Alternativer til Google Photos
-
Udover Immich opdagade jeg for nyligt Ente, som jeg synes ser spændende ud. Og så er der selvfølgelig Nextcloud, som jeg synes gør et ganske hæderligt job. Det har jeg selv brugt i mange år, og vi har det også i til medlemmerne i data.coop
Der er ikke nogen der kan lokkes til noget. Man kan melde sig ind og være med til at skubbe tingene i en retning
-
Jeg bruger Digikam til at organisere mine fotos. Det betyder at de ligger lokalt på mine devices. Og så synkronisere med Syncthing mellem computer og telefon.
-
Jeg bruger Digikam til at organisere mine fotos. Det betyder at de ligger lokalt på mine devices. Og så synkronisere med Syncthing mellem computer og telefon.
-
@malte hvordan får du den ind på telefonen? Jeg har den på pc - så tænker den skal ligge på en tele fon også for at kunne synce eller har jeg misforstået?
-
@YongSun Det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har det kun på computeren. Det er typisk der jeg skal finde fotos frem og har brug for at kategorisere dem. På telefonen ligger de bare hulter til bulter kronologisk.
-
@malte Ah men det er den funtion jeg har brug for at fjerne fra google - lige nu henter googlephotos en kopi af telefonens billeder så jeg kan tilgå det overalt - den vil jeg gerne flytte jo.
@YongSun Ja det er fedt at have alle sine billeder hvor man går. Jeg tror Syncthing gør den ene del for mig (synkroniserer alle billeder på tværs af devices, så jeg har en kopi af billederne overalt). Men ikke nogen god software på min telefon til at navigere rundt i billederne som digikam!
-
@samsapti pssst! jeg tror jeres kasserer har travlt - kan du fortælle mig hvordan jeg betaler medlemsskabet til jer?
@yongsun hej! I have been summoned! jeg svarede igår middag kl 11:58, er det evt i din spam?
Men ja, jeg har sgu lidt for travlt, det er sandt 🥳
-
Jeg traf nogle for en stund siden, der brugte immich som erstatning for google photos. De var ret begejstrede. Jeg har ikke selv nogen erfaring med det, ville bare nævne det som en vistnok mulighed.
-
Jeg kørte i et stykke tid Piwigo.
Den er ikke uden evner - ikke mindst fordi den har en Piwigo for Android-app. Og den kunne køre på skinny hosting.
Jeg bruger den så ikke længere, for jeg kunne konstatere, at jeg godt kunne have brug for at uploade billeder et sted, men faktisk ikke at vedligeholde en masse samlinger og gallerier.
Så nu er jeg tilbøjelig til at smide det snart aldrende Bizou PHP Gallery op, hvis jeg skal lave noget hurtigt, hvor jeg bare kan uploade - eller Files Gallery, det mindst søgbart navngivne galleri nogensinde - men det er SÅ godt.
De to sidste er ikke apps. Den sidstnævnte er en responsiv webside, som kører godt på store og små skærme, og hvor det er nemt at uploade og få vist ting. Jeg skrev et lille indlæg om Files Gallery: Et overraskende multiværktøj. -
Jeg kørte i et stykke tid Piwigo.
Den er ikke uden evner - ikke mindst fordi den har en Piwigo for Android-app. Og den kunne køre på skinny hosting.
Jeg bruger den så ikke længere, for jeg kunne konstatere, at jeg godt kunne have brug for at uploade billeder et sted, men faktisk ikke at vedligeholde en masse samlinger og gallerier.
Så nu er jeg tilbøjelig til at smide det snart aldrende Bizou PHP Gallery op, hvis jeg skal lave noget hurtigt, hvor jeg bare kan uploade - eller Files Gallery, det mindst søgbart navngivne galleri nogensinde - men det er SÅ godt.
De to sidste er ikke apps. Den sidstnævnte er en responsiv webside, som kører godt på store og små skærme, og hvor det er nemt at uploade og få vist ting. Jeg skrev et lille indlæg om Files Gallery: Et overraskende multiværktøj.@mj-j Jeg har en piwigo og jeg synes den er tung at uploade til og slet ikke egnet til at downloade fra - den er mere et fotoalbum i mine øjne. En erstatning for googlephotos er for mig en fotodeletjeneste, der både fungere på mobil og pc og som kan førfe billeder på tværst af flere enheder - det er jo det google er stærk til.
-
@yongsun hej! I have been summoned! jeg svarede igår middag kl 11:58, er det evt i din spam?
Men ja, jeg har sgu lidt for travlt, det er sandt 🥳