Mere interessant er desværre/måske hvordan det kan være at så mange mænd er på vej i "den gale retning".
-
Mere interessant er desværre/måske hvordan det kan være at så mange mænd er på vej i "den gale retning".
-
@folfdk mit gæt er at nogle mænd ser denne leftificering hos unge kvinder, som en fare for deres mande privilegier; og derfor føler de måske at det der kan redde dem er at spille på den konservative hest 🫣
Dette er mit gæt.
-
@folfdk mit gæt er at nogle mænd ser denne leftificering hos unge kvinder, som en fare for deres mande privilegier; og derfor føler de måske at det der kan redde dem er at spille på den konservative hest 🫣
Dette er mit gæt.
@aj42 @folfdk Jep. Det er de typer, der opfatter mænd som "mere" og default, og som derfor opfatter 50 % som en urimelig tilbagegang.
Man kunne også godt få tanken, at det ofte er dem, der ikke kan tåle, at de bliver fravalgt for en kvinde i kampen om et job og mener, at løsningen er at få de kvindelige konkurrenter til job og løn stækket
-
@aj42 @folfdk Jep. Det er de typer, der opfatter mænd som "mere" og default, og som derfor opfatter 50 % som en urimelig tilbagegang.
Man kunne også godt få tanken, at det ofte er dem, der ikke kan tåle, at de bliver fravalgt for en kvinde i kampen om et job og mener, at løsningen er at få de kvindelige konkurrenter til job og løn stækket
@MThaastrup @aj42 @folfdk Min tese er at en del mænd
️ føler sig meget overset og ... vilified.
At deres køn ofte fremhæves i negative vendinger i medierne, når man kigger på hvad der bliver eksplicit udtrykt og verbaliseret.
Mandekønnet bliver jo sjældent fremhævet som noget direkte positivt, hvis I forstår. Det bliver ofte vinklet negativt, selvom det der fremhæves giver dem privilegier og større status i samfundet.
Altså, at mænd fx tjener mere end kvinder, at mænd sidder på mest magt osv.
-
@MThaastrup @aj42 @folfdk Min tese er at en del mænd
️ føler sig meget overset og ... vilified.
At deres køn ofte fremhæves i negative vendinger i medierne, når man kigger på hvad der bliver eksplicit udtrykt og verbaliseret.
Mandekønnet bliver jo sjældent fremhævet som noget direkte positivt, hvis I forstår. Det bliver ofte vinklet negativt, selvom det der fremhæves giver dem privilegier og større status i samfundet.
Altså, at mænd fx tjener mere end kvinder, at mænd sidder på mest magt osv.
@MThaastrup @aj42 @folfdk Altså at mænd
️ i kraft af deres køn bliver taget til indtægt for de kønsmæssige ubalancer der er i samfundet ...
Giver det mening? Jeg ved ikke om jeg udtrykker mig så godt her.
-
@MThaastrup @aj42 @folfdk Altså at mænd
️ i kraft af deres køn bliver taget til indtægt for de kønsmæssige ubalancer der er i samfundet ...
Giver det mening? Jeg ved ikke om jeg udtrykker mig så godt her.
@svedigtype @aj42 @folfdk Jeg er ikke 100 % sikker på at jeg forstår. Sorry 🫣
-
@MThaastrup @aj42 @folfdk der er også en anden vinkel som jeg ikke helt ser dækket nogen steder. Frygten i unge mænd for at blive frasorteret i en kvoteordning.
Jeg ved ikke helt om jeg kan forklare mig ordentligt på skrift lige her, men jeg prøver.
'Bestyrelsen' er lige nu 10 mænd. Der sker en udskiftning om året. De pålægges nu hurtigt at opnå 50% kvinder. Så de næste fem udskiftninger bliver til kvinder. (Og så får man demografiske bølger).
-
@svedigtype @aj42 @folfdk Jeg er ikke 100 % sikker på at jeg forstår. Sorry 🫣
@MThaastrup @aj42 @folfdk Hmm, jeg tænker det er en modreaktion på al den negative omtale mandekønnet generelt får i medier, basically ...