Jeg har lavet et camera obscura til solformørkelsen.
-
-
@MThaastrup I kan bruge et dørslag! Eller prik et lille hul i et stykke papir og kig på skyggen, det kaster.
-
-
@MThaastrup I kan bruge et dørslag! Eller prik et lille hul i et stykke papir og kig på skyggen, det kaster.
-
@MThaastrup @decibyte @reynir Ah, ok. Det er ikke pænt gjort af dørslagsproducenten, at de ikke laver solformørkelsesvenlige dørslag

-
@MThaastrup @decibyte jeg fandt ud af at min papkasse har i forvejen huller i hjørnet som er glimrende - så jeg havde egentlig ikke rigtig behøvet at gøre noget

-
@MThaastrup @decibyte jeg fandt ud af at min papkasse har i forvejen huller i hjørnet som er glimrende - så jeg havde egentlig ikke rigtig behøvet at gøre noget

@MThaastrup @decibyte håber I får en god oplevelse

-
@MThaastrup @nerdd @decibyte @reynir Jeg har også resigneret og besluttet at følge med på fjernsyn i stedet. Jeg så en formørkelse i 90'erne, hvor jeg var ung og dum nok til at glo på solen, og jeg er mindre risikovillig nu om dage.
Min 10-årige har sneget sig væk med nogle veninder, jeg mistænker dem for også at være unge og dumme, trods formaninger.
-
@MThaastrup @nerdd @decibyte @reynir Jeg har også resigneret og besluttet at følge med på fjernsyn i stedet. Jeg så en formørkelse i 90'erne, hvor jeg var ung og dum nok til at glo på solen, og jeg er mindre risikovillig nu om dage.
Min 10-årige har sneget sig væk med nogle veninder, jeg mistænker dem for også at være unge og dumme, trods formaninger.
-
@tokeriis Så er det godt, skydækket kan beskytte dem - hvis altså de befinder sig her i den vestlige ende af Aarhus

-
@tokeriis Så er det godt, skydækket kan beskytte dem - hvis altså de befinder sig her i den vestlige ende af Aarhus

-
@reynir Jeg er også klar!
-
@MThaastrup Hvis I er heldige, når skydækket ikke ned til jer inden. Det bevæger sig nemlig sydover

-
@MThaastrup Hvis I er heldige, når skydækket ikke ned til jer inden. Det bevæger sig nemlig sydover

@nerdd Vi har også delvist skyer her, men ikke helt dækkende. Endnu 🫣
-
@nerdd Vi kunne stadigvæk se nu her, krydser fingre for 10 minutter mere uden skyer

-
@MThaastrup Jeg krydser fingre for, at I går fri i mindst et kvarter endnu

-

@MThaastrup @decibyte en papkasse uden noget fungerer næsten lige så godt haha
-
@reynir Vi havde briller på. Det med håret var bare mens vi sad og ventede i meget lang tid på at formørkelsen skulle blive total.
@reynir Måske ikke så overbevisende, men her er et par håndfulde små solformørkelser på væggen efter at sollyset har passeret gennem blade på potteplanter i vindueskarmen bag mig.
-
@MThaastrup @decibyte en papkasse uden noget fungerer næsten lige så godt haha
-
@MThaastrup Jeg krydser fingre for, at I går fri i mindst et kvarter endnu

@MThaastrup Hvudden gik det? Kunne I se noget?