1/?
-
@Trine_DK Hvornår laver du et strikkemaskinemuseum?
@liebach Det lyder både fristende og farligt på een gang. Det ville i hvert fald, for alvor, give mig en undskyldning for, at skaffe mig så mange strikkemaskiner som muligt.
-
6/?
Den sidste af de nye maskiner på billedet, er faktisk en af de ganske få slags strikkemaskiner der stadig bliver fremstillet i dag og som kan købes som fabriksny. Det var lidt af et scoop at finde den så billigt, for en spritny, med ribber, koster i omegnen af 20-25.000kr.
Den jeg købte her, ser ikke ud til at være brugt særligt meget, og flere af delene var stadig i deres oprindelige plastikindpakning.Så nu ved I det, hvis I stod igennem ovenstående ørkenvandring.
@Trine_DK
️ hvis min morfar (stifter af Herning strømpe og trikotage fabrik) stadig levede ville jeg køre til Herning bare for at viser ham din tråd! -
@Trine_DK Hvornår laver du et strikkemaskinemuseum?
-
6/?
Den sidste af de nye maskiner på billedet, er faktisk en af de ganske få slags strikkemaskiner der stadig bliver fremstillet i dag og som kan købes som fabriksny. Det var lidt af et scoop at finde den så billigt, for en spritny, med ribber, koster i omegnen af 20-25.000kr.
Den jeg købte her, ser ikke ud til at være brugt særligt meget, og flere af delene var stadig i deres oprindelige plastikindpakning.Så nu ved I det, hvis I stod igennem ovenstående ørkenvandring.
@Trine_DK Fedt.
Jeg har nul forstand på strikning, men elsker at læse folks begejstring over deres hobby -
5/? De strikker også på en anden måde, men jeg har ikke fået testet det af endnu, efter jeg har restaureret den.
Den ene af de nye maskiner er en tobaksgulnet Knitmaster, der trænger til lidt kærlighed’og retrobrighting (blegning af gulnet plastik) men den har en indbygget strikkeleder. Det har ingen af mine andre maskiner.
Det er ok at I ikke ved hvad det er. Det væsentlige er, at det er en særlig feature ved præcis denne maskine.@Trine_DK jeg ved hvad meget lidt af det her er, men jeg ved også at jeg er kæmpe fan af at du er strikkemaskineekspert! Nørderi FTW!

-
@Trine_DK
️ hvis min morfar (stifter af Herning strømpe og trikotage fabrik) stadig levede ville jeg køre til Herning bare for at viser ham din tråd!@pms Årh, ham ville jeg så gerne have snakket med. Jeg har lige siddet og savler over en original CSM (rund strikkemaskine til sokker). Jeg er sikker på han kunne have fortalt mig en masse megaspændende ting og tøjfremstilling gennem tiden.
-
@Trine_DK Fedt.
Jeg har nul forstand på strikning, men elsker at læse folks begejstring over deres hobby@asbjornn Det lidt spøjse er, at jeg faktisk ikke bryder mig om at strikke (i hånden, med pinde). Men maskinerne!… 🤩 det er noget ganske andet.
-
@Trine_DK jeg ved hvad meget lidt af det her er, men jeg ved også at jeg er kæmpe fan af at du er strikkemaskineekspert! Nørderi FTW!

@tanyakaroli @Trine_DK jeg er også fan af nørderier. Også selvom det ikke lige er min ting

-
@Trine_DK jeg ved hvad meget lidt af det her er, men jeg ved også at jeg er kæmpe fan af at du er strikkemaskineekspert! Nørderi FTW!

@tanyakaroli Jeg er overrasket over at der er overhovedet er nogen der gider læser med, men det er også dejligt
️. -
@liebach Det lyder både fristende og farligt på een gang. Det ville i hvert fald, for alvor, give mig en undskyldning for, at skaffe mig så mange strikkemaskiner som muligt.
@Trine_DK Giv efter for impulsen!

-
@Trine_DK Giv efter for impulsen!

@liebach Jeg ville nok ikke falde om af stress ved at drive sådan et
de der højest tre mennesker om måneden, der ville være interesserede, skulle jeg nok kunne håndtere ved billetlugen.
Det ville på den anden side være svært at få penge nok til lejen af lokaler. -
@liebach Jeg ville nok ikke falde om af stress ved at drive sådan et
de der højest tre mennesker om måneden, der ville være interesserede, skulle jeg nok kunne håndtere ved billetlugen.
Det ville på den anden side være svært at få penge nok til lejen af lokaler.@liebach … og det var højt sat, det besøgsantal.
-
@liebach … og det var højt sat, det besøgsantal.
@liebach Men jeg vil gerne tage imod forsømte strikkemaskiner, så jeg kan redde dem.
Hvad med er et strikkemaskine-refugium eller noget i den stil? Det kunne godt være min vibe. -
@tanyakaroli Jeg er overrasket over at der er overhovedet er nogen der gider læser med, men det er også dejligt
️.@Trine_DK @tanyakaroli jeg elsker at høre om jeres særlige interesser

-
️.Jeg synes det plejer at være sådan i stor udstrækning når der kommer en tråd om en hobby hvor der er brugt tid og energi på at forklare og vise.
Fuldt fortjent opmærksomhed i min optik!
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Jeg synes det plejer at være sådan i stor udstrækning når der kommer en tråd om en hobby hvor der er brugt tid og energi på at forklare og vise.
Fuldt fortjent opmærksomhed i min optik!
@folfdk @tanyakaroli Enig. Og det stemmer bare slet ikke overens med min oplevelse irl, så derfor bliver jeg fortsat forundret og glædeligt overrasket.
-
@folfdk @tanyakaroli Enig. Og det stemmer bare slet ikke overens med min oplevelse irl, så derfor bliver jeg fortsat forundret og glædeligt overrasket.
-
@Trine_DK @folfdk @tanyakaroli folk irl er så kedelige

-
@Trine_DK
Ah! På den måde.
Jeg kan godt se at IRL interaktioner måske kan være sværere.Hvis jeg skal forsøge at motiv efterforske så kan man jo online gå til/fra og læse i sit eget tempo, måske det er lidt lettere?
-
@pms Årh, ham ville jeg så gerne have snakket med. Jeg har lige siddet og savler over en original CSM (rund strikkemaskine til sokker). Jeg er sikker på han kunne have fortalt mig en masse megaspændende ting og tøjfremstilling gennem tiden.

️