Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Det er faktisk ret spændende, om det vil kunne ændre noget i sundhedsvæsenet.

Det er faktisk ret spændende, om det vil kunne ændre noget i sundhedsvæsenet.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
8 Indlæg 3 Posters 16 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • hellebelle@mastodon.socialH This user is from outside of this forum
    hellebelle@mastodon.socialH This user is from outside of this forum
    hellebelle@mastodon.social
    wrote sidst redigeret af

RE: https://expressional.social/@DRIndland/116726249873201675

En enkelt ordfører kan nok ikke flytte bjerge, men det er da et skridt i retning af mere fokus på uligheden i systemet.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
    1
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
    • hellebelle@mastodon.socialH hellebelle@mastodon.social

RE: https://expressional.social/@DRIndland/116726249873201675

En enkelt ordfører kan nok ikke flytte bjerge, men det er da et skridt i retning af mere fokus på uligheden i systemet.

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
      folfdk@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@hellebelle

"Men det kommer ikke en for mænd"

Man tager sig til hovedet over den clickbait titel, pointen er jo netop at det er skævt fordelt hvordan der laves forskning og udvikling indenfor sundhed.

Nå, men jeg håber også sådan et ordførerskab kan hjælpe til at vedholde fokus på nogle af de udfordringer der er

hellebelle@mastodon.socialH suneauken@mastodon.worldS 2 Replies Last reply
      0
      • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@hellebelle

Man tager sig til hovedet over den clickbait titel, pointen er jo netop at det er skævt fordelt hvordan der laves forskning og udvikling indenfor sundhed.

Nå, men jeg håber også sådan et ordførerskab kan hjælpe til at vedholde fokus på nogle af de udfordringer der er

wrote sidst redigeret af

@folfdk Lige præcis. DR nærmer sig næsten grænsen for rage bait, med den kommentar. Jeg kan næsten se kommentarsporet for mig, hvis det her havde været på FB.
        Men det er også lidt komisk, at jeg tog mig selv i næsten at begynde at “woman-splaine” for dig hvorfor det er nødvendigt med sådan en ordfører, selv om du jo tydeligvis har fattet pointen.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
        0

@folfdk Lige præcis. DR nærmer sig næsten grænsen for rage bait, med den kommentar. Jeg kan næsten se kommentarsporet for mig, hvis det her havde været på FB.
          Men det er også lidt komisk, at jeg tog mig selv i næsten at begynde at “woman-splaine” for dig hvorfor det er nødvendigt med sådan en ordfører, selv om du jo tydeligvis har fattet pointen.

folfdk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@hellebelle

For min skyld så skal der bare fuld fart på woman splaining 😅

Selvom jeg måske har fået det meste af pointen, kan du jo godt have vinkler jeg ikke har overvejet eller nuancer som er vigtige at få igennem.

hellebelle@mastodon.socialH 1 Reply Last reply
          0

@hellebelle

For min skyld så skal der bare fuld fart på woman splaining 😅

Selvom jeg måske har fået det meste af pointen, kan du jo godt have vinkler jeg ikke har overvejet eller nuancer som er vigtige at få igennem.

wrote sidst redigeret af

@folfdk Som en, der virkelig kan blive irriteret over “man-splaining”, vil jeg helst holde mig for god til at gøre det den anden vej.
            Og det lykkedes mig åbenbart at skubbe de tanker væk, der var begyndt at forme sig, at jeg ikke kan finde dem frem igen.
            Men hvis der dukker nogle guldkorn frem, skal jeg nok vende tilbage og “woman-splaine” for dig.

1 Reply Last reply
            0

@hellebelle

suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
              suneauken@mastodon.world
              wrote sidst redigeret af

@folfdk @hellebelle

Jeg plejer altid at sige "false balance will kill us". Det her er virkelig et klassisk eksempel. Godt, du påpeger det. Der er faktisk en skævhed, som skal rettes op. Det ville tjene journalistikken til ære, hvis dens overskrifter kunne afspejle virkeligheden.

hellebelle@mastodon.socialH 1 Reply Last reply
              0
              • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world

@folfdk @hellebelle

Jeg plejer altid at sige "false balance will kill us". Det her er virkelig et klassisk eksempel. Godt, du påpeger det. Der er faktisk en skævhed, som skal rettes op. Det ville tjene journalistikken til ære, hvis dens overskrifter kunne afspejle virkeligheden.

wrote sidst redigeret af

@SuneAuken @folfdk Jeg tænker, at enten er det netop click bait. Eller også er de så vant til, at kommentarer à la “Hvornår kommer der så en mande ordfører?), at de prøver at komme det i forkøbet. Men samtidig løber en risiko for at vække alle troldene.
                Men “false balance will kill us” er egentligt et ret godt motto.

suneauken@mastodon.worldS 1 Reply Last reply
                1
                0

@SuneAuken @folfdk Jeg tænker, at enten er det netop click bait. Eller også er de så vant til, at kommentarer à la “Hvornår kommer der så en mande ordfører?), at de prøver at komme det i forkøbet. Men samtidig løber en risiko for at vække alle troldene.
                  Men “false balance will kill us” er egentligt et ret godt motto.

suneauken@mastodon.world
                  wrote sidst redigeret af

@hellebelle @folfdk

Lyder rimeligt. Jeg tror vitterlig ikke, at man kan forhindre trolde ved at komme dem i forkøbet. De er der specifikt for fornøjelsen ved at optræde krænkende, og det kan man ikke forebygge. Derfor kan man lige så godt bare forsøge at optræde fornuftigt og så blokere troldene teknisk, når de viser sig.

1 Reply Last reply
                  0
                  • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world shared this topic
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.