Der er masser af alternativer til big tech og overvågning og det er lykkedes @pernillet (min udlægning) at få dr.dk til at skrive en ualmindelig omfattende artikel om emnet - godt gået!
-
Der er masser af alternativer til big tech og overvågning og det er lykkedes @pernillet (min udlægning) at få dr.dk til at skrive en ualmindelig omfattende artikel om emnet - godt gået!
-
@oldrup det sjove er at dr faktisk har skrevet om digitalt selvforsvar mange gange de sidste 10 år!
-
@oldrup det sjove er at dr faktisk har skrevet om digitalt selvforsvar mange gange de sidste 10 år!
@oldrup Jeg synes det er så fedt at der bliver lagt så meget vægt på FOSS-alternativerne her. Godt, I har lykkes med at give det en stemme i den gode sendetid, @pernillet !
-
@pernillet @oldrup Med en risiko for at lyde som en kæmpe nejhat: Ecosia og Vivaldi fremhæves som bud på europæiske browsere, men begge de to er baseret på Chromium. Chromium er ganske vist open source, men er samtidig direkte kontrolleret af Google. Og Ecosia og Vivaldi er begge proprietære. Det ville være så rart at kunne pege på noget, der er open source med betryggende governance-struktur og som udfordrer Chromiums næsten-monopol på browsermarkedet.
-
A anderslund@expressional.social shared this topic