For tiden læser jeg "How to Read a Tree" af Tristan Gooley.
-
For tiden læser jeg "How to Read a Tree" af Tristan Gooley. Titlen siger meget hvad den handler om. Han er dygtig til "naturlig navigation", og det handler det derfor meget om, men man lærer også hvad man kan læse ud fra træet om dets liv og hvordan træer vokser. Det har givet mig ekstra glæde når jeg kigger på træer på min vej.
Den er smækfyldt med små annekdoter, og det er hyggeligt. Man kan også mærke han har sat sig ind i videnskaben. -
For tiden læser jeg "How to Read a Tree" af Tristan Gooley. Titlen siger meget hvad den handler om. Han er dygtig til "naturlig navigation", og det handler det derfor meget om, men man lærer også hvad man kan læse ud fra træet om dets liv og hvordan træer vokser. Det har givet mig ekstra glæde når jeg kigger på træer på min vej.
Den er smækfyldt med små annekdoter, og det er hyggeligt. Man kan også mærke han har sat sig ind i videnskaben.Jeg læser også i en bog fra European Treeworkers og en om træklatring fordi jeg overvejer lidt om jeg skal blive arborist. Førstnævnte er på engelsk, norsk og svensk. Nogle steder står der vidt forskellige ting på de tre sprog hvilket jeg synes er næsten foruroligende.