Lige om lidt har jeg seks måneders jubilæum med Linux Mint (Lenovo Thinkpad).
-
Her er hvad, jeg pt. har installeret til min basiskontorpakke:• LibreOffice (tekstbehandling)
• GIMP (billedredigering)
• Texteditor (notesblok)
• VLC player (afspilning af medier)
• FileZilla (FTP-klient)
• Flowblade (videoredigering)
• Audacity (lydredigering)
• Muse (musikkomposition)
• Firefox (browser)
• LibreWolf (browser)
• Brave (browser)
• Qbittorrent (Torrent-klient) -
Her er hvad, jeg pt. har installeret til min basiskontorpakke:• LibreOffice (tekstbehandling)
• Texteditor (notesblok)
• FileZilla (FTP-klient)
• Firefox (browser)
• LibreWolf (browser)
• Brave (browser)
• Qbittorrent (Torrent-klient)@anport det ser godt ud. Personligt ville jeg bytte Brave med Vivaldi, men det ee en smagssag
-
• Texteditor (notesblok)
• FileZilla (FTP-klient)
• Firefox (browser)
• LibreWolf (browser)
• Brave (browser)
• Qbittorrent (Torrent-klient)@anport så hvilken browser bruger du mest?
-
@anport så hvilken browser bruger du mest?
@BogWitch IldRæven
-
@anport det ser godt ud. Personligt ville jeg bytte Brave med Vivaldi, men det ee en smagssag
@klgn jeg bruger faktisk kun Brave til at se med, når Moldova spiller landskamp mod San Marino
-
• Texteditor (notesblok)
• FileZilla (FTP-klient)
• Firefox (browser)
• LibreWolf (browser)
• Brave (browser)
• Qbittorrent (Torrent-klient)@anport er flowblade god?
Jeg har en svigerinde der pønser på at skifte til Linux, og hun skal bruge videoredigeringssoftware bl.a. men jeg kender intet til den slags. -
@anport er flowblade god?
Jeg har en svigerinde der pønser på at skifte til Linux, og hun skal bruge videoredigeringssoftware bl.a. men jeg kender intet til den slags.@fritjof ja, jeg er kæmpe fan af FlowBlade - det er ret intuitivt og logisk bygget op, min læringskurve varede 30 minutter
-
@BogWitch IldRæven
Efter lidt tilvænning er jeg faktisk rigtig glad for Librewolf - det at jeg ikke skal holde øje med om der er dukket noget AI-crap op er en .. mental lettelse
.
Man skal lige sætte undtagelser op for de sites, hvor man gerne vil forblive logget ind.
Sammen med Consent-o-matic gør den, at jeg 'automatisk' gør de ting, jeg burde gøre under alle omstændigheder for at undgå (alt for meget) tracking.
-
@fritjof ja, jeg er kæmpe fan af FlowBlade - det er ret intuitivt og logisk bygget op, min læringskurve varede 30 minutter
-
Efter lidt tilvænning er jeg faktisk rigtig glad for Librewolf - det at jeg ikke skal holde øje med om der er dukket noget AI-crap op er en .. mental lettelse
.
Man skal lige sætte undtagelser op for de sites, hvor man gerne vil forblive logget ind.
Sammen med Consent-o-matic gør den, at jeg 'automatisk' gør de ting, jeg burde gøre under alle omstændigheder for at undgå (alt for meget) tracking.
@tofticles @anport @BogWitch Librewolf var også den browser jeg ville bruge hvis ikke det lige var fordi de ikke vil sende websites prefer-dark/light headers pga. "privacy". Fuck privacy og giv mig dark mode.
Så jeg må klare mig med Firefox og uBlock Origin, NoScript og Cookie Autodelete, samt Google & Facebook Container plugins.
-
@tofticles @anport @BogWitch Librewolf var også den browser jeg ville bruge hvis ikke det lige var fordi de ikke vil sende websites prefer-dark/light headers pga. "privacy". Fuck privacy og giv mig dark mode.
Så jeg må klare mig med Firefox og uBlock Origin, NoScript og Cookie Autodelete, samt Google & Facebook Container plugins.
Librewolf er fuld fart med sølvpapirshatten - men det er så en af de ting, der tiltaler mig, fordi jeg går rigtig meget op i privacy
.
Det er jo det fede - at der er et valg i forhold til præferencer.
EDIT: Og der er jo også en setting i Librewolf, så du kan sende flere data - men igen, dit valg er validt.
-
S simonjust@mstdn.dk shared this topic
-
@fanden @anport @fritjof @Eg0nJN
Har I prøvet https://openshot.org ?
Jeg synes der er masser af muligheder derude, så det er svært at finde noget der lige passer til det man skal bruge. -
K kramse@helvede.net shared this topic
J jwcph@helvede.net shared this topic
G gambolputte@expressional.social shared this topic
-
@fanden @anport @fritjof @Eg0nJN
Har I prøvet https://openshot.org ?
Jeg synes der er masser af muligheder derude, så det er svært at finde noget der lige passer til det man skal bruge. -
• Texteditor (notesblok)
• FileZilla (FTP-klient)
• Firefox (browser)
• LibreWolf (browser)
• Brave (browser)
• Qbittorrent (Torrent-klient)@anport Krita? Eller er Gimp blevet tilgængelig de sidste par år?
-
@anport Krita? Eller er Gimp blevet tilgængelig de sidste par år?
@boab ja, jeg synes, GIMP er blevet bedre siden, jeg sidst brugte det meget (det var i 2018). For min skyld kunne de dog udvikle en GIMP Lite, hvor overskueligheden var en anelse større
-
• Texteditor (notesblok)
• FileZilla (FTP-klient)
• Firefox (browser)
• LibreWolf (browser)
• Brave (browser)
• Qbittorrent (Torrent-klient)@anport Det er ved at være et år siden, min bærbar døde, og jeg valgte at købe en brugt Lenovo Thinkpad med Linux Mint. Jeg fandt ret hurtigt at Mint ikke var min kop te, så jeg skiftede til Pop_OS, som jeg har brugt siden. Jeg er ret glad for at bruge window tiling.
Jeg bruger flg. ofte:
Librewolf
Obsidian
Libre Office
Minecraft
Proton VPN
SyncthingDerudover har jeg også installeret:
Steam
QGIS
Zotero
Calibre -
@anport Det er ved at være et år siden, min bærbar døde, og jeg valgte at købe en brugt Lenovo Thinkpad med Linux Mint. Jeg fandt ret hurtigt at Mint ikke var min kop te, så jeg skiftede til Pop_OS, som jeg har brugt siden. Jeg er ret glad for at bruge window tiling.
Jeg bruger flg. ofte:
Librewolf
Obsidian
Libre Office
Minecraft
Proton VPN
SyncthingDerudover har jeg også installeret:
Steam
QGIS
Zotero
Calibre@saederup Hvorfor var Mint ikke din kop Minte-Te?
Har ikke hørt om Pop_OS, men det må jeg da lige tjekke nærmere ud.