Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Lad os starte ugen med de mindst oplagte spørgsmål: hvilken tandpasta bruger du til at reparere skrammede CDer?

Lad os starte ugen med de mindst oplagte spørgsmål: hvilken tandpasta bruger du til at reparere skrammede CDer?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
4 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
    fanden@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Lad os starte ugen med de mindst oplagte spørgsmål: hvilken tandpasta bruger du til at reparere skrammede CDer?

https://www.wikihow.com/Clean-a-Dirty-CD#How-to-Fix-a-Scratched-CD

Helt alvorligt ment! Jeg vil prøve at redde nogle af fruens værst ramte skiver.

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
    1
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

https://www.wikihow.com/Clean-a-Dirty-CD#How-to-Fix-a-Scratched-CD

Helt alvorligt ment! Jeg vil prøve at redde nogle af fruens værst ramte skiver.

fanden@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

Har testet tandpastatricket på min sambos "Essential Leonard Cohen", som skippede helt vildt ved afspilning før behandlingen.

Det her råd har jeg set flere steder på nettet, så det var forsøget værd med nogle skiver som betyder meget for min bedre halvdel. Tanken er, at tandpastaens skuremiddel ikke fjerner ridser, men sliber de mikroskopiske, skarpe kanter af dem.

Så CDerne fik en tur med isopropylalkohol for at fjerne snavs, derefter et lag tandpasta som fik lov at tørre 5 minutter...

fanden@helvede.netF 1 Reply Last reply
      1
      0

Har testet tandpastatricket på min sambos "Essential Leonard Cohen", som skippede helt vildt ved afspilning før behandlingen.

Det her råd har jeg set flere steder på nettet, så det var forsøget værd med nogle skiver som betyder meget for min bedre halvdel. Tanken er, at tandpastaens skuremiddel ikke fjerner ridser, men sliber de mikroskopiske, skarpe kanter af dem.

Så CDerne fik en tur med isopropylalkohol for at fjerne snavs, derefter et lag tandpasta som fik lov at tørre 5 minutter...

fanden@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

Derefter afvaskning/slibning med fnugfri klud (alias stumper af en gammel t-shirt) og varmt vand. Til sidst endnu en gang isopropylalkohol for at fjerne de sidste tandpastastrøg.

For at krydse diskenes aflæsningsretning og undgå at forværre skaden, foregår al rensning fra midten og ud mod kanten. Og så...

Pladerne spiller igen! Stadig med et par små hak i første sang (jeg må lige tørre efter en gang til) men der er en væsentlig forbedring i afspilningen.

Og nu dufter de også af mentol 👍

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
        0
        • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic

Derefter afvaskning/slibning med fnugfri klud (alias stumper af en gammel t-shirt) og varmt vand. Til sidst endnu en gang isopropylalkohol for at fjerne de sidste tandpastastrøg.

For at krydse diskenes aflæsningsretning og undgå at forværre skaden, foregår al rensning fra midten og ud mod kanten. Og så...

Pladerne spiller igen! Stadig med et par små hak i første sang (jeg må lige tørre efter en gang til) men der er en væsentlig forbedring i afspilningen.

Og nu dufter de også af mentol 👍

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
          tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
          tanyakaroli@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@fanden Haha, den sidste del er den bedste! (Nej, ikke rigtig - det lyder helt vildt skørt at man kan rense dem med tandpasta. Jeg ville have troet at det ridsede dem endnu mere. Fedt at det lykkedes. Bedre halvdel må være meget glad nu).

1 Reply Last reply
          0
          Svar
          • Svar som emne
          Login for at svare
          • Ældste til nyeste
          • Nyeste til ældste
          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.