Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Farvel Big Tech
  3. Farvel Google
  4. Drive hos data.coop (NextCloud)

Drive hos data.coop (NextCloud)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Farvel Google
data.coopdrivecloud
10 Indlæg 4 Posters 89 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • malteM Offline
    malteM Offline
    malte
    wrote on sidst redigeret af malte

Hos foreningen data.coop kan man som medlem bruge tjenesten Nextcloud til at lagre filer i skyen. Jer der er medlemmer og bruger det, fortæl os hvordan det virker. Er det nemt at sætte op for folk der ikke er computernørder?

Tilføjer info som det kommer ind:

• Hvor meget plads? Snart, måske allerede her i foråret, op til 50-100GB. Foreningen er i gang med at sætte nye servere op. Indtil da er anbefalingen at ikke bruge mere end 30 GB.
    • Det koster 600 kr/året at være medlem (eller de tilbageværende måneder tom. juni)
    1 Reply Last reply
    0
    • Y Offline
      Y Offline
      YongSun
      wrote on sidst redigeret af

eller skal jeg være betalende medlem og hvis jeg blive rdet får jeg så mere plads på nextcloud end satndard 8 gb?

malteM snueS 2 Replies Last reply
      0
      • Y YongSun

eller skal jeg være betalende medlem og hvis jeg blive rdet får jeg så mere plads på nextcloud end satndard 8 gb?

malteM Offline
        malteM Offline
        malte

@YongSun Ja, man skal være medlem af data.coop. Det er medlemsgebyrene der betaler for at køre foreningens server. Jeg ved ikke hvor meget medlemmerne må have liggende, men det er helt sikkert mere end 8GB. Måske kan @reynir afklare?

1 Reply Last reply
        0
        • Y YongSun

snueS Offline
          snueS Offline
          snue

@YongSun Jeg er medlem af data.coop 🙂
          Jeg overhørte nogle andre medlemmer tale i en anden tråd om, hvor meget data man må have på data.coop’s cloud. Anbefalingen lige nu, er vist, at man helst ikke skal have mere end 30 GB på sin nextcloud. Der blev dog også skrevet noget om, at de er i gang med at migrerer til en server der har mere lagerplads, så det kan være, at anbefalingen stiger 🙂

1 Reply Last reply
          1
          • Y Offline
            Y Offline
            YongSun

Ok jeg skal ikke bruge 30 GB men kigger lige på medlemsskab - det er mere fordi jeg kan se jeg bliver opkrævet igen 1. juni så det bliver 1200 kr for i år - og det er lige lidt mange penge for mig at rykke ud

reynirR 1 Reply Last reply
            1
            • reynirR Offline
              reynirR Offline
              reynir

Ja, vi har ikke så meget ledig plads i den nuværende server. Men selv i den nuværende server vil jeg mene du sagtens kan bruge lidt mere end 8 GB. Når vi får flyttet over til den nye server har vi 8 TB + 4 TB diskplads i alt. Jeg tør ikke sætte et præcist tal på det, men man kan nok uden problemer bruge op til 50-100 GB i vores Nextcloud når vi er flyttet. Vi er tre frivillige administratorer i data.coop, så det er afhængig af vores fritid. Det er dog en høj prioritet for os at få flyttet, og jeg vil mene vi vil få det gjort i løbet af foråret (forhåbentlig før end senere!).

1 Reply Last reply
              1
              • Y Offline
                Y Offline
                YongSun

Jeg har skrevet til jer - vil meget gerne støtte det men synes 600 kr frem til 30 juni er måske lidt dyrt for mig - 600 kr for et år kan jeg godt klare - men 1200 kr skal jeg lige have plads til 🙂

malteM 1 Reply Last reply
                0
                • Y YongSun

Jeg har skrevet til jer - vil meget gerne støtte det men synes 600 kr frem til 30 juni er måske lidt dyrt for mig - 600 kr for et år kan jeg godt klare - men 1200 kr skal jeg lige have plads til 🙂

malteM Offline
                  malteM Offline
                  malte

@YongSun Hvis du melder dig ind i indmeldelsesåret er gebyret kun for de tilbageværende måneder til og med juni.

1 Reply Last reply
                  0
                  • Y YongSun

Ok jeg skal ikke bruge 30 GB men kigger lige på medlemsskab - det er mere fordi jeg kan se jeg bliver opkrævet igen 1. juni så det bliver 1200 kr for i år - og det er lige lidt mange penge for mig at rykke ud

reynirR Offline
                    reynirR Offline
                    reynir

@YongSun sagde i Drive hos data.coop (NextCloud):

Jeg tror man kun betale for de resterende måneder i kontengentåret. Dvs. februar (eller marts hvis du venter et par dage) til og med juni. Så det vil være 200 kr (150 kr) indtil 1. juli og så derefter 600 for 1.juli 2025 til 1. juli 2026. Vores søde kasserer kan give et mere præcist svar hvis du skriver en mail 🙂

1 Reply Last reply
                    1
                    • Y Offline
                      Y Offline
                      YongSun

Jeg har skrevet til kasseren så tænker jeg den kører derfra og jeg ikke bliver blokeret som på den anden server - så må jeg lige vente med at lege med nextcloud - men det var helt klart en god læsning for mig.

1 Reply Last reply
                      2
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.