Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Kreative tanker søges 🙏 ifbm #danmarkskifter

Kreative tanker søges 🙏 ifbm #danmarkskifter

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danmarkskifterfacebookmessenger
21 Indlæg 13 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jonasdahl@expressional.socialJ jonasdahl@expressional.social

@madsenandersc @Malm Tak, den er bygget i noget som hedder Wix, men issuet er de 8 hold og den decentraliserede styring af begivenhederne.

madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
    madsenandersc@social.vivaldi.netM This user is from outside of this forum
    madsenandersc@social.vivaldi.net
    wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl @Malm Bare lige så jeg forstår det rigtigt: De 8 hold har nogle ledere/koordinatorer/et-eller-andet, som melder ud på FB at i denne uge løber vi efter biler på Storegade (og man må beholde de kofangere, man får bidt af), og så melder de lokale golden retrievere sig til via en kommentar i tråden på FB, så man ved, hvem der kommer?

jonasdahl@expressional.socialJ 1 Reply Last reply
    0

Jeg antager min situation nok kan vække genklang hos andre. Ellers ville jeg ikke belemre jer.

Jeg er med i en løbeklub med godt 400 medlemmer på ca 8 hold. Der findes en hjemmeside til generel info og et klubmodul til de fælles store aktiviteter.

MEN alle de tre ugentlige løbeaktiviteter foregår via #Facebook groups og #messenger.

I sommers loggede jeg ud af META og missede en masse information og trænerne var lidt trætte af, at de ikke vidste om jeg mødte op eller ej pga manglende tilbagemelding i FB.

Piv piv. Jeg er med i bestyrelsen og rejst spørgsmålet om, hvad vi vil gøre hvis nogen melder sig ud af FB.

Det vores klub og andres klubber kan komme til at stå over for er, at bliver klubben på FB - for koordinering - kan klubben miste de medlemmer der melder sig ud af FB.

Samtidig risikerer klubben at miste medlemmer hvis den skifter væk fra FB, fordi mange er afhængig og vil blive.

Hvad gør en klog?

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
      simonjust@mstdn.dk
      wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl

I bliver nødt til at servicere både dem, der vil være på Facebook og dem, der vil væk. Se det lidt som en overgangsfase, indtil der eksisterer alternativer. Jeg tror det er den bedste måde at undgå at tabe medlemmer på.

I kan bruge nyhedsbreve og RSS-feeds på jeres hjemmeside til at være synlig for dem, der vil noget andet. Det handler om at få dem til at huske, at de skal tjekke hjemmesiden for information med jævne mellemrum, ellers taber I dem.

Det kan bare godt være en kamp at få folk til at tilmelde sig et nyhedsbrev, fordi de gerne skal overtales til f.eks at afgive deres email og måske ikke liiige får sig meldt til.

Jeg kender jo ikke jeres økonomi, men man kunne med fordel lave en løbeapp eller tilmelde klubben til en SMS-tjeneste - og så opfordre dem, der melder sig ud af Facebook til at bruge det. Eller helt lavpraktisk lave telefon/SMS-kæder.

mosgaard@uddannelse.socialM 1 Reply Last reply
      0
      • madsenandersc@social.vivaldi.netM madsenandersc@social.vivaldi.net

@Jonasdahl @Malm Bare lige så jeg forstår det rigtigt: De 8 hold har nogle ledere/koordinatorer/et-eller-andet, som melder ud på FB at i denne uge løber vi efter biler på Storegade (og man må beholde de kofangere, man får bidt af), og så melder de lokale golden retrievere sig til via en kommentar i tråden på FB, så man ved, hvem der kommer?

jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
        jonasdahl@expressional.socialJ This user is from outside of this forum
        jonasdahl@expressional.social
        wrote sidst redigeret af

@madsenandersc @Malm Ja, meget rammende beskrivelse😃. Blot for at skabe noget adspredelse er der variation. Og jo vi har planer, men de ændrer sig jævnligt. Og trænerne er ret hook på FB (bekvemt).
        Det er ikke for at pive, men dilemmaet tror jeg gentager sig mange steder og er kæmpe hæmsko for løsrivelsen. Især fordi mange ikke ser behovet. FB fungerer jo......

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
        1
        0

Jeg antager min situation nok kan vække genklang hos andre. Ellers ville jeg ikke belemre jer.

Jeg er med i en løbeklub med godt 400 medlemmer på ca 8 hold. Der findes en hjemmeside til generel info og et klubmodul til de fælles store aktiviteter.

MEN alle de tre ugentlige løbeaktiviteter foregår via #Facebook groups og #messenger.

I sommers loggede jeg ud af META og missede en masse information og trænerne var lidt trætte af, at de ikke vidste om jeg mødte op eller ej pga manglende tilbagemelding i FB.

Piv piv. Jeg er med i bestyrelsen og rejst spørgsmålet om, hvad vi vil gøre hvis nogen melder sig ud af FB.

Det vores klub og andres klubber kan komme til at stå over for er, at bliver klubben på FB - for koordinering - kan klubben miste de medlemmer der melder sig ud af FB.

Samtidig risikerer klubben at miste medlemmer hvis den skifter væk fra FB, fordi mange er afhængig og vil blive.

Hvad gør en klog?

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
          folfdk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl

Umiddelbart så lyder det jo som en oplagt sag for
          https://web.foreninglet.dk/
          Som kan give hele pakkeløsningen

Jeg kender ikke selv til systemet eller til pris, men rent teoretisk så er det jo sådan noget vi skal (foreninger uden de store IT kundskaber) have gang i.

jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
          0
          • mjack@mastodon.bsd.cafeM mjack@mastodon.bsd.cafe shared this topic
            simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk shared this topic

Hvad gør en klog?

arosano@mastodon.bsd.cafeA This user is from outside of this forum
            arosano@mastodon.bsd.cafeA This user is from outside of this forum
            arosano@mastodon.bsd.cafe
            wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl Måske kunne I bruge noget så gammeldags som en mailing liste.

1 Reply Last reply
            0

@madsenandersc @Malm Ja, meget rammende beskrivelse😃. Blot for at skabe noget adspredelse er der variation. Og jo vi har planer, men de ændrer sig jævnligt. Og trænerne er ret hook på FB (bekvemt).
              Det er ikke for at pive, men dilemmaet tror jeg gentager sig mange steder og er kæmpe hæmsko for løsrivelsen. Især fordi mange ikke ser behovet. FB fungerer jo......

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
              tokeriis@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl @madsenandersc @Malm I må efterlade de fb-junkier og tage et valg på helhedens vegne.

I vores datters lokale spejdergruppe startede vi på Facebook, hvor ulvegruppen delte info om kommende aktiviteter, lagde billeder ud bagefter. Bekvemt, men.. Nu er hun skiftet til Junior og der kommer bare en email ud, hvis der er ændringer i planen. Jeg kan fint leve uden at have billedrapportage fra hver gang, og tænker også det er en anden stemning undervejs uden telefoner fremme.

tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
              0
              • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net

@Jonasdahl @madsenandersc @Malm I må efterlade de fb-junkier og tage et valg på helhedens vegne.

I vores datters lokale spejdergruppe startede vi på Facebook, hvor ulvegruppen delte info om kommende aktiviteter, lagde billeder ud bagefter. Bekvemt, men.. Nu er hun skiftet til Junior og der kommer bare en email ud, hvis der er ændringer i planen. Jeg kan fint leve uden at have billedrapportage fra hver gang, og tænker også det er en anden stemning undervejs uden telefoner fremme.

tokeriis@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl @madsenandersc @Malm Og tovejs-kommunikation kan man jo tage, når man mødes og løber 😁

1 Reply Last reply
                0
                • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

@Jonasdahl

Umiddelbart så lyder det jo som en oplagt sag for
                  https://web.foreninglet.dk/
                  Som kan give hele pakkeløsningen

Jeg kender ikke selv til systemet eller til pris, men rent teoretisk så er det jo sådan noget vi skal (foreninger uden de store IT kundskaber) have gang i.

jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                  jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
                  jpkolsen@social.data.coop
                  wrote sidst redigeret af

@folfdk @Jonasdahl jeg administrerer foreninglet for en lille foreningsdrevet café. Det er en fin platform men jeg er ikke sikker på at den matcher det der efterspørges med en fælles-tråd. Til gengæld kan holdsport lige præcis det. Man kan give medlemmer af en klub “træner” privilegier, hvor de så kan oprette træninger som folk kan melde sig til og fra og der er chat-tråde for hver begivenhed og en fælles for klubben.

drgroftehauge@sigmoid.socialD 1 Reply Last reply
                  0
                  • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@Jonasdahl

I bliver nødt til at servicere både dem, der vil være på Facebook og dem, der vil væk. Se det lidt som en overgangsfase, indtil der eksisterer alternativer. Jeg tror det er den bedste måde at undgå at tabe medlemmer på.

I kan bruge nyhedsbreve og RSS-feeds på jeres hjemmeside til at være synlig for dem, der vil noget andet. Det handler om at få dem til at huske, at de skal tjekke hjemmesiden for information med jævne mellemrum, ellers taber I dem.

Det kan bare godt være en kamp at få folk til at tilmelde sig et nyhedsbrev, fordi de gerne skal overtales til f.eks at afgive deres email og måske ikke liiige får sig meldt til.

Jeg kender jo ikke jeres økonomi, men man kunne med fordel lave en løbeapp eller tilmelde klubben til en SMS-tjeneste - og så opfordre dem, der melder sig ud af Facebook til at bruge det. Eller helt lavpraktisk lave telefon/SMS-kæder.

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                    mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
                    mosgaard@uddannelse.social
                    wrote sidst redigeret af

@simonjust @Jonasdahl jeg er meget enig i det Simon siger, og tror at vejen er at brede sig over flere platforme - også selvom det giver ekstra arbejde til dem der kommunikerer.

Jeg tror personligt jeg ville sørge for en blog eller lignende, hvor man kan have nyheder og lave tilmelding, og så dele alting derfra til Facebook og, som @LarsHenriksen foreslår, Oase for dem der ikke vil være på Facebook.

Min erfaring med foreningssoftware er at det ikke løser problemet.

jwcph@helvede.netJ 1 Reply Last reply
                    0
                    • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

@folfdk @Jonasdahl jeg administrerer foreninglet for en lille foreningsdrevet café. Det er en fin platform men jeg er ikke sikker på at den matcher det der efterspørges med en fælles-tråd. Til gengæld kan holdsport lige præcis det. Man kan give medlemmer af en klub “træner” privilegier, hvor de så kan oprette træninger som folk kan melde sig til og fra og der er chat-tråde for hver begivenhed og en fælles for klubben.

drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
                      drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
                      drgroftehauge@sigmoid.social
                      wrote sidst redigeret af

@jpkolsen @folfdk @Jonasdahl Hvad er holdsport? Min bror blev banned fra Facebook af uransagelige årsager og det gjorde trænergerningen ret besværlig. Det lykkedes til sidst at få en profil med et andet navn og andet billede osv. men ret dumt.

folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                      0
                      • drgroftehauge@sigmoid.socialD drgroftehauge@sigmoid.social

@jpkolsen @folfdk @Jonasdahl Hvad er holdsport? Min bror blev banned fra Facebook af uransagelige årsager og det gjorde trænergerningen ret besværlig. Det lykkedes til sidst at få en profil med et andet navn og andet billede osv. men ret dumt.

folfdk@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af folfdk@helvede.net

@drgroftehauge

Jeg tænker det er så simpelt som
                        https://www.holdsport.dk/

Cc
                        @jpkolsen @Jonasdahl

1 Reply Last reply
                        0

@LarsHenriksen @Malm Tak, men dilemmaet er, at skiftes væk fra FB ryger der medlemmer. Bliver klubben på FB ryger der nok også medlemmer.
                          Men tak for ideen ellers.

pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
                          pelle@veganism.socialP This user is from outside of this forum
                          pelle@veganism.social
                          wrote sidst redigeret af

@Jonasdahl @LarsHenriksen @Malm
                          jeg tror at en god middelvej er at poste i parallel, altså at bede om opslagene bliver delt et andet sted ud over facebook.

hvis ikke andet så i det allermindste bare få en fra løbeklubben til at dele et screenshot hver gang.

om det så er sms, email, blog, mastodon eller deltachat.

det slår hul i den ide om at "alle er på facebook" uden at forlange et omgående boycot af meta.

1 Reply Last reply
                          0
                          • pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social shared this topic
                          • mosgaard@uddannelse.socialM mosgaard@uddannelse.social

@simonjust @Jonasdahl jeg er meget enig i det Simon siger, og tror at vejen er at brede sig over flere platforme - også selvom det giver ekstra arbejde til dem der kommunikerer.

Jeg tror personligt jeg ville sørge for en blog eller lignende, hvor man kan have nyheder og lave tilmelding, og så dele alting derfra til Facebook og, som @LarsHenriksen foreslår, Oase for dem der ikke vil være på Facebook.

Min erfaring med foreningssoftware er at det ikke løser problemet.

jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
                            jwcph@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af

@mosgaard @simonjust @Jonasdahl @LarsHenriksen Samme erfaring re. klub/forenings-app - det lykkes bare aldrig at få alle på...

Sådan mere generelt, så skal vi til at vænne os til at forstå, at Facebook-perioden var et kortvarigt intermezzo, og at vi ikke kan regne med at der igen kommer et "sted hvor alle er". Det tætteste vi kommer er email, som heldigvis stadig er næsten (!) universel - og telefon, selvfølgelig.

- så hvordan gjorde folk før Facebook? 😁

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
                            0
                            • jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net

@mosgaard @simonjust @Jonasdahl @LarsHenriksen Samme erfaring re. klub/forenings-app - det lykkes bare aldrig at få alle på...

Sådan mere generelt, så skal vi til at vænne os til at forstå, at Facebook-perioden var et kortvarigt intermezzo, og at vi ikke kan regne med at der igen kommer et "sted hvor alle er". Det tætteste vi kommer er email, som heldigvis stadig er næsten (!) universel - og telefon, selvfølgelig.

- så hvordan gjorde folk før Facebook? 😁

simonjust@mstdn.dk
                              wrote sidst redigeret af

@jwcph @mosgaard @Jonasdahl @LarsHenriksen

Før Facebook? Det var SMS og telefon, hvis noget var akut aflysning. "Dav, Simon.. Der er ikke bordtennistræning i dag.. Farvel" 😀

jwcph@helvede.netJ 1 Reply Last reply
                              0
                              • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@jwcph @mosgaard @Jonasdahl @LarsHenriksen

Før Facebook? Det var SMS og telefon, hvis noget var akut aflysning. "Dav, Simon.. Der er ikke bordtennistræning i dag.. Farvel" 😀

jwcph@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af

@simonjust @mosgaard @Jonasdahl @LarsHenriksen Præcis. Man fandt jo ud af det - det er ikke sådan at fælles aktiviteter & klubber først blev opfundet efter Fjæsbog 😁

1 Reply Last reply
                                0
                                • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
                                Svar
                                • Svar som emne
                                Login for at svare
                                • Ældste til nyeste
                                • Nyeste til ældste
                                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.