Drive hos data.coop (NextCloud)
-
Hos foreningen data.coop kan man som medlem bruge tjenesten Nextcloud til at lagre filer i skyen. Jer der er medlemmer og bruger det, fortæl os hvordan det virker. Er det nemt at sætte op for folk der ikke er computernørder?
Tilføjer info som det kommer ind:
- Hvor meget plads? Snart, måske allerede her i foråret, op til 50-100GB. Foreningen er i gang med at sætte nye servere op. Indtil da er anbefalingen at ikke bruge mere end 30 GB.
- Det koster 600 kr/året at være medlem (eller de tilbageværende måneder tom. juni)
-
eller skal jeg være betalende medlem og hvis jeg blive rdet får jeg så mere plads på nextcloud end satndard 8 gb?
-
eller skal jeg være betalende medlem og hvis jeg blive rdet får jeg så mere plads på nextcloud end satndard 8 gb?
@YongSun Jeg er medlem af data.coop
Jeg overhørte nogle andre medlemmer tale i en anden tråd om, hvor meget data man må have på data.coop's cloud. Anbefalingen lige nu, er vist, at man helst ikke skal have mere end 30 GB på sin nextcloud. Der blev dog også skrevet noget om, at de er i gang med at migrerer til en server der har mere lagerplads, så det kan være, at anbefalingen stiger -
Ja, vi har ikke så meget ledig plads i den nuværende server. Men selv i den nuværende server vil jeg mene du sagtens kan bruge lidt mere end 8 GB. Når vi får flyttet over til den nye server har vi 8 TB + 4 TB diskplads i alt. Jeg tør ikke sætte et præcist tal på det, men man kan nok uden problemer bruge op til 50-100 GB i vores Nextcloud når vi er flyttet. Vi er tre frivillige administratorer i data.coop, så det er afhængig af vores fritid. Det er dog en høj prioritet for os at få flyttet, og jeg vil mene vi vil få det gjort i løbet af foråret (forhåbentlig før end senere!).
-
Jeg har skrevet til jer - vil meget gerne støtte det men synes 600 kr frem til 30 juni er måske lidt dyrt for mig - 600 kr for et år kan jeg godt klare - men 1200 kr skal jeg lige have plads til
-
Ok jeg skal ikke bruge 30 GB men kigger lige på medlemsskab - det er mere fordi jeg kan se jeg bliver opkrævet igen 1. juni så det bliver 1200 kr for i år - og det er lige lidt mange penge for mig at rykke ud
@YongSun sagde i Drive hos data.coop (NextCloud):
Ok jeg skal ikke bruge 30 GB men kigger lige på medlemsskab - det er mere fordi jeg kan se jeg bliver opkrævet igen 1. juni så det bliver 1200 kr for i år - og det er lige lidt mange penge for mig at rykke ud
Jeg tror man kun betale for de resterende måneder i kontengentåret. Dvs. februar (eller marts hvis du venter et par dage) til og med juni. Så det vil være 200 kr (150 kr) indtil 1. juli og så derefter 600 for 1.juli 2025 til 1. juli 2026. Vores søde kasserer kan give et mere præcist svar hvis du skriver en mail