Man ved at man har at gøre med en akademiker, når der er parenteser inde i parenteser.
-
@tofticles Der er ikke noget så passivt aggressivt som to punktummer for at angive pause. Som læser sidder man tilbage med spørgsmålet, "blev afsenderen så vred at de trykkede to gange i affekt, eller er jeg bare ikke en hel ellipse værd efter deres mening?" @MieKNielsen @infonauten
@fanden @tofticles @MieKNielsen oh fuck, den er jeg skyldig i. Også varianten med fire, aka "Var han SÅ sur?"
-
@MieKNielsen @infonauten Jeg havde samme tanke.. Jeg blander så mine paranteser med tankestreger.. Og liberal brug af punktummer (antallet afgør hvor lang tid jeg tænkte før jeg fortsatte.... nogen gange er sløvere end andre).
@tofticles Jeg håber at du mener at du både bruger tankestreger og parenteser, men ikke at du kan finde på at indlede et indskud med en tankestreg og afslutte med en parentes.
Det ville være forbandet...
-
@tofticles Jeg håber at du mener at du både bruger tankestreger og parenteser, men ikke at du kan finde på at indlede et indskud med en tankestreg og afslutte med en parentes.
Det ville være forbandet...
Så meget monster er jeg alligevel ikke. Jeg retter altid et toot, hvis der mangler en start eller slut-parantes.
-
@fanden @tofticles @MieKNielsen oh fuck, den er jeg skyldig i. Også varianten med fire, aka "Var han SÅ sur?"
-
@tofticles @MieKNielsen I missede begge to chancen for rent faktisk at indlejre parenteser (måske end op til tre niveauer (så skal man naturligvis definere niveauerne (jeg læste engang en tekst om at definere niveauer))).
Jeg vælger at det var for at holde dig på kanten af stolen (Er det nu de griber chancen... hvad så med nu?!) - aldrig vær forudsigelig som.. erh.. nogen.. sikkert engang har sagt.
-
@tofticles @fanden @MieKNielsen
forklaring 1: jeg bliver nemt sløset, og hvem gider holde rede på om man har punktummet to eller tre gange.
forklaring 2: jeg bliver nemt ivrig, og om man så lige få trykket tre eller fire gange ... decideret tælle det? Ain't nobody got time fo that. -
@MieKNielsen @infonauten Jeg havde samme tanke.. Jeg blander så mine paranteser med tankestreger.. Og liberal brug af punktummer (antallet afgør hvor lang tid jeg tænkte før jeg fortsatte.... nogen gange er sløvere end andre).
@tofticles @infonauten @MieKNielsen Jeg vil så gerne indskyde, at jeg en gang i gymnasiet afleverede en dansk stil helt uden punktummer. Der var en masse helt korrekt satte kommaer, og så sluttede den af med et udråbstegn. Man blev lidt forpustet af at læse den, selvom den kun var på én A4-side.
-
Så meget monster er jeg alligevel ikke. Jeg retter altid et toot, hvis der mangler en start eller slut-parantes.
@tofticles Du er vel typen der aldrig rigtigt har brugt smilies fordi det var så besværligt at få parenteserne til at matche?
-
@tofticles Du er vel typen der aldrig rigtigt har brugt smilies fordi det var så besværligt at få parenteserne til at matche?
-
@pmakholm @tofticles @MieKNielsen @infonauten Jeg sætter et mellemrum mellem parentesen i min smiley ind før sætningens slutparentes, men føler mig alligevel lidt besudlet, når jeg gør den slags.
-
@tofticles @infonauten @MieKNielsen Jeg vil så gerne indskyde, at jeg en gang i gymnasiet afleverede en dansk stil helt uden punktummer. Der var en masse helt korrekt satte kommaer, og så sluttede den af med et udråbstegn. Man blev lidt forpustet af at læse den, selvom den kun var på én A4-side.
@SorenMRiis @tofticles @MieKNielsen jeg prøvede engang, men nåede kun fire sider. Det var i protest mod min lærer, som syntes at jeg lavede for lange sætninger og brugte mig som eksempel. Så skulle han eddermame have lange sætninger.
-
@SorenMRiis @tofticles @MieKNielsen jeg prøvede engang, men nåede kun fire sider. Det var i protest mod min lærer, som syntes at jeg lavede for lange sætninger og brugte mig som eksempel. Så skulle han eddermame have lange sætninger.
@SorenMRiis @tofticles @MieKNielsen "Hvad skal jeg dog stille op med dig, Ulf?" var hans svar, husker jeg lige.
Så lidt som muligt, dude.
-
@tofticles ha du lyder lidt som mig! Jeg har forsøgt at forklare min lærer at jeg bruger pause komma (når jeg holder en pause med at skrive, sætter jeg et komma)
-
@SorenMRiis @tofticles @MieKNielsen "Hvad skal jeg dog stille op med dig, Ulf?" var hans svar, husker jeg lige.
Så lidt som muligt, dude.
@infonauten @tofticles @MieKNielsen Min dansklærer: “Den stil gav mig en smule kvalme, Søren.”… (Men jeg fik et 13-tal for stilen; den var meget 90er-agtig og vred!)
-
@infonauten @tofticles @MieKNielsen Min dansklærer: “Den stil gav mig en smule kvalme, Søren.”… (Men jeg fik et 13-tal for stilen; den var meget 90er-agtig og vred!)
@SorenMRiis @tofticles @MieKNielsen vi kunne noget med vrede dengang i 90'erne. Og ironi. Nogle gange på samme tid.
-
@tofticles @MieKNielsen @infonauten skyldig i tankestreger og paranteser også.
og ;-D istedet.