Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. @mailbox_org

@mailbox_org

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
27 Indlæg 10 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social

@jrossstocholm @mailbox_org Altså, https://office.eu lyder nærmest som skabt til dig, det er bare ikke i luften endnu - men man kan skrive sig op. Udover mail, kalender og kontakter er der hele nextcloudsuiten, og officeprogrammer som nok er collabra, efter hvad jeg kan se.

Et andet alternativ er soverin.com, hollandsk, mail/kalender/kontaktpersoner, understøtter normale protokoller (imap/carddav/caldav). Lidt dyrere, koster 39€+10€ pr extra mailbox årligt.

jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
    jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
    jonasdahl@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

@anderslund @jrossstocholm @mailbox_org Ser interessant ud, men hvem står bag? Ved du det? Har ledt efter et firmanavn og det tætteste jeg kommer på er, at de holder til i Haag i Holland.

anderslund@expressional.socialA 1 Reply Last reply
    0
    • jonasdahl@expressional.socialJ jonasdahl@expressional.social

@anderslund @jrossstocholm @mailbox_org Ser interessant ud, men hvem står bag? Ved du det? Har ledt efter et firmanavn og det tætteste jeg kommer på er, at de holder til i Haag i Holland.

anderslund@expressional.socialA This user is from outside of this forum
      anderslund@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl @jrossstocholm @mailbox_org Nej, ikke mere end man kan se på hjemmesiden. Nogen som gerne vil tilbyde et alternativ til europæiske organisationer, virksomheder og forbrugere. Et firma, som har en forretningsmodel, forhåbentlig, for det er der jo brug for hvis der skal rykkes noget. Så længe data er under brugerens kontrol og kan flyttes er det fint for mig 🙂

1 Reply Last reply
      0

@jrossstocholm @mailbox_org Altså, https://office.eu lyder nærmest som skabt til dig, det er bare ikke i luften endnu - men man kan skrive sig op. Udover mail, kalender og kontakter er der hele nextcloudsuiten, og officeprogrammer som nok er collabra, efter hvad jeg kan se.

Et andet alternativ er soverin.com, hollandsk, mail/kalender/kontaktpersoner, understøtter normale protokoller (imap/carddav/caldav). Lidt dyrere, koster 39€+10€ pr extra mailbox årligt.

oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
        oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
        oldrup@mastodon.green
        wrote sidst redigeret af

@anderslund @jrossstocholm @mailbox_org

Er der nogen af jer der kan gennemskue om Office EU blot er endnu en Nextcloud partner (med clever branding), eller en faktisk EU-støttet løsning? Jeg synes det lugter lidt af det første.

Hvis der "bare" er en NextCloud leverandør, så er der sådan set ingen grund til at vente, men mange leverandører - også nogle med en free tier så man kan prøve det af.

https://nextcloud.com/partners/

NextCloud ligner et strategisk smart valg -- er ret udberedt.

antoniovr@mastodon.socialA 1 Reply Last reply
        0
        • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

@anderslund @jrossstocholm @mailbox_org

Er der nogen af jer der kan gennemskue om Office EU blot er endnu en Nextcloud partner (med clever branding), eller en faktisk EU-støttet løsning? Jeg synes det lugter lidt af det første.

Hvis der "bare" er en NextCloud leverandør, så er der sådan set ingen grund til at vente, men mange leverandører - også nogle med en free tier så man kan prøve det af.

https://nextcloud.com/partners/

NextCloud ligner et strategisk smart valg -- er ret udberedt.

antoniovr@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
          antoniovr@mastodon.socialA This user is from outside of this forum
          antoniovr@mastodon.social
          wrote sidst redigeret af

@oldrup @anderslund @jrossstocholm @mailbox_org jeg tror at de vil være en Nextcloud+Collabora Office eller CryptOffice. Så jeg er enig med dig. det ser ud som en marketingstrategi

0
          • antoniovr@mastodon.socialA antoniovr@mastodon.social

@oldrup @anderslund @jrossstocholm @mailbox_org jeg tror at de vil være en Nextcloud+Collabora Office eller CryptOffice. Så jeg er enig med dig. det ser ud som en marketingstrategi

wrote sidst redigeret af

@antoniovr @oldrup @jrossstocholm @mailbox_org

Jeg har faktisk skrevet og spurgt hvad slags organisation de er, hvem står bag. Så måske kommer der et svar.

Hvis de er seriøse er de jo nødt til at linke til deres kildekode, de skriver jo at det er 'auditable' fx. 🙂

1 Reply Last reply
            0

jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
              jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
              jrossstocholm@friendica.dk
              wrote sidst redigeret af
              @anderslund @mailbox_org Har du selv erfaring med soverin.com ?
              0
              • jrossstocholm@friendica.dkJ jrossstocholm@friendica.dk
                @anderslund @mailbox_org Har du selv erfaring med soverin.com ?
                wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm @mailbox_org Nej, det har jeg ikke. Jeg har mest brugt danske webhoteller, forskellige gennem tiden. Jeg synes egentlig det @tanghus foreslog lyder fint.

1 Reply Last reply
                0
                • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world shared this topic
                • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world

@tanyakaroli @anderslund

Dét gør jeg gerne. Ved vi noget om, hvornår det går i luften?

suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
                  suneauken@mastodon.worldS This user is from outside of this forum
                  suneauken@mastodon.world
                  wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @anderslund

Dette her + Libre Office ville være en fantastisk god begyndelse på et digitalt selvstyrende universitet.

bettina@mastodon.nuB 1 Reply Last reply
                  0
                  • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world

@tanyakaroli @anderslund

Dette her + Libre Office ville være en fantastisk god begyndelse på et digitalt selvstyrende universitet.

bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
                    bettina@mastodon.nuB This user is from outside of this forum
                    bettina@mastodon.nu
                    wrote sidst redigeret af

@SuneAuken @tanyakaroli @anderslund Når folk har nævnt emailalternativer, har jeg ikke lyttet så meget, for jeg har selv domæner hostet i Danmark med tilhørende emails. Men jeg kan huske nogen har nævnt disse to også, ved dog ikke noget om dem:

https://posteo.de/en

https://www.startmail.com/

0
                    • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu

@SuneAuken @tanyakaroli @anderslund Når folk har nævnt emailalternativer, har jeg ikke lyttet så meget, for jeg har selv domæner hostet i Danmark med tilhørende emails. Men jeg kan huske nogen har nævnt disse to også, ved dog ikke noget om dem:

https://posteo.de/en

https://www.startmail.com/

wrote sidst redigeret af

@bettina @SuneAuken @tanyakaroli Jeg kan godt lide det med grøn strøm! (posteo), begge ser bestemt ok ud 🙂 Der er mange muligheder!

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.