verden dukke op her.
-
@SuneAuken @anport jeg ser stadig frem til den dag i 2026 hvor jeg kan opdage nogen jeg kender i den virkelige verden dukke op her.
-
@SuneAuken @anport jeg har enkelte fra tech-verdenen, men jeg savner alle de andre
-
@SuneAuken @anport jeg har enkelte fra tech-verdenen, men jeg savner alle de andre
Det er også rigtigt.
Noget af det har jo at gøre med at flytte samtalen herover, og så er vi tilbage ved min gamle kæphest om, at vi bør være bedre til at dele og kommentere hinandens poster.
Men jeg skal jo ikke brokke mig. Der er virkelig meget liv i den danske del af mit mastdon-feed for tiden.
-
@SuneAuken Det kan godt være at Vivaldi skal være mit youtube hack.
Jeg tror, det over tid bliver en kamp imellem forskellige systemer. Men lige nu virker det fremragende.
-
I øvrigt,: Jeg kan godt få LIDT præstationsangst over alle de fine skilte med folks løfter.
Man er jo bare lille sig selv og prøver at finde vej igennem en jungle.
Så jeg prøver at fortælle mit urolige hjerte, at det her er en bevægelse på populationsniveau, og at mit bidrag bare behøver at være at blive lidt mere uafhængig på et eller andet punkt, som jeg godt kan overskue.
Det er sådan set bare det kategoriske imperativ i miniformat.
@SuneAuken Det er en ongoing process, en maraton. Har du tjekket din browsers huskede password? Jeg har. Over 500 konti er det blevet til over de sidste 30 år.
Jeg tager en ad gangen.
-
@SuneAuken Det er en ongoing process, en maraton. Har du tjekket din browsers huskede password? Jeg har. Over 500 konti er det blevet til over de sidste 30 år.
Jeg tager en ad gangen.
Jep. Og dette her maraton har den fordel, at man ikke behøver at løbe det hele på en gang. Man kan tage det som spadseretur i så mange mindre bidder, som man har lyst.
-
@SuneAuken Det fungerer ret godt. Har brugt det i et par år.
-
@SuneAuken Det fungerer ret godt. Har brugt det i et par år.
Jeg brugte det tilbage i Open Office-dagene med stor fornøjelse. Faktisk var det - halvt tvungne - skift tilbage til word ret svært.
Jeg har arbejdet i LO siden 7. januar og har stadig lidt svært ved at finde rundt, men det er vistnok bare et vanespørgsmål.