I signed up for the Paris Marathon on April 12, 2026.
-
With the snow, the lights, the silence and calm of the world not yet awake, and Brahms' "Ein deutsches Requiem", this was a majestically beautiful morning run.
It was also hard, because I had to plow myself through 10-15cm of fresh snow for much of the run, and it was challenging and fun.
It was just what I needed.
Distance: 6.55k
Pace: 5'31"#CPH42 in 92 days.
To mix things up, I took the train to Friheden and ran home this morning.
This turned out to be a difficult one, as most of the pavements and bicycle lanes were covered by a soup of snow, slush, and salt, and underneath it was a layer of ice. I'm not a big fan of #running on slippery surfaces; NO ICE!
A run is a run, nonetheless, and this was good training.
This was also stage 50 of #52weeks52halfmarathons.
Distance: 25.02k
Pace: 5'50"#CPH42 in 90 days.
-
To mix things up, I took the train to Friheden and ran home this morning.
This turned out to be a difficult one, as most of the pavements and bicycle lanes were covered by a soup of snow, slush, and salt, and underneath it was a layer of ice. I'm not a big fan of #running on slippery surfaces; NO ICE!
A run is a run, nonetheless, and this was good training.
This was also stage 50 of #52weeks52halfmarathons.
Distance: 25.02k
Pace: 5'50"#CPH42 in 90 days.
-
Inspired by @robchapman, I started today's run a little later than usually to get to run in sunshine. It was a good call, as this turned out to be a wonderfully beautiful morning. (It was still horribly cold, though.)
Stage 51 of #52weeks52halfmarathons.
Distance: 21.47k
Pace: 5'35"#CPH42 in 83 days.
Edit: typos
-
Inspired by @robchapman, I started today's run a little later than usually to get to run in sunshine. It was a good call, as this turned out to be a wonderfully beautiful morning. (It was still horribly cold, though.)
Stage 51 of #52weeks52halfmarathons.
Distance: 21.47k
Pace: 5'35"#CPH42 in 83 days.
Edit: typos
Good morning!
I did a run, where I focused on keeping the effort just a little harder than I usually would. It was fun, and if I had not had to get back to get the family out of bed I would probably have gone on for five more km.
The mornings are getting brighter (though not yet warmer), and today I even heard a bird sing. Spring is coming, indeed. What a time to be alive.
Distance: 5.11k
Pace: 5'15"#CPH42 in 80 days.
-
Good morning!
I did a run, where I focused on keeping the effort just a little harder than I usually would. It was fun, and if I had not had to get back to get the family out of bed I would probably have gone on for five more km.
The mornings are getting brighter (though not yet warmer), and today I even heard a bird sing. Spring is coming, indeed. What a time to be alive.
Distance: 5.11k
Pace: 5'15"#CPH42 in 80 days.
This run was supposed to be a celebration.
Instead, it was a series of challenges. Snow, slush, soaked shoes, headwinds, heavy legs, cold, clouds.
I flipped the script. I had done this before. I had chosen to do it. I told myself to enjoy it. I did.
Overcoming a challenge is what makes a win. I struggled, and the run was a series of wins.
#52WEEKS52HALFMARATHONS COMPLETE!
This was my celebration of #running.
Distance: 23.74k
Pace: 5'39"#CPH42 in 76 days.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Instead, it was a series of challenges. Snow, slush, soaked shoes, headwinds, heavy legs, cold, clouds.
I flipped the script. I had done this before. I had chosen to do it. I told myself to enjoy it. I did.
Overcoming a challenge is what makes a win. I struggled, and the run was a series of wins.
Så er der varm kakao!
Og noget andet godt!Virkelig flot gennemført, jeg var heldig i dag at jeg kunne holde mig til ryddede stier.
-
Så er der varm kakao!
Og noget andet godt!Virkelig flot gennemført, jeg var heldig i dag at jeg kunne holde mig til ryddede stier.
Yes. Fruen havde varm kakao klar (efter jeg lige havde slæbt et skab, som hun solgte på DBA, udenfor).
Alt er godt, men det her sne-sjap-sjask må gerne forsvinde meget hurtigt.
-
Yes. Fruen havde varm kakao klar (efter jeg lige havde slæbt et skab, som hun solgte på DBA, udenfor).
Alt er godt, men det her sne-sjap-sjask må gerne forsvinde meget hurtigt.
-
A nice and inspirational run with @coachbennett and Shalane Flanagan (in the #NikeRunClub app) through a dark and humid morning.
This was a good one, and even though I did not quite find my rhythm, I had a blast. Kept it easy and increased the effort slightly throughout.
"After winter must come spring
Change, it comes eventually
Everything is everything"Distance: 7.31k
Pace: 5'28"#CPH42 in 73 days.
-
A nice and inspirational run with @coachbennett and Shalane Flanagan (in the #NikeRunClub app) through a dark and humid morning.
This was a good one, and even though I did not quite find my rhythm, I had a blast. Kept it easy and increased the effort slightly throughout.
"After winter must come spring
Change, it comes eventually
Everything is everything"Distance: 7.31k
Pace: 5'28"#CPH42 in 73 days.
This morning, there was no plan. I got out the door, turned right, and then improvised from there. I knew I had to cover at least half-marathon distance, but that was all.
The humidity was high, and I carried one layer of clothes too many, so the run was a little hard. I took it as an opportunity to train keeping up the mood while pushing through hard effort. The past years of training truly pay off.
Distance: 21.58k
Pace: 5'35"#CPH42 in 70 days.
-
This morning, there was no plan. I got out the door, turned right, and then improvised from there. I knew I had to cover at least half-marathon distance, but that was all.
The humidity was high, and I carried one layer of clothes too many, so the run was a little hard. I took it as an opportunity to train keeping up the mood while pushing through hard effort. The past years of training truly pay off.
Kæmpe præstation igen igen.
Men som du skriver, så er det efterhånden ved at være en selvfølge! På sin vis.
Jeg har tænkt meget over tøj til i morgen, det er svært at fornemme i dette vejr præcis hvor meget tøj der passer.
Er det med væske på ryggen?
-
Kæmpe præstation igen igen.
Men som du skriver, så er det efterhånden ved at være en selvfølge! På sin vis.
Jeg har tænkt meget over tøj til i morgen, det er svært at fornemme i dette vejr præcis hvor meget tøj der passer.
Er det med væske på ryggen?
Tak. Og ja, det er spøjst, hvad man kan normalisere.
Ang. tøj: I går løb jeg med tre lag på overkroppen + lange bukser og shorts (men uden væskevest). Pga. luftfugtigheden og temperaturen var det ufornuftigt, for jeg svedte meget og blev noget tørstig undervejs. Så dér lærte jeg noget.
Påklædning ér bøvlet for tiden. Skulle jeg løbe et 5k-løb i dag, ville jeg nok klæde mig let på - men så til gengæld sørge for grundig opvarmning og for at have tørt/varmt tøj klar til efter løbet.
-
Tak. Og ja, det er spøjst, hvad man kan normalisere.
Ang. tøj: I går løb jeg med tre lag på overkroppen + lange bukser og shorts (men uden væskevest). Pga. luftfugtigheden og temperaturen var det ufornuftigt, for jeg svedte meget og blev noget tørstig undervejs. Så dér lærte jeg noget.
Påklædning ér bøvlet for tiden. Skulle jeg løbe et 5k-løb i dag, ville jeg nok klæde mig let på - men så til gengæld sørge for grundig opvarmning og for at have tørt/varmt tøj klar til efter løbet.
Tak for info om løbet i går!
Jeg overvejer lagene, det bliver nok de korte bukser og en tshirt, med pandebånd og halsedisse for at have lidt modstand mod kulden rundt om hovedet.
Grundig opvarmning og tørt tøj lyder smart! Det vil jeg huske i dag!
-
Tak for info om løbet i går!
Jeg overvejer lagene, det bliver nok de korte bukser og en tshirt, med pandebånd og halsedisse for at have lidt modstand mod kulden rundt om hovedet.
Grundig opvarmning og tørt tøj lyder smart! Det vil jeg huske i dag!
Det lyder fornuftigt - men afhænger naturligvis også af de lokale forhold.
Hvordan føles benene - er de klar? Er du klar? Og hvad er strategien i dag? Har du en plan, eller er det bare YOLO derudad i fuld firspring?

Knæk og bræk! Keep us posted. Og husk (om muligt) at nyde det.
-
Det lyder fornuftigt - men afhænger naturligvis også af de lokale forhold.
Hvordan føles benene - er de klar? Er du klar? Og hvad er strategien i dag? Har du en plan, eller er det bare YOLO derudad i fuld firspring?

Knæk og bræk! Keep us posted. Og husk (om muligt) at nyde det.
Benene har det fint, er lidt øm i skulderen, men jeg har nok kigget dårligt i nat, det skal bare varmes op.
Jeg har fået morgenmad og har vand og banan klar til pre-race optankning.
Under 25 er strategien, men tempo ca 5:10 den første km. Fokus på at starte roligt nok!
Fuld forspring virker kun på 60 meter! Selv 100 meter er for langt synes jeg

Og ja, så skal jeg prøve at nyde det!
-
Benene har det fint, er lidt øm i skulderen, men jeg har nok kigget dårligt i nat, det skal bare varmes op.
Jeg har fået morgenmad og har vand og banan klar til pre-race optankning.
Under 25 er strategien, men tempo ca 5:10 den første km. Fokus på at starte roligt nok!
Fuld forspring virker kun på 60 meter! Selv 100 meter er for langt synes jeg

Og ja, så skal jeg prøve at nyde det!
Du lyder helt klar!

-
Du lyder helt klar!

-
Just me, Coach Bennett, The War on Drugs, and an easy 5k morning run.
In a time of turmoil, this is (one of) my way(s) to find peace.
Distance: 5k
Pace: 5'21"#CPH42 in 66 days.
-
Just me, Coach Bennett, The War on Drugs, and an easy 5k morning run.
In a time of turmoil, this is (one of) my way(s) to find peace.
Distance: 5k
Pace: 5'21"#CPH42 in 66 days.