Grunde til at elske Wikipedia:
-
Hvis noget ikke findes, kan man skrive det.
Denne her artikel er stadig tyndbenet i det, men den fandtes ikke i morges, da jeg ville linke til den. Nu er den her, og nu kan man både læse og forbedre den.
Salmebogen selv er i øvrigt rædsom.
#Wikipedia #EvangeliskKristeligPsalmebog #Oplysningstid #Viden #Leksikon #DkFedi
https://da.wikipedia.org/wiki/Evangelisk-christelig_Psalmebog_til_Brug_ved_Kirke-_og_Huus-Andagt
-
Hvis noget ikke findes, kan man skrive det.
Denne her artikel er stadig tyndbenet i det, men den fandtes ikke i morges, da jeg ville linke til den. Nu er den her, og nu kan man både læse og forbedre den.
Salmebogen selv er i øvrigt rædsom.
#Wikipedia #EvangeliskKristeligPsalmebog #Oplysningstid #Viden #Leksikon #DkFedi
https://da.wikipedia.org/wiki/Evangelisk-christelig_Psalmebog_til_Brug_ved_Kirke-_og_Huus-Andagt
@SuneAuken
Det var en meget oplysningspræget formålsparagraf!Og tak for artiklen
-
@SuneAuken
Det var en meget oplysningspræget formålsparagraf!Og tak for artiklen
Selv tak.
Så skulle du bare se salmerne selv. Dydspræk som kun det sene 1700-tal kunne præstere det.
-
Selv tak.
Så skulle du bare se salmerne selv. Dydspræk som kun det sene 1700-tal kunne præstere det.
Smed lige en salme på den, så man kan se gruen.
-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
-
-
Og så er den tilmed lagt i munden på de stakkels børn. Jeg ville få mareridt, hvis mine lød sådan.
-
@SuneAuken Selv uden at kende melodien tror jeg trygt jeg kan sige at jeg foretrækker Erik Lindebjergs "Livstræet" (Højskolesangbogens nr 149)
-
@SuneAuken Selv uden at kende melodien tror jeg trygt jeg kan sige at jeg foretrækker Erik Lindebjergs "Livstræet" (Højskolesangbogens nr 149)
Jeg kan komme på ret få litterære tekster, som jeg IKKE foretrækker sammenlignet med denne rædsel.
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic