Hov!
-
-
@anderslund er det en protokol eller et "walled garden"/fængsel?
-
@anderslund er det en protokol eller et "walled garden"/fængsel?
@Laust Mon ikke det sidste, desværre?
https://weare8.com -
@Laust Mon ikke det sidste, desværre?
https://weare8.com@anderslund det lyder desværre meget sådan
Jeg fristes til at sige, at det er derfor vores digitaliseringsminister anbefaler det. Som en vranten teenager er det altid "least effort" tiltag, der kommer. En solid 6-7 på den varme skala. Nok til ikke at dumpe, men kun lige. -
@anderslund det lyder desværre meget sådan
Jeg fristes til at sige, at det er derfor vores digitaliseringsminister anbefaler det. Som en vranten teenager er det altid "least effort" tiltag, der kommer. En solid 6-7 på den varme skala. Nok til ikke at dumpe, men kun lige.@Laust Altså, de har jo mange gode, konstruktive principper, som ingen algoritme først og fremmest. At det er et firma giver én dør, hvilket er hvad mange mennesker kan rumme. Men æv, ikke open source, åbent.
-
@Laust Altså, de har jo mange gode, konstruktive principper, som ingen algoritme først og fremmest. At det er et firma giver én dør, hvilket er hvad mange mennesker kan rumme. Men æv, ikke open source, åbent.
@anderslund men med én dør er der også kun én strube, man skal have et godt greb om for at kunne tvinge dem til at gøre ens vilje.
-
@anderslund men med én dør er der også kun én strube, man skal have et godt greb om for at kunne tvinge dem til at gøre ens vilje.
@Laust Hvis det kan få nogle netværk væk fra facebook er jeg på. Deres privacy policy er læselig (bortset fra dark theme) og ikke aaalt for lang, og de vil angivelig ikke høste mere data end højst nødvendigt. Hvis det holder er det jo et helt enormt fremskridt fra meta.
-
@Laust Hvis det kan få nogle netværk væk fra facebook er jeg på. Deres privacy policy er læselig (bortset fra dark theme) og ikke aaalt for lang, og de vil angivelig ikke høste mere data end højst nødvendigt. Hvis det holder er det jo et helt enormt fremskridt fra meta.
@anderslund jow, men Meta og Twitter var jo heller ikke (alt for åbenlyst) klamme til at starte med.
Hvis der ikke by design er indbygget begrænsninger, som holder dem ærlige, så er det bare et spørgsmål om, at de bliver købt/overtaget/grådige, før det går galt - og så sidder folk bare i et nyt "fængsel". -
@anderslund jow, men Meta og Twitter var jo heller ikke (alt for åbenlyst) klamme til at starte med.
Hvis der ikke by design er indbygget begrænsninger, som holder dem ærlige, så er det bare et spørgsmål om, at de bliver købt/overtaget/grådige, før det går galt - og så sidder folk bare i et nyt "fængsel".@Laust Ja det er afgjort en fare.
-
Hvis der ikke by design er indbygget begrænsninger, som holder dem ærlige, så er det bare et spørgsmål om, at de bliver købt/overtaget/grådige, før det går galt - og så sidder folk bare i et nyt "fængsel".@Laust Der bliver talt om det på aftenwhowet på DR om et øjeblik.