Tester føderation til Mastodon
-
Hej @Ivy-Oak , prøv at se om du også får en notifikation på din Mastodon her: @io@helvede.net Og måske kan du endda svare på indlægget her? Hvis det virker, så er det bare sådan man gør!
@malte kan I hvert fald se det du har skrevet
-
Hej @Ivy-Oak , prøv at se om du også får en notifikation på din Mastodon her: @io@helvede.net Og måske kan du endda svare på indlægget her? Hvis det virker, så er det bare sådan man gør!
@malte men har jeg så pludselig to profiler hvis jeg begynder at logge ind herfra? Eller kan de merges?
-
@malte men har jeg så pludselig to profiler hvis jeg begynder at logge ind herfra? Eller kan de merges?
@io@helvede.net det er et godt spørgsmål.
Det er vist muligt at sammenflette to Mastodon brugere. Jeg ved ikke om man kan sammenflette på tværs af platforme (endnu).Jeg forsøger ligenu at løse problemet, ved at omtale min primære profil i bio'en til mine andre profiler på Fødiverset
-
@io@helvede.net Ja, du har to forskellige profiler her. De er logget ind to forskellige steder også. Men de kan snakke til hinanden - og dem som de hver især snakker med, hvis du vil. Jeg tror ikke de kan merges pt fordi Mastodon og NodeBB stadig er to forskellige software med forskellige hensigter. Jeg håber lidt at vi ved at udforske de forskelle vil finde ud af forskellige måder vi personligt vil have vinduer til verden. Og at nogle softwares egner sig bedre til at være vores primære vinduer, fordi det er nemmere at organisere det information der kommer ind.