Jeg er til "Jobmesse 50+" i kommunalt regi.
-
Jobmarkedet minder mig om de der klodspuslespil, man giver til meget små børn; du ved, firkant, trekant, cirkel, put klodserne i det rigtige hul. Bortset fra at jobmarkedet er et meget dumt og meget stærk barn, der insisterer på at presse alle formerne ned i det firkantede hul og så til helvede med hvad der sker med klodserne i processen. Og ingen stiller spørgsmål ved det.
@infonauten
Det fik mig til at tænke på den her video/meme.(Afsluttes med en sekvens hvor klodserne puttes i det rigtige hul)
-
@stigcq @simonjust @fanden yes, ansøgninger, opbygning og tilpasning af CV, kompetenceafklaring.
@infonauten @simonjust @fanden Det er jo en gammel traver. Uanset hvilket kursus man sendes på som ledig er der nogen der vil fortælle om hvordan man kan skrive jobansøgninger og forbedre ens CV.
-
@folfdk i særdeleshed også den.
Det er i hvert fald en vigtig aftale!
-
@stigcq @simonjust @fanden yes, ansøgninger, opbygning og tilpasning af CV, kompetenceafklaring.
@infonauten @stigcq @simonjust Så man skal overlade alle sine oplysninger og jobhistorie til en "AI". Det lyder lidt for meget som at tage imod slik fra en fremmed.
-
@infonauten @simonjust @fanden Det er jo en gammel traver. Uanset hvilket kursus man sendes på som ledig er der nogen der vil fortælle om hvordan man kan skrive jobansøgninger og forbedre ens CV.
@stigcq @simonjust @fanden ja, det er gammel, vammel vin på nye flasker det hele.
-
@infonauten
Det fik mig til at tænke på den her video/meme.(Afsluttes med en sekvens hvor klodserne puttes i det rigtige hul)
@folfdk @infonauten Jeg kom her for at poste den, men vidste at jeg nok burde checke om nogen anden havde gjort det først...
-
@infonauten @stigcq @simonjust Så man skal overlade alle sine oplysninger og jobhistorie til en "AI". Det lyder lidt for meget som at tage imod slik fra en fremmed.
@fanden @stigcq @simonjust men den fremmede kan skaffe dig et job, Allan! For INGEN kan se at du ikke skriver som et menneske.
"Jeg er
🫡 Omstillingsparat
Kreativ
Fleksibel
Desperat" -
@fanden @stigcq @simonjust men den fremmede kan skaffe dig et job, Allan! For INGEN kan se at du ikke skriver som et menneske.
"Jeg er
🫡 Omstillingsparat
Kreativ
Fleksibel
Desperat"@infonauten @fanden @simonjust Ideen om at en LLM skulle hjælpe til at skrive bedre jobansøgning er idioti i mine øjne.
-
@fanden @infonauten @stigcq @simonjust Man kan i princippet køre det på en lokal model. Men uanset hvad, så er det en hyperkortsigtet, begrænset gevinst, der er med til at grave sin egen grav for hele området. Næste skridt er at automatisere jobcentret 100% og springe hele ansøgningsskrivnings-processen over. Du får tildelt en jobsamtale eller ej, baseret på uigennemskuelige forhandlinger mellem konkurrence LLM-setups.
-
@folfdk @infonauten Jeg kom her for at poste den, men vidste at jeg nok burde checke om nogen anden havde gjort det først...
Yes, jeg var først! 🥳🥳🥳

(Og mega fedt du lige tjekker, det glemmer jeg nogle gange selv på opslag og specielt de her fødererede nogen kan pludselig læse en 20-30 nye svar ind jeg ikke havde set)
-
@fanden @infonauten @stigcq @simonjust Man kan i princippet køre det på en lokal model. Men uanset hvad, så er det en hyperkortsigtet, begrænset gevinst, der er med til at grave sin egen grav for hele området. Næste skridt er at automatisere jobcentret 100% og springe hele ansøgningsskrivnings-processen over. Du får tildelt en jobsamtale eller ej, baseret på uigennemskuelige forhandlinger mellem konkurrence LLM-setups.
@tokeriis @fanden @infonauten @simonjust Det lyder i mine ører bedre end wannabee konsulenter der tjener penge på at "undervise" i jobansøgning.
-
@infonauten @fanden @simonjust Ideen om at en LLM skulle hjælpe til at skrive bedre jobansøgning er idioti i mine øjne.
@stigcq @fanden @simonjust vi er helt enige.
-
@tokeriis @fanden @stigcq @simonjust jeg ville ærligt ikke være overrasket hvis det bar den vej. Der er jo allerede varslet nedskæringer (i forklædningen "reform") på jobcenter-området.
-
@tokeriis @fanden @infonauten @simonjust Det lyder i mine ører bedre end wannabee konsulenter der tjener penge på at "undervise" i jobansøgning.
@stigcq @fanden @infonauten @simonjust Jeg har nu fået ok hjælp af diverse jobkonsulenter i tidens løb her i Aarhus, hvor de vist også har noget af det mere kvalificerede i fht. akademikertyper som mig, men ja, det er ligesom store dele af marketing, ofte så klichepræget, at "AI" nemt kan producere noget mere overbevisende.
Men jeg tænkte nu mere på hele skrive/læse-processen, som jobsøgende og HR-konsulenter sidder med
-
Jeg er gået tidligt fra messen, jeg havde et møde med en potentiel arbejdsgiver eller noget.
@infonauten Sidst jeg var på sådan en, var det også bare for at gå en rundtur i raskt tempo, og så ud igen med det samme. Der er intet som lidt god motion på en dag, hvor du kunne have siddet og fået noget fra hånden.
-
M mthaastrup@helvede.net shared this topic